مهم ترین نکات در خرید مداد رنگی که نمی دانستید
نکات خرید مداد رنگی که سورپرایزتان می کند

آیا شما هم مثل من عاشق دنیای رنگی نقاشی هستید؟ به عقیده من نقاشی کردن یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توان در هر لحظه ای از زندگی انجام داد. اگر شما هم می خواهید وارد دنیای رنگارنگ و زیبای نقاشی شوید پس من را تا آخر این مقاله همراهی کنید که نکات مهم خرید مداد رنگی را به شما بگویم.

استفاده از مداد رنگی فقط برای کودکان نبوده و تمامی افراد در هر سنی می توانند با آن سروکار داشته باشند. نقاشی یکی از بهترین روش های رشد خلاقیت کودکان است که موجب رشد آن ها نیز می شود. ضمن اینکه نقاشی بهترین روش برای کاهش استرس و رسیدن به آرامش درونی است. اگر شما هم می خواهید نقاشی کنید و دنیای خود را رنگی کنید با ما همراه باشید تا نکاتی درباره خرید مداد رنگی به شما بگوییم. قطعا در انتهای مقاله سوپرایز می شوید!

سطح کار هنری شما جهت خرید مداد رنگی مهم است!

قبل از هر چیز مشخص کنید که می خواهید به صورت حرفه ای کار نقاشی را شروع کنید یا نقاشی برای شما صرفا جنبه سرگرمی دارد. زمانی که وارد یک لوازم تحریری می شوید اولین سوالی که از شما می شود همین است که در چه سطحی از نقاشی فعالیت دارید؟ اصلی ترین تفاوت مدل های مداد رنگی در مغزی استفاده شده در آن هاست. اگر شما مبتدی هستید و به تازگی نقاشی را شروع کرده اید بهتر است از مدل مداد رنگی مبتدی ها که به مداد رنگی دانش اموزی معروف است استفاده نمایید.

مداد رنگی های دانش آموزی دارای رنگ دانه های کمتری هستند. به بیان دیگر خاک رس استفاده شده در این مداد رنگی ها بیشتر است. این امر باعث می شود که مداد رنگی شما سخت تر بنویسد اما جنبه مثبتی که دارد این است که ارزان تر بوده و برای افراد مبتدی گزینه مناسبی است. در مقابل مداد رنگی های مخصوص افراد حرفه ای قرار دارد که دارای رنگ دانه های بیشتری است. این مداد رنگی ها مقدار بسیار کم و یا عاری از خاک رس می باشند. این امر باعث می شود که شما به عنوان یک نقاش حرفه ای به راحتی مداد رنگی را بر روی کاغذ بچرخانید. آثار بجای مانده از مداد رنگی عاری حرفه ای در مقابل مداد رنگی مبتدی کاملا مشهود است.

هدف شما از خرید مداد رنگی چیست؟

در قدم بعدی باید هدف خود را از خرید مداد رنگی مشخص کنید. مهم است بدانید که مداد رنگی را برای چه کاری خریداری می کنید؟ زمانی که پاسخ این پرسش را بدانید دیگر هزینه غیر ضروری برای خرید مداد رنگی پرداخت نمی کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید بر روی مقوا یا کاغذ، رنگ آمیزی کنید قطعا گزینه های متفاوتی پیش رو دارید. اگر برای استفاده روزمره و صرفا سرگرمی می خواهید نقاشی بکشید بهتر است مداد رنگی های معمولی تر و ارزان قیمت خریداری نمایید. اما اگر می خواهید نقاشی حرفه ای را در پیش بگیرید پس باید از مداد رنگی های حرفه ای تر استفاده نمایید.

به چه تنوع رنگی نیاز دارید؟

خرید مداد رنگی 12 رنگ و دفتر 40 برگ جزو گزینه های جذاب نوستالژی محسوب می شود. شما باید با توجه به نیاز خود و اینکه به چه طیف رنگی نیاز دارید خرید خود را انجام دهید. در صورتی که بخواهید یک اثر هنری ماندگار از خود بجای گذارید پس باید یک از طیف رنگی گسترده تری استفاده نمایید. اما اگر برای سرگرمی یا تکالیف مدرسه بخواهید از مداد رنگی استفاده کنید پس بسته 12 رنگ ارزان قیمت هم کار شما را راه می اندازد. بنابراین قبل از خرید مداد رنگی حتما در نظر داشته باشید که به چه طیف رنگی نیاز دارید.

