بهترین روش پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس
بهترین روش پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس

لکه خودکار با چی پاک میشه؟ برای از بین بردن جوهر خودکار روی لباس روشن چه باید کرد؟ بهترین روش‌های پاک کردن خودکار از روی لباس کدامند؟ در صورتی که شما هم با پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس مشکل دارید و یا با لکه خودکار روی لباس روبرو شده‌اید و نمی‌دانید چه کار کنید! برای اینکه بدانید جوهر خودکار با چی پاک میشه این مقاله را خط به خط تا انتها مطالعه کنید تا جواب سوال خود را پیدا کنید. ما تلاش کرده‌ایم بهترین روش‌های پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس را به شما آموزش دهیم و به شما بگوییم را حل خوب برای از بین بردن جوهر خودکار روی لباس روشن کدام است؟

پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس چگونه است؟

برای پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس ابتدا باید نوع جوهری که باعث ایجاد لکه بر روی لباس شده است را مشخص کنید. لکه‌های جوهر بر پایه آب، مانند هایلایترها و … قابلیت شستشو دارند و از ساده‌ترین لکه‌های جوهر هستند. لکه جوهرهای دائمی (مانند روان نویس، روان نویس فانتزی، خودکار فانتزی) می‌تواند چالش بزرگ تری باشد اما باز هم قابل پاک شدن هستند و راه و روش‌های خودشان را دارند پس نگران نباشید. در ادامه با ما همراه باسید تا لکه خودکار روی لباس را پاک کنید.

با لکه خودکار روی لباس چه کار کنیم؟

قبل از آموزش برای از بین بردن جوهر خودکار روی لباس روشن، توجه داشته باشید که لکه را هر چه سریع‌تر قبل از خشک شدن پاک کنید زودتر پاک می‌شود و احتمال تمیز شدن لکه خودکار روی لباس بیشتر است. لکه‌های جوهر تازه راحت‌تر از لکه‌های خشک شده پاک می‌شوند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که لکه جوهر را قبل از خشک شدن بتونید به دادش برسید. ابتدا روی لکه را با نمک بپوشانید، به آرامی با یک دستمال کاغذی خیس بمالید، سپس نمک را پاک کنید. این کار را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید. لکه رفته رفته کم رنگ شده و به مرور از بین می‌رود.

با لکه خودکار روی لباس چه کار کنیم؟

پاک کردن لکه جوهر خشک شده از روی لباس سفید

اگر لکه جوهر دیگر خیس نیست و لکه خشک شده بود هم می‌شود لکه خودکار روی لباس را پاک کرد. فقط برای پاک کردن خودکار از روی لباس یکسری تجهیزات لازم دارید. در اینجا روش‌ها و مراحلی وجود دارد که به شما کمک می‌کند جوهر را از روی لباس خود پاک کنید. آنچه شما برای پاک کردن خودکار از روی لباس نیاز دارید عبارتند از:

  • الکل
  • شیر
  • سرکه
  • اسپری مو
  • استون ناخن
  • نشاسته ذرت
  • حوله سفید تمیز
  • مواد مایع لباسشویی
  • حوله و یا پارچه تمیز و خشک
  • کاسه یا بشقاب‌های ته گود عمق
  • سفید کننده مبتنی بر اکسیژن (مانند وایتکس)

بهترین روش پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس

روش‌های پاک کردن لکه جوهر از روی لباس بسیار زیاد است. شما باید با توجه به شرایطی که لباس و نوع لکه شما دارد بهترین و مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب نمایید. در ادامه روش‌های پاک کردن جوهر خودکار را به شما می‌گوییم:

