راهنمای خرید انواع کلاه زنانه و پر فروش ترین های 2024
راهنمای خرید انواع کلاه زنانه و پر فروش ترین های 2024

وقتی صحبت از مد و پوشاک و استفاده از کلاه و دستکش زنانه می‌شه خیلی‌ها این نظر و دارند که نه به من اصلا کلاه زنانه نمیاد. اما اگر انواع کلاه زنانه را بشناسید به راحتی می‌تونید کلاه زنانه مناسب خود را انتخاب نمایید. همین افراد همیشه به دنبال بهترین مدل‌ها و کیفیت کلا هستن که شاید یکی از این مدل‌ها به استایلشون بیاد و خوب باشه. همین که برای خریدن لباس، کیف و کفش مکانی که می‌خواید به اونجا برید و بودجه خودتون رو در نظر می‌گیرید دقیقا برای خرید انواع کلاه زنانه هم باید همین معیارها رو در نظر داشته باشید.

برای خرید کلاه زنانه باید اول از همه نیازهای خودتون رو در نظر بگیرید. مثلا اینکه می‌خواید از این کلاه برای همیشه استفاده کنید یا نه فقط برای یه مهمونی خاص می‌خواید یک استایل خاص رو داشته باشید؟ می‌خواید از این کلاه برای جنبه نمایشی استفاده کنید یا نه واقعا برای محافظت پوستتون از آفتاب و از سرما و گرما؟ دقیقا می‌خواید تو چه فصلی از اون استفاده کنید؟ اول باید پاسخ این سوال‌ها رو برای خودتون داشته باشید تا بتونید سبک و مدل مورد نیازتون رو از کلاه زنانه پیدا و انتخاب کنید.

آشنایی با انواع کلاه زنانه

دوست دارم در شروع این مقاله شما عزیزان رو با انواع سبک‌های مختلف کلاه در جهان آشنا کنم. خیلی‌ها فکر می‌کنن که کلاه فقط برای استفاده در زمستان و برای گرم نگه داشتن سرشون یا در تابستان برای جلوگیری از نور آفتاب هست. اما باید بگم که سخت در اشتباه هستید چرا شو داخل این مقاله متوجه میشید. این مورد رو هم من اضافه میکنم که اصلا نمیشه کل تنوع‌های کلاه رو در این نمیشه توضیح داد پس فقط میریم سراغ جدید ترین و پرفروش ترین کلاه‌های زنانه.

1. معرفی کلاه بِرِه (Beret Cap)

این مدل کلاه جزو کلاه‌های تشریفاتی و زیباست که معمولا از پشم، نمد، پنبه و یا الیاف‌های مصنوعی ساخت و تولید می‌شه. این کلاه که از فرهنگ کشورهای فرانسه و اسپانیا به اکثر نقاط دنیا انتقال پیدا کرد مورد خوبی برای استفاده خانم‌ها و آقایان است. امروزه بر روی سر بسیاری از هنرمندان و شیک پوشان این مدل کلاه مشاهده می‌شه. به دلیل رنگ بندی متنوعی که در این سبک کلاه‌ها وجود داره باعث میشه که خانم‌ها با دست بازتری رنگ و مدل‌های خودشون رو انتخاب کنند. کلاه بره رو شما می‌تونید به شکل‌های مختلفی روی سر خودتون بزارید اما معمولا این کلاه رو بصورت کج روی سر قرار میدن تا قشنگی بیشتری رو داشته باشه. یکی از انواع کلاه زنانه پرطرفدار کلاه بره است.

انواع کلاه زنانه بره

2. معرفی کلاه حصیری و لبه‌دار (Boater Hat)

کلاه‌های حصیری لبه گرد و تاجدار معمولا جزو کلاه‌های نیمه رسمی حساب می‌شن. جالبه این رو بدونید که این کلاه در اویل ورود فقط برای مصرف آقایان بوده و بعدها با اضافه کردن یک نوار روبان مانند و با ایجاد خطوط روی تاج این کلاه مورد استقبال خیلی از بانوان قرار گرفت. از این کلاه حصیری خوشگل می‌تونید کنار دریا و ساحل استفاده کنید و خودتون رو از آفتاب نجات بدید!