راهنمای خرید مداد رنگی

در صورتی که از بسته مداد رنگی طیف رنگی بیشتری را انتخاب کنید قیمت بسته مداد رنگی شما نیز افزایش می یابد. خرید مداد رنگی با توجه به سلیقه و نیاز هر شخص و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته متفاوت می باشد. شاید شما دوست داشته باشید طیف گسترده ای از مداد رنگی را در جعبه لوازم تحریر خود داشته باشید ولی اگر برای استفاده معمولی می خواهید از مداد رنگی استفاده نمایید پس مداد رنگی کوچک با طیف رنگی کمتر به شما پیشنهاد می شود.

بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید چقدر است؟

بودجه ای که برای خرید مداد رنگی در نظر گرفته اید چقدر است؟ شاید این سوال نیز جزو اولین سوالاتی باشد که باید پاسخ آن را بدهید. با توجه به اینکه چه مدت می خواهید از مداد رنگی استفاده کنید و هدفتان از خرید مداد رنگی چیست می تواند در قیمت مداد رنگی موثر باشد. بنابراین با توجه به نیازتان و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید خرید خود را انجام دهید.

انواع مداد رنگی را بشناسید

بعد از اینکه به طور کامل نیاز خود را زا خرید مداد رنگی متوجه شدید نوبت آن است که انواع مداد رنگی را نیز بشناسید. مداد رنگی ها انواع بسیار متنوعی دارند و اگر می خواهید یک خرید خوب را تجربه کنید پس باید انواع مداد رنگی را بهتر بشناسید. در ادامه انواع مداد رنگی را به طور کامل به شما معرفی می کنیم.

مداد رنگی آبرنگی

بله درست خواندید مدادهای رنگی که مثل آبرنگ عمل می کنند. مداد رنگی آبرنگی گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند نقاشی آبرنگی تحویل دهند اما از بابت شلختگی و خیس شدن طرح نهاییشان نگران هستند. مداد آبرنگی درست مثل مدادرنگی هستند با این تفاوت که وقتی کمی آب به آن ها اضافه کنید جلوه زیباتری به خود می گیرند. به طور کلی دنیای جذاب مداد آبرنگی یک دنیای جالب و جدید است. این مدادها در نگاه اول مشابه مداد رنگی های معمولی می باشد اما زمانی که با مقداری آب مخلوط می شوند متوجه زیبایی و اثر خارق العاده آن ها می شوید.

عوامل موثر در قیمت مداد رنگی چیست؟

در بالا شما را با نیازهایتان و انواع مداد رنگی آشنا کردیم حالا وقت آن رسیده که چند نکته مهم در مورد خرید مداد رنگی را بدانید. با دانستن نکات مهم شما قطعا یک خرید ایده آل را تجربه خواهید کرد.

کیفیت مداد رنگی چگونه است؟

اگر می خواهید یک مداد رنگی حرفه ای داشته باشید و نقاشی حرفه ای و زیبایی را تجربه کنید بنابراین کیفیت مداد رنگی از اهمیت زیادی برخوردار است. این کیفیت موارد زیادی را پوشش می دهد به عنوان مثال مغزی یا بدنه مداد رنگی اهمیت زیادی دارد.

کیفیت مغزی مداد رنگی

مهم ترین قسمت مداد رنگی در واقع مغزی مداد رنگی می باشد. همانطور که در بالا نیز اشاره شد مغزی مداد از ترکیب دو ماده اصلی گرافیت و خاک رس ساخته می شود. بنابراین کیفیت مداد شما نیز به همین دو ماده اصلی بستگی دارد. به طور کلی هر چه مقدار گرافیت استفاده شده بالاتر باشد مدادرنگی پررنگ تر و کیفیت آن بهتر می شود و می توان گفت که مداد رنگی از مرغوبیت بهتری برخوردار است. اما در این میان اهمیت استحکام و مقاومت مغزی مداد را نیز فراموش نکنید.

عوامل موثر در قیمت مداد رنگی چیست؟

رنگدانه مغزی مداد از ترکیب دو ماده موم یا روغن قرار ساخته می شود. در صورتی که با موم ترکیب شود مغز مداد نرم تر و در نتیجه کیفیت مداد بهتر می باشد. اما در نوع ترکیب با روغن مغزی مداد سخت تر شده و رنگ آمیزی با ظرافت دلخواه انجام نمی شود.

کیفیت بدنه مداد رنگی

به طور معمول مواد استفاده شده برای ساخت بدنه مداد از چوب می باشد. که چوب های مختلفی در ساخت مداد رنگی استفاده می شود. اما امروزه برای جلوگیری از قطع درختان بجای چوب از موادی همچون روزنامه یا کاغذ باطله استفاده می شود. اما خوب طبیعتا کیفیت کیفیت چوب درخت بهتر از کیفیت روزنامه و کاغذ می باشد.


