راهنمای مراقبت از پوست
بهترین روش مراقبت از پوست که نمی دانستید!

داشتن یک پوست صاف و بدون چروک و عاری از هرگونه جوش و لک خواسته هر شخصی است. این امر مهم امکان پذیر نیست مگر با مراقبت صحیح از پوست! مراقبت از پوست در هر سنی و هر جنسیتی جزو ملزومات محسوب می شود. اما باید راه و روش مراقبت از پوست خود را بلد باشید تا بتوانید از زیبایی طبیعی خود بهره مند شوید. مراقبت و مواظبت از هر نوع پوستی راه و روش خاص خود را دارد. در ادامه نحوه مواظبت از هر نوع پوستی را به شما آموزش می دهیم.


جهت بازدید از محصولات لوازم آرایشی فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


آشنایی با انواع پوست

به طور کلی ما پنج نوع مدل پوستی داریم که مراقبت از هر یک راه و روش خود را دارد. از جمله پوست معمولی، چرب، خشک، ترکیبی و پوست های حساس را می توان نام برد. قبل از هر چیز و انتخاب و استفاده از لوازم پوستی باید نوع پوست خود را به طور کامل بشناسید تا بتوانید بهترین مراقبت از پوست خود را داشته باشید. در صورتی که پوست خود را بشناسید و راه های مواظبت از آن را بلد باشید احتمال جوش و یا آکنه زدن بر روی پوست شما کاهش می یابد. همچنین می توانید با مراقبت صحیح روند پیری و چروک شدن پوست را تا میزان قابل توجهی کاهش دهید. شاید سوال شما این باشد که چطور نوع پوست خود را بشناسیم تا بتوانیم از آن مراقبت کنیم.

آشنایی با انواع پوست

روش تشخیص نوع پوست

دو روش کلی برای تشخیص نوع پوست وجود دارد. با شناخت نوع پوست خود می توانید به خوبی و بدرستی از پوست خود مراقبت کنید.

روش اول تشخیص نوع پوست

برای اینکه نوع پوست خود را تشخیص دهید ابتدا باید صورت خود را کاملا تمیز کنید و حدود 25 تا 30 دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این تایم روبروی آینه بایستید و پوست خود را ببینید. آیا قسمت پیشانی یا چانه شما براق و چرب است؟ یا در هنگام خندیدن و اخم کردن پوست در پوست خود احساس خشکی و کشیدگی می کنید. اگر پوست شما براق می شود پس پوست چربی دارید و اگر احساس کشیدگی می کنید پس شما پوست خشکی دارید.

روش دوم تشخیص نوع پوست

یکی دیگر از روش های تشخیص نوع پوست استفاده از دستمال است. در این روش باید پوست خود را تمیز بشویید و از هیچ مواد آرایشی و مراقبتی بر روی پوست خود استفاده نکنید. بعد از گذشت حدود 40 تا 50 دقیقه از یک دستمال تمیز استفاده کنید و بر روی پوست خود بکشید؛ اگر دستمال چرب شده باشد پس شما دارای پوست چربی هستید. اما اگر فقط بعضی از قسمت های پوست شما مثل پیشانی و بینی شما چرب باشد پس شما دارای پوستی ترکیبی یا معمولی هستید. خوب است بدانید که اگر شما پوست خشکی داشته باشید یکی از اصلی ترین نشانه های آن خارش پوست می باشد.

روش های مراقبت از پوست

حالا که پوست خود را تشخیص داده اید و می دانید چه نوع پوستی دارید نوبت به آشنایی با روش های مراقبت از پوست می رسد. با مراقبت صحیح از پوست یک پوست صاف و زیبا و جوان را به خود هدیه کنید. در صورتی که پوست چرب دارید خوب است بدانید که پوست تان دیرتر چروک می شود و آرایش بهتر بر روی پوست شما می نشیند.

روش های مراقبت از پوست های چرب

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که پوست چرب قابل کنترل نیست و یا به سختی کنترل می شود. اما ما در این مقاله از فروشگاه هیس به شما یاد می دهیم چطور از پوست چرب خود مراقبت کنید.

روش های مراقبت از پوست های چرب

استفاده از شوینده مناسب

برای افرادی که پوست شان چرب است استفاده از تونر از هر چیزی واجب تر است. پس اگر پوست شما چرب است باید در میان لوازم آرایشی خود تونر و پاک کننده های مناسب را استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که از آب ولرم برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. برخی تونرهای موجود هستند که خاصیت کم کننده چربی پوست را دارند به افرادی که پوست چرب دارند این تونر پیشنهاد می شود.

آبرسان و مرطوب کننده فراموش نشود

برخی گمان می کنند که زمانی که پوست چرب دارند باید قید مرطوب کننده و آبرسان را بزنند. اما کاملا در اشتباه هستید و مصرف آبرسان و مرطوب کننده برای هر نوع پوستی ضروری است. اگر از آبرسان استفاده نکنید شاهد پیری زودرس پوست خود می شوید. اما باید از آبرسان و مرطوب کننده های فاقد چربی و یا با درصد چربی کم استفاده کنید.