کلاه زنانه حصیری

3. کلاه کپ (Baseball Cap)

یکی دیگه از انواع کلاه زنانه کلاه کپ هست! در صورتی که اهل ورزش هستید و موهای بلندی دارید وقتی موهاتون توی صورت میریزه کمی اذیت کننده است. می‍‌تونید با انتخاب این سبک کلاه‌ها به راحتی موهاتون رو جمع کنید و راحت به فعالیت ورزشی خودتون برسید. این سبک کلاه‌ها به دلیل جنس نرم و داشتن تاج بلند و نقاب کشیده آفتاب رو بخوبی از چشمانتون دور نگه میداره. معمولا در کلاه‌های کپ به دلیل استفاده اون در فعالیت‌های ورزشی سوراخ‌هایی با دورهای فلزی وجود دارد که باعث میشه تهویه مناسبی بر روی سر شما ایجاد کنه. پس میشه گفتن که این کلاه نسبت به مابقی کلاه‌ها خنک تر هستند. کلاه‌های کپ به دلیل اسپرت بودنشان مناسب برای تمامی سنین هستن.

4. کلاه باکت (Bucket Hat)

یه نکته جالب از کلاه‌های باکت اینه که به خاطر ساختار دوختی که داره به راحتی میتونید مچاله و حتی داخل جیبتون جا بدید. به همین خاطر این کلاه بیشتر در زمان‌های مسافرت و کمپ و … ازش استفاده میکنند. کلاه‌های باکتی بیشتر با پارچه‌های بارونی و سنگین تولید میشه و در رنگ‌های مختلف میتونید از فروشگاه هیس خریداری کنید. این محصول با نقاب‌های باریک تر و کلفت تر و حتی با تاج‌های بلندتر هم موجود هست که بخوبی موهای شما رو پوشش بده.

moshahede mahsol

5. کلاه برتون (Breton Hat)

از دیگر مدل‌های کلاه زنانه کلاه برتون رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم. سبک کلاه‌های برتون معمولا بصورتی هست که دارای نقابی کوتاه به سمت جلو هستند، تاج این مدل کلاه معمولا کوتاه و بسیار محکم و گاهی همراه با یک نوار کوچیک تزئین میشه. باید این مورد رو خدمتتون خاطر نشان کنم که این کلاه‌ها در بعضی جاها بنام کلاه ملوانی هم میشناسند.

کلاه زنانه برتون

2 مورد مهم برای انتخاب انواع کلاه زنانه صورت و بدن شماست!

بعد از اینکه با انواع کلاه در بالا آشنا شدیم، حالا باید بریم سراغی گزینه ای که بیشتر به صورت و بدن شما میاد. ادامه این مطلب بسیار مهم هست و میتونه کمک خیلی زیادی به شما در انتخاب کلاه کنه پس با ما همراه باشید.

انتخاب کلاه زنانه بر اساس قد:

اولین مورد و قانون در انتخاب کلاه این هست که اون کلاه متناسب با قد و جثه شما انتخاب بشه. شما اگر این معیارها رو در نظر داشته باشید دیگه بعد از خرید کلاه پشیمان نخواهید شد. مثلا برای کسانی که کمی قد کوتاه دارند باید کلاه‌هایی با تاج بلند و لبه‌های روبه بالا رو انتخاب کنند تا قد آنها بلندتر نمایش بده. دقیقا برعکس این مورد اگر کلاه‌هایی با تاج کوتاه و پهن انتخاب کنید یا با لبه‌هایی رو به پایین باعث میشه که شما رو کوتاه قدتر نشون بده. یک مورد دیگه هم اینکه مثلا در کلاه‌های حصیری و … باید حواستون باشه که طول لبه‌های کلاه نباید از عرض شانه‌های شما بیشتر باشه. کلاه‌هایی با تاج بلند شما رو قد بلند و کلاه‌های با تاج کوتاه شما رو کوتاه قد تر نمایش میدن.