مراحل از بین بردن لکه جوهر بر پایه آب

چگونه لکه‌های جوهر بر پایه آب را از لباس پاک کنیم؟ برای این کار ابتدا باید لباس‌های لکه دار را روی یک حوله یا پارچه تمیز و خشک قرار دهید. سپس آب ولرم را روی ناحیه لکه دار بریزید و با پارچه تمیز دیگری روی سطح جوهری بمالید و پاک کنید. همزمان که روی لکه دارید پارچه را می‌کشید جوهر از روی لباس به پارچه زیر لباس انتفال پیدا می‌کند و اثر کمتری از جوهر روی پارچه لباس باقی می‌ماند. وقتی که لکه جوهر را پاک می‌کند مواد شوینده را به محل اضافه کنید. مقدار کمی از مایع لباسشویی را روی لکه جوهر بمالید و اجازه دهید مواد پاک کننده روی پارچه به مدت سه تا پنج دقیقه بماند. لباس را در آب داغ بشویید. لباس را باید با استفاده از گرم ترین آب توصیه شده برای نوع پارچه بشویید. قبل از خشک کردن، مطمئن شوید که کل لکه جوهر روی لباس پاک شده است. اگر اثری از ناحیه لکه دار باقی ماند، مراحل تمیز کردن را مجددا تکرار کنید.

مراحل پاک کردن جوهر خودکار با الکل

مراحل پاک کردن جوهر خودکار با الکل:

معمولا برای از بین بردن لکه جوهر خودکار استفاده از الکل نیز می‌تواند گزینه بسیار موثری باشد. این روش ممکن است لکه را به طور کامل پاک نکند (چون جوهر خودکار جزو جوهرهای دائمی هستند)، اما حداقل به محو شدن و کم رنگ تر شدن لکه کمک می‌کند. اما اگر پارچه سفید باشد، ممکن است شانس بیشتری برای از بین بردن لکه به طور کلی داشته باشید.

لکه را با الکل پاک کنید از یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز برای پاک کردن الکل روی لکه استفاده کنید. این کار باعث رقیق شدن لکه و پاک کردن آن در هنگام شستشو می‌شود. حوله زیر لباس ممکن است خیس شود و به دلیل آب شدن جوهر تغییر رنگ دهد. در صورتی که چنین اتفاق افتاد، لباس را به قسمت تمیز و خشک حوله منتقل کنید تا از جذب مجدد جوهر جلوگیری کنید. این روند را تا زمانی ادامه دهید که جوهر دیگری برای پاک کردن وجود نداشته باشد. ناحیه لکه دار را کاملاً عاری از الکل کنید و کاملا پاک کنید. برای این کار ممکن است چندین بار آبکشی لازم باشد. اگر می‌خواهید جوهر خودکار را پاک کنید، پس از استفاده از الکل، مواد شوینده مایع لباس را روی آن ناحیه بمالید و بگذارید سه تا پنج دقیقه بماند.


جهت بازدید از انواع لوازم تحریر فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


پارچه را بررسی کنید و لباس را بشویید اگر لکه از بین رفت، لباس خود را در یک چرخه منظم با استفاده از داغ ترین آب که برای پارچه ایمن است بشویید. در صورتی که لکه باقی ماند، محلولی از سفید کننده مبتنی بر اکسیژن مانند وایتکس و آب خنک را مخلوط کنید. دستورالعمل‌های بسته را برای استفاده از مواد شوینده دنبال کنید. لباس را کاملاً در زیر آب قرار دهید و اجازه دهید حداقل هشت ساعت خیس بخورد. اگر لکه باقی ماند، محلول تازه را مخلوط کرده و تکرار کنید. به یاد داشته باشید قبل از خشک کردن لباس، بررسی کنید که لکه به طور کامل پاک شده باشد. تا پاک کردن جوهر خودکار برایتان راحت‌تر باشد.