جهت بازدید از محصولات لوازم تحریر فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


برند مدادرنگی

اگر کیفیت مداد برای شما اهمیت زیادی دارد بنابراین باید به برند محصول نیز توجه داشته باشید. کمپانی های خاص لوازم تحریر هستند که با سابقه درخشانی که در عرصه لوازم تحریر دارند توانسته اند خود را در صدر حوزه حفظ کنند و با افتخار به فعالیت خود ادامه دهند. برندهایی مانند فابرکاستل، استدلر و کرن داش که به جرات می توان گفت جزو محبوب ترین برندهای لوازم تحریر محسوب می شوند. اگر شما نیز می خواهید هزینه کنید و یک بسته مداد رنگی مرغوب را خریداری کنید به جرات می توان گفت این برندها محبوبیت بیشتری دارند.

نحوه بسته بندی مدادها

تنوع بسته بندی های مداد رنگی بسیار زیاد است. جنس بسته بندی می تواند مقوایی، چوبی، پلاستیکی و یا فلزی باشد. معمولا بسته بندی های مداد رنگی چوبی می باشند. حمل و نگهداری مداد رنگی جعبه فلزی کار دشواری است به همین دلیل معمولا برای دانش آموزان و کودکان بهتر است از بسته بندی های مقوایی و کوچک استفاده کنید. اما به طور کلی مداد رنگی با بسته فلزی قیمت بیشتری دارد.

بهترین مداد رنگی برای کودکان کدام است؟

تقریبا همه افراد عاشق نقاشی و رنگ آمیزی می باشند اما باید در هنگام خرید مدادرنگی به سن فرد مصرف کننده هم فکر کنید. در ادامه به مهم ترین نکاتی که در خرید مداد رنگی برای کودکان باید در نظر داشته باشید اشاره می کنیم. به‌ طور کلی چهار اصل مهم در خرید مداد رنگی برای کودکان وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

مداد رنگی مناسب کودکان با مداد رنگی حرفه‌ ای چه تفاوتی دارد؟

به‌ عنوان پدر و مادر نمونه شاید دوست داشته باشید بهترین برند مداد رنگی را برای فرزند خود خریداری نمایید. اما خوب است بدانید که اولویت با نیاز فرزند شماست. کودکان در سن پایین مهدکودک و دبستان واقعا نیازی به مدادرنگی های حرفه‌ ای ندارند. با یک بسته مدادرنگی ۱۲ رنگ هم می‌ توانید نیاز خود را برطرف کنید. زیرا اساسا سطح آموزش نقاشی در مدارس ما چندان بالا و حرفه‌ای نیست که به بیشتر از این نیاز باشد.

بهترین مداد رنگی برای کودکان کدام است؟

قابل حمل بودن ابعاد جعبه‌ مداد رنگی برای کودک

درست است که مداد رنگی‌‌‌ تعداد بالا، طیف وسیع‌ تری از رنگ را پوشش می‌ دهد و کودک انتخاب‌ های بیشتری دارد. اما در نظر داشته باشید که حمل چنین جعبه‌ بزرگی از مداد رنگی برای کودکان شما به شدت کار دشواری است و قطعا او را خسته می‌ کند.

نرمی مناسب نوک مداد رنگی

در صورتی که مداد رنگی نوک سختی داشته باشد و از نرمی کافی برخوردار نباشد کودک برای رنگ کردن باید فشار زیادی به مداد وارد کند که در نتیجه موجب خستگی و گرفتگی عضلات دست اون می شود. همچنین از آنجا که کودکان در نقاشی تسلط کافی در دست گرفتن مداد ندارند، اگر مغز مداد بیش از حد نرم و شکننده باشد هم آنان را در نقاشی دچار مشکل می‌ کند.

استحکام مناسب مداد رنگی

کودکان معمولا بازیگوش هستند و در مراقبت از وسایل خود کمی سهل انگاری می کنند. به همین دلیل امکان گم شدن یا خراب شدن مداد رنگی‌ ها در طول سال تحصیلی کاملا طبیعی است. مداد رنگی کودکان باید از استحکام و دوام کافی برخوردار باشند که در صورت افتادن زیر پا زود نشکند و از استحکام کافی برخوردار باشد. بهتر است از خرید برندهای گران‌ قیمت و لوکس برای کودکان چشم‌ پوشی کنید و یک کالای متوسط بخرید.

خرید از فروشگاه هیس

شما می توانید به صورت تک یا عمده لوازم مورد نیاز خود را از فروشگاه هیس خریداری نمایید. در صورت خرید عمده می توانید از تخفیف های ویژه ای که فروشگاه هیس در نظر گرفته نیز استفاده نمایید. همچنین در خریدهایی که مبلغ سبد خرید شما بالای 500 هزار تومان باشد دیگر نیازی به پرداخت هزینه پستی ندارید.