انتخاب کلاه بر اساس فرم صورت:

برای اینکه از میان انواع کلاه زنانه گزینه‌ای انتخاب کنید که برای فرم صورت شما مناسب باشه، یک تمرین ساده این هست که با موهای بسته و به عقب داده شده جلوی آینه بایستید و حالت صورت خودتون رو از نمونه‌های بالا انتخاب کنید. در چنین حالتی باید گردن شما رو به بالا و کاملا قابل مشاهده باشد. با این کار می‌تونید فرم صورت خودتون رو به راحتی مشاهده کنید و با توضیحاتی که در ادامه بهتون داده میشه کلاه مناسب صورت خودتون رو پیدا کنید.

  • الماسی شکل؛ این نوع شکل صورت مانند بیضی است و خبر خوش اینکه با وجود چنین صورتی شما می‌توانید از بسیاری از سبک‌های مختلف کلاه زنانه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از محصولاتی با لبه‌های خیلی کوچک یا تاج بلند که استخوان گونه و چانه شما را برجسته می‌کند، اجتناب کنید.
  • صورت‌های تخم‌مرغی شکل؛ این دسته از افراد هم می‌توانند انواع مختلفی از کلاه‌ها را بپوشند به شرط اینکه از تاج بیش از حد پهن خودداری کنند.
  • صورت‌های دوکی شکل و باریک؛ بهترین مدل‌های کلاه برای این دسته از افراد گزینه‌های کلوش و فدورا است!
  • صورت‌های مربع شکل؛ طرح‌هایی با ساختار نرم مانند کلاه‌های کلوش، کلاه‌هایی با لبه‌های بزرگ و تاج گرد و منحنی گزینه‌ای مناسب برای این افراد است.
  • صورت‌های گرد؛ کلاه‌های با ساختار محکم، لبه پهن، مدل‌های زاویه‌دار و نامتقارن، کلوش و فدورا برای چنین صورت‌هایی متناسب است.
  • صورت‌های مثلثی شکل؛ کلاه زنانه‌هایی با تاج بلند و لبه‌ی کوچک (کوتاه، مستقیم یا رو به بالا) انتخابی مناسب برای این افراد است.

معرفی برترین مدل انواع کلاه زنانه در سال 2024:

خوب بصورت کامل در بالا راهنمای انتخاب کلاه رو به شما یاد دادیم اما الان بهتره بریم بهترین مدل‌های کلاه در سال 2024 رو با هم مشاهده کنیم که در ایران واقعا تک هستند:

کلاه بافتنی بنلی

این مدل کلاه بافتنی محصول عالی برای روزهای سرد شما در زمستان و پاییز می‌تونه باشه که با گلوله‌های پشمی که روز سرد کلاه گذاشته یه ظاهر زیبایی به شما می‌دهد. این محصول رو شما می‌تونید با قیمت استثنایی از فروشگاه هیس هم خریداری کنید.

3760

کلاه با کت پشمی

کلاه‌های با کت با لبه‌هایی که داره میتونه برای جلوگیری از نور آفتاب گزینه مناسبی برای شما در روزهای پاییزی باشه. اینکه به دلیل پشمی بودن این محصول میتونه از سرما هم شما رو به خوبی محافظت کنه. این محصول رو شما میتونید با قیمت بسیار مناسب از فروشگاه‌های سراسر کشور مثل فروشگاه هیس تهیه کنید.

moshahede mahsol

نقاب بافتنی اسپرت

در صورتی که توی این روزهای پاییزی به دنبال یک کلاه بافتنی هستید که هم هد بند باشه و هم یک نقاب بلند داشته باشه برای جلوگیری از نور خورشید نقاب‌های بافتنی اسپرت هیس می‌تونه برای شما بهترین گزینه باشه. همانطور که از اسم این محصول پیداست این نقاب بر روی سر شما هیچ پوششی نداره و باعث میشه که در روزهای پاییزی که بعضی مواقع سرد و گرم میشه این حالت کلاه‌ها باعث میشه که اذیت نشید.

کلاه نوجوانان گوزنی

این محصول با ظاهر شگفت انگیز برای شما میتونه هم کلاه و هم شال گردن باشه. این کلاه مناسب برای نوجوانان هست که دوست دارند با ظاهری فانتزی و زیبا برن بیرون با بندهای بلندی که از جنس خود کلاه هست می‌تونید به صورت گردنی ازشون استفاده کنید تا در مقابل سرما گردن شما کاملا از سرما محفوظ باشه.