پاک کردن جوهر خودکار با استون چگونه است؟

در صورتی که می‌خواهید روی لکه جوهر خودکار روی لباس باز هم کار کنید، برای استفاده از پاک کننده ناخن باید با احتیاط کار کنید. زیرا می‌تواند به پارچه لباس شما آسیب برساند. ابتدا استون را روی یک درز از داخل یا قسمتی از لباس تست کنید. در صورتی که همه چیز خوب پیش رفت، به مرحله بعدی بروید. پارچه را با لاک پاک کن به همان روشی که با الکل مالش داده شده است، بمالید. مطمئن شوید که ناحیه لکه دار را به قسمت تمیز و خشک حوله منتقل کنید. لباس را بشویید تا کامل پارچه از استون پاک شود. پس از اتمام، لاک پاک کن ناخن را به طور کامل از روی پارچه بشویید.

پاک کردن جوهر خودکار با استون چگونه است؟

نحوه پاک کردن جوهر خودکار با اسپری مو:

اکثر اسپری‌های مو حاوی الکل هستند که به حل شدن جوهر و از بین بردن لکه کمک می‌کند. سعی کنید اسپری مو با محتوای الکل بالا پیدا کنید. اغلب مارک‌های ارزان قیمت برای این کار بهترین گزینه هستند.

  1. ناحیه رنگ شده را روی حوله قرار دهید.
  2. یک حوله تمیز و خشک زیر پارچه که لکه است قرار دهید.
  3. اسپری کنید و لکه را با اسپری مو پاک کنید.
  4. لکه را کاملا با اسپری مو اسپری کنید و با حوله تمیز دیگری پاک کنید تا لکه از بین برود.
  5. لباس را طبق توصیه‌ها بشویید.

نحوه پاک کردن جوهر خودکار با شیر:

یکی دیگر از راه‌های ملایم برای از بین بردن لکه‌های جوهر، استفاده از شیر است. این روش نیاز به خیساندن یک شبه دارد. پارچه را در شیر فرو کنید یک کاسه کم عمیق یا ظرف دیگری را با شیر به اندازه‌ای پر کنید که وقتی پارچه زیر آب می‌رود، لکه جوهر را بپوشاند. پارچه را خیس کنید، اجازه دهید لباس یک شب در شیر خیس بخورد. لباس را بشویید، روز بعد لباس را از شیر بیرون بیاورید و لباس را بشویید.

نحوه پاک کردن جوهر خودکار با سرکه و نشاسته ذرت:

سرکه و نشاسته ذرت دو محصول رایج خانگی دیگر هستند که می‌توان از آنها برای از بین بردن لکه جوهر استفاده کرد. ابتدا لکه جوهر را با استفاده از سرکه مرطوب کنید. یک خمیر سرکه و نشاسته ذرت درست کنید. با استفاده از دو پیمانه سرکه و سه پیمانه نشاسته ذرت یک خمیر درست کنید و روی پارچه قرار دهید. بگذارید خشک شود و بعد از اینکه خمیر کاملا خشک شد لباس را کاملا بشویید.

نحوه پاک کردن جوهر خودکار با سرکه و نشاسته ذرت

نکات تکمیلی پاک کردن لکه جوهر

در صورتی که لکه مزاحم است و بیرون نمی‌آید، آخرین گزینه پیشنهادی این است که آن را با یک تکه، روبان یا دکمه تزئینی پنهان کنید. لکه‌های موجود در یک مکان را می‌توان با پوشیدن لباس دیگری روی آن پنهان کرد، مانند ژاکت روی پیراهن یقه‌دار که گزینه مناسبی است. تمامی مراحل نامبرده شامل تحقیق در این زمینه بوده و تست شده است اما باز برای اطمینان از روش‌های ذکر شده ابتدا مراحل بالا را روی یک ناحیه کوچک از لباس خود مانند درزها و تکه‌های جیب تست کنید و در صورتی که پارچه لباس هیچگونه آسیبی ندید می‌توانید روی مابقی لباس نیز شروع به پاک کردن کنید. در صورتی که شما نیز در زمینه روش‌های پاک کردن لکه جوهر مهارت دارید خوشحال می‌شویم نظر خود را با ما و سایر کاربران در میان گذارید.

fail PDF