آیا لوازم تحریر فانتزی اعتیاد آور است؟
آیا لوازم تحریر فانتزی اعتیاد آور است؟

خیلی از ما زمانی که داریم توی خیابان راه میریم یهو راهمون به سمت مغازه هایی که لوازم تحریر میفورشند ناخداگاه کج میشه بخصوص اگر خودمون دانش آموز یا دانشجو باشیم یا حتی دارای فرزندی باشیم که توی این مقاطع تحصیلی هست. وقتی وارد این مغازه ها بشیم غیر ممکنه که دست خالی برگردیم. با توجه به اینکه در حال حاضر در دسته بندی لوازم تحریر فانتزی انقدر تنوع زیاد شده و محصولات جذاب شدن که چشم برداشتن ازشون خیلی خیلی کار سختی هست.

خلاصه اینکه اگر شما جزو این دسته از افراد هستید باید بگم که تنها نیستید و این خودش یک نوع اعتیاد به لوازم تحریر است و یک علاقه جمعی است. خیلی آمار درستی از این مقدار علاقه وجود نداره اما میشه فهمید که با توجه به فضاهای مجازی که دارن خیلی از این محصولات وایرال میشن نشون میده که تنها نیستیم و آمار بالایی رو داره به خودش اختصاص میده. در این مقاله از مجله فروشگاه هیس قرار است تا به بحث جذاب علاقه به لوازم تحریر فانتزی بپردازیم.

درمان تب خرید

تب خرید و یک درمان قطعی برای بهبود آن:

از قدیم تا به امروز مخصوصا در میان خانم ها و دخترهای جوان یک راه بسیار مناسب برای فرار از احساس غم، افسردگی و ناراحتی خرید بوده است. یک نکته جالب اینجاست که زمانی که با این احساسات به سراغ خرید کردن میرویم در لحظات بعد از خرید از کار خود پشیمان میشیم که چرا این کالا، محصول یا … رو خریدم. ولی چون این کار یعنی خرید کردن به ما این حس رو میده که هنوز قدرت انتخاب و کنترل کارها رو در دست داریم، به همین دلیل همچنان این روش از دید خیلی از افراد بهترین درمان موضعی برای خودش شناخته شده است.

اما خریداران لوازم تحریر فانتزی چه کسانی هستند؟

با توجه به گستردکی مصرف کنندگان لوازم که انواع قشر ها مثل دانش آموزان، دانشجویان، طراحان، نویسندگان، معلمان و سایر مشاغل را در برمیگیرد. هرکدوم از این قشرها برای خود جزو یک گروه پروپا قرص از خریداران لوازم وتحریر حساب میشن. اما بیشتر مصرف کنندگان در چه دسته بندی قرار میگیرند؟

اولین و مهمترین آنها دانش آموزان هستند:

همون طور که از قدیم میگویند کار اصلی یک دانش آموزش درس خواندن هست پس میشه گفت یکی از اصلی ترین لوازم کار یک دانش آموز هم لوازم تحریر هست. با توجه به طراحی های جدید و جذابی که در بازار مد شده علاوه بر یکسری علاقه ها به درس خواندن یکسری ضررها هم دارند که در ادامه به ان هم میپردازیم:

اول اینکه باعث میشه که دانش آموزان تا ابد دلبسته لوازم تحریر بمانند: برخی هستند که تا مدارس تمام میشه دوست دارند از کاغذ و قلم فرار کنند. اما یکسری افراد هم با لوازم تحریر فانتزی باعث میشه این رابطه زیبا تا ابد بمونه. این دسته از افراد اصلا براشون فرقی نمیکنه که شاغل باشند یا نه، تحصیل میکنند یا خیر! به هر راه و روشی شده دوست دارند همیشه از لوازم تحریر فانتزی خودشون استفاده کنند و یکجورایی به این افراد میگن شکارچیان لوازم تحریر.

moshahede mahsol

دوم افرادی که از لوازم تحریر برای خودشون کلکسیون درست میکنند: یکسری افراد هستند که واقعا رابطشون با لوازم تحریر قابل احترام و ستودنی است. این افراد کسانی هستند که معمولا از لوازم تحریرهای خودشون استفاده نمیکنند و چون خیلی از اونها لذت میبرند همه رو جمع آوری و برای خودشون یک کلکسیون از دفترچه یادداشت، پاک کن تراش، روان نویس فانتزی، بوک مارک، خودکار فانتزی درست می کنند. شاید شما هم در فامیل یا دوست و آشنایان خودتون کسی رو داشته باشید که کلکسیونی از پاک کن های فانتزی رو برای خودشون داشته باشند.