ضد آفتاب اصلی ترین گزینه آرایشی

به طور کلی ما آرایش می کنیم تا زیبایی خود را حفظ کنیم و به آن بیفزاییم؛ پس استفاده از ضد آفتاب به شدت به شما توصیه می شود. برخی تصور می کنند که ضد آفتاب باعث باز شدن منافذ پوست چرب می شود. اما خوب است بدانید که استفاده از ضد آفتاب پوست در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می کند.

مراقبت هفتگی با اسکراب و لایه بردار

یکی از بهترین روش های کنترل چربی استفاده از اسکراب و لایه بردار می باشد. استفاده از اسکراب که حاوی خاک رس باشد تاثیر زیادی بر روی کنترل چربی پوست می گذارد. پوست چرب بیشتر مستعد چربی است اما با استفاده از کنترل کننده چربی مثل اسکراب و لایه بردار می توانید از پوست تان در برابر جوش محافظت کنید.

مراقبت از پوست های خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند اگر به درستی از پوست خود مراقبت نکنند ممکن است پس از مدتی جوش و یا پوسته پوسته شدن پوست خود را تجربه کنید. پوست خشک ممکن است ارثی باشد یا با شستشوی غیر اصولی پوست شما خشک شود. همچنین کمبود ویتامین a و b نیز باعث بوجود آمدن پوست خشک می شود. از جمله روش های مراقبت از پوست خشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شستشوی صحیح پوست خشک

برخی به اشتباه تصور می کنند با شستشوی زیاد پوست می توانند از از شر جوش های صورت خلاص شوند. اما این تصور کاملا اشتباه است. شستشوی بیش از حد پوست، شستشو با آب داغ و به طور کلی خشک شدن پوست می تواند سبب جوش شود. بهتر است بعد از شستشوی پوست، پوست خود را با حوله خشک نکنید این کار پوست شما را خشک تر می کند.

شستشوی صحیح پوست خشک

از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده برای هر پوستی الزامی است اما برای پوست خشک ضرورت آن بیشتر احساس می شود. اگر از مرطوب کننده مناسب استفاده نکنید ممکن است با پیری زودرس مواجه شوید. به یاد داشته باشید که در فصل سرما و زمستان استفاده از مرطوب کننده اهمیت بیشتری دارد.

استفاده از ضد آفتاب فراموش نشود

استفاده از ضد آفتاب برای هر نوع پوستی ضروری است اما افرادی که پوست خشک دارند ضد آفتاب بیشتر تاکید می شود. به یاد داشته باشید از ضد آفتاب بالای 50% استفاده کنید تا به خوبی از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

آب بخورید

یکی از ساده ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که به طور مرتب آب مصرف کنید. کم آبی بدن تاثیر زیادی در خشکی پوست دارد. بنابراین اگر می خواهید روز به روز پوست شما بهتر و بهتر شود مصرف آب را فراموش نکنید. ضمن اینکه مصرف به اندازه آب سبب موجب از بین رفتن جوش و حتی جای جوش می شود.

مراقبت از پوست معمولی

پوست معمولی جزو بهترین مدل پوست می باشد که چربی و رطوبت متعادلی دارد. اگر پوست معمولی دارید نیز باید در طول روز از پوست خود مراقبت کنید. لازم به ذکر است اگر از پوست معمولی خود به خوبی مراقبت نکنید پوست شما تمایل زیادی به خشک شدن از خود نشان می دهد پس مراقبت از پوست معمولی را هم فراموش نکنید. اگر شما هم پوست معمولی دارید باید روزانه دوبار یکبار صبح و یکبار شب صورت خود را بشویید.

مراقبت از پوست معمولی

استفاده از مرطوب کننده

همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید استفاده از مرطوب کننده و آبرسان از چروک شدن پوست شما پیشگیری می کند. همچنین یک پوست نرم و همیشه مرطوب خواهید داشت.

استفاده از ضد آفتاب برای هر پوستی ضروری است

به یاد داشته باشید همیشه پیش از حضور در معرض آفتاب از ضد آفتاب مخصوص پوست های معمولی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که ضد آفتابی که مصرف می کنید از SPF بالای 15 استفاده کنید. در صورتی که از ضد آفتاب های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید بهتر است. همچنین به یاد داشته باشید که از یک آرایش سبک و ساده استفاده کنید.

آخرین سخن مراقبت از پوست

در پایان در نظر داشته باشید که پیش از شناخت کافی از پوست تان محصولی را به پوست خود نزنید. زیرا درمان پوست های آسیب زده بسیار دشوار است. در نظر داشته باشید که یکی از واجبات پوستی استفاده از ضد آفتاب است اما اگر از ضد آفتاب مناسبی استفاده نکنید ممکن است به پوست خود آسیب های جدی وارد کنید. در صورتی که شما نیز تجربه استفاده از مواد آرایشی پوستی را داشته اید خوشحال می شویم با ما و سایر کاربران در میان گذارید.