سوم نوستالژی بازها: بعضی افراد هم هستند که خیلی گذر زمان را دوست ندارند و به هر چیزی چنگ میزنند تا کمی جلوی گذشت زمان رو بگیرند. مثل کسانی که بجای ارسال ایمیل از نامه استفاده میکنند یا مثلا بجای نوشتن یادداشت های خودشون در نوت پد گوشی یا کامپیوتر از دفترچه یادداشت یا دفترچه پلنر استفاده میکنند. بخاطر همین به هر طریقی شده سعی میکنن تا با استفاده از لوازم و تحریر و این ابزارها اصالت خودشون رو حفظ کنند.

تب خرید

استقبال مردم بیشتر چه نوع لوازم تحریری در بازار هست؟

در بازار لوازم تحریر فانتزی به دلیل ظاهرهای زیبا و رنگ رنگی که دارن توجه مردم رو بیشتر از سایر اقلام به خودش جلب میکنه. یکسری معیارها هم هستند که تاثیر زیادی در تمایز این نوع لوازم تحریر دارند مثل: کاربردی تر بودن محصول، خلاقیت در طراحی، رنگ های شاد و جذاب و …

پر طرفدار ترین محصولات لوازم تحریر فانتزی کدامند:

خودکار فانتزی: یکسری چیزها هستند که هر چقدر هم تکنولوژی پیشرفت کنه همچنان از دور خارج نمیشن مثل خودکار و قلم. از روی دیگر در تمامی مشاغل خودکار، کاربرد زیادی داره در ادارات، مدارس و خانه حتی خیلی کاربرد داره و استفاده میشه. خودکار فانتزی به دلیل رنگ و تنوع هایی که در شکل و ظاهر خودشون دارند کمی در میان ما محبوب تر هستند. این خودکارها در رنگ ها و طرح های خیلی زیادی هستند که البته قیمت های مناسبی هم دارند.

چرا فانتزی ؟

روان نویس فانتزی

این روان نویس ها بعلاوه کلی امکانات و جذابیت های خودکار فانتزی یم وسیله برای خوش خط و نرم نوشتن استفاده میشه. روان نویس های فانتزی به دو نوع نوک نمدی و نوک ساچمه تقسیم میشن و هر کدام برای خودشون به قدری نرم هستند میتونین با دست خطی عالی از خودتون خلق اثر کنید.

هایلایتر ها در لوازم تحریر فانتزی:

هایلایتر یا همان ماژیک هایی که باهاشون برای هایلایت کردن متن هامون استفاده میکنیم. چون خوش رنگ هستن جزو یکی از جذاب ترین های لوازم و تحریر هست. رنگ هایلایتر ها معمولا بیشتر چند رنگ خاص مثل صورتی، سبز، نارنجی فسفوری نیستند اما روی ماژک ها هستند که کیفیت و برند اون ها رو نمایان میکند در دسته بندی هایلایتر ها هم مدلی های فانتزی انقدر زیاد شده که باعث شده تا جذابیت اون ها رو 2 چندان میکنه.

درباره لوازم تحریر

دفتر و دفترچه ها:

تمام کسانی که طرفدار لوازم و تحریر فانتزی هستند دفترچه هایی هم با جلدهای که طرح های فانتزی داشته باشن دوست دارند به همین دلیل اصلا شاید به جنس کاغذ داخل دفترچه دقت نمیشه و همین امر باعث میشه که بلا استفاده بمونن.

مداد و مداد رنگی:

از اون موقع که بچه بودیم تا امروز علاقه زیادی به نقاشی داشتیم مخصوصا از زمانی که دفترچه های نقاشی بزرگ سالان هم مد شده باعث این شده که مصرف مداد رنگی خیلی بیشتر بشه. تا قبل از این رکورد مصرف مداد رنگی در بین کودکان و دانش آموزان بود. اما جدیدا یک سری روان نویس های 10 رنگ هم توی بازار موجود شده به نام روان نویس هپی دی که تفاوت زیادی با مداد رنگی ندارند اما از لحاظ رنگ بهتر و قیمت کمتر هستند.

لوازم تحریر فانتزی

جمع بندی:

در این مقاله از فروشگاه هیس با هم دیگه از اعتیاد به خرید لوازم تحریر صحبت کردیم و اینکه فقط ما نیستیم که با این موضوع درگیر هستیم و تقریبا 90% آدم ها مخصوصا خانم ها و دخترا که دیگه خیلی بیشتر درگیر این موضوع هستد. برای درمان تب خرید باید خرید کرد چون اصلا نمیشه از محصولات فانتزی مثل لوازم تحریر مخصوصا اونم فانتزی هاش گذشت اما یک موردی هست اینه که نباید بزاریم فانتزی بودن این محصولات بعضی مواق باعث بشه که کیفیت بد یک محصول رو بپوشونه. چون 100% کیفیت و قیمت محصول 2 فاکتور خیلی خیلی مهم برای ما هستند. در حال حاضر انقدر در دسته بندی ها: روان نویس فانتزی، تراش، خودکار فانتزی، بوک مارک، جامدادی، کاور A4 مدل های فانتزی زیاد شده که دل آدم رو میبره.

fail PDF