خودکار فانتزی ، خودکار ، قلم و آشنایی با آنها
خودکار فانتزی ، خودکار ، قلم و آشنایی با آنها

خودکار فانتزی، قلم، روان نویس و آشنایی با آنها شاید براتون جالب باشه که خودکاری که در دستان شماست چه پیشینه ای داره و چه راه هایی رو طی کرده تا به این چیز که دست شماست برسه. پس بریم تا با همدیگه از ابتدا تا امروز این داستان رو بشنویم. در ابتدا ما چیزی به نام خودکار نداشتیم و فقط ابزاری بود به نام قلم که جوهر آن بصورت جداگانه یا به داخلش استفاده میشد. از برجسته ترین نوع قلم ها در زمان حال میشه به خودنویس، روان نویس، خودکار اشاره کرد.

خودکار فانتزی، قلم، روان نویس

انواع قلم ها:

در گذشته مثل الان قلم ها داخل خودشون جوهر نداشتن، یک قلم داشتیم که معمولا به شکل استوانه ای چوبی بود و جوهر این قلم بصورت جداگانه در ظرف های شیشه ای نگهداری میشد. کار کردن باهاش به این صورت بود که برای نوشتن اول باید قلم رو داخل جوهر میزدیم و روی کاغذ متن خودمون رو مینوشتیم. شاید از دید بعضی ها این جدا بودن جوهر از قلم یک نقطه ضعف به شمار میومد؛ اما از طرفی هم نداشتن مخزن جوهر در قلم ها باعث میشد که قلم ها نامحدود باشند تا زمانی که بشکنه میشه ازش استفاده کرد.

معرفی برخی قلم های قدیمی:

در ادامه برخی از مدل های قلم های قدیمی را به شما معرفی می کنیم.

قلم نی:

کسانی که علاقه زیادی به نوشتار های سنتی دارند با این قلم دقیقا آشنا هستند جنس این قلم از نی تو خالی شاخته شده بود که در جوهر فرو میرفت و شروع به نوشتن میکردیم. با این قلم نویسندگان میتوانستند خط های نستعلیق، شکسته، معلّی، نسخ را به راحتی بنویسند. در بعضی مواقع از قلم های خوشنویسی و فلزی هم بجای قلم نی استفاده میشد.

قلم نی

قلم فرانسوی:

نام دیگر این قلم دیپ است، به معنای زدن چیزی در آب و یا نیپ به معنای نوک نیز گفته میشه که در ایران به آن قلم فرانسه میگویند. جنس نوک این قلم از فلز بوده و مانند خودنویس ها دارای یک شیار هستند که جوهر را به آرامی روی کاغذ منتقل می‌کنند برای استفاده از این قلم میشه از انواع جوهر ها به راحتی استفاده کرد.

قلم فرانسوی

قلم پر:

یکی از قدیمی ترین قلم هایی که موجود بود قلم پر بود که از پرندگان بزرگ و پرهای محکم آنها که میشد بصورت اریب سر آنها را برید استفاده میکردند. کار کرد این قلم هم مانند قلم های دیگه به این صورت بود که در جوهر فرو میرفت و با آن شروع به نوشتن میکردن.

قلم پر

انقلاب بزرگ در صنعت خودکار:

در تمامی دوره های مختلف تولید کنندگان چه داخلی و چه خارجی سعی بر این داشتند که مخزن های جوهر را در داخل قلم طراحی و جا دهند. بالاخره موفق شدن و در سال 1888 میلادی تولید کنندکان توانستند انواع خودنویس، روان نویس و خودکار را با قابلیت قرار دادن مجزن جوهر در آن تولید کنند. ابتدا به معرفی 2 نوع اول ابزارها میپردازیم چون خود ابزار خودکار چندین نوع مختلف دارند که بصورت جداگانه به آن میپردازیم.

خود نویس:

اولین نتیجه ای که با تلاش برای ساخت قلم های داراری مخزن میشه خودنویس ها بودند. تاریخ دان ها میگویند که تقریبا از حدود 10 قرن پیش خودنویس ها بودند؛ اما دارای مشکلات زیادی بودند که در 100 سال اخیر به نسخه های نهایی خودشون رسیدن. البته با توجه به ورود خودکار به بازار استقبال خیلی کمی از خودنویس ها شد. اما چون با این ابزار میشد که رسم الخط های زیبایی رو نوشت همچنان به عنوان یک ابزار نوشتاری برای عاشقان خطاتی است.

anvaee ghalam4

2: روان نویس ها:

روان نویس هم نوعی از خودکار به حساب میاد اما با این تفاوت که جوهر آن برپایه آب و کمی رقیق تر هستند.

خودکارهای قدیمی

همون تور که میدونید تولید کنندگان همیشه برای اینکه فروش بیشتری در بازار داشته باشند محصولات خودشون رو بر اساس نیاز های مردم تولید و یا ارتقا میدن، به همین دلیل هست که خیلی از محصولاتی که در قدیم یکی از ابزار های مهم زندگی ما بود الان دیگه نوستالژی و ناموجود شدن در بازار. اما خودکارهای قدیمی برای کسانی که کلکسیون لوازم تحریر دارند و عاشق ابزار قدیمی هستند خیلی جذاب خواهد بود.

انواع خودکار + ویژگی و کاربرد آنها:

بلاخره به مهم ترین و جذاب ترین ابزار از لوازم تحریر رسیدیم، خودکارها که با توجه به کاربرد زیادشون میشه گفت برای تمامی سنین مناسب و لازم هست. مثلا در مقاطع تحصیلی مختلف خیلی کاربرد داره. جوهر خودکارها به دلیل اینکه برپایه روغن هستند چسبندگی بیشتری دارند و میشه گفت به همین دلیل هم کمی زودتر خشک میشه و پاک کردن آن از روی لباس کمی دشوار هست.

نحوه کار کرد خودکار:

خودکار ها معمولا از طریق مخزن جوهر یه کاغذ به وسیله گوی های سرخودکار انجام میشه که معمولا از جنس استیل و یا برنج ساخته میشن. این مورد در خودکار های لوکس حتی از جنس طلا نیست ساخته میشن.

1: خودکار ساده: این نوع خودکارها معمولا برای مصرف روزانه و با ظاهری ساده هستند، جنس بدنه این خودکار ها از جنس پلاستیک و بسیار سبک هستند.

2: خودکار لوکس: کسانی که معمولا عاشق محصولات لوکس و گرون قیمت هستند از خودکارهای لوکس استفاده میکنند که دارای قیمت های خیلی متنوعی هستند. این مدل خودکارها معمولا برای هدیه دادن به افراد خاص و یا نگهداری در کلکسیون ها استفاده میشه و جالب اینجاست که قیمت خودکارهای لوکس در ایران به چند صدمیلیون تومان هم میرسه.

3: خودکار کلاسیک: این مدل خودکارها برای مصرف روزانه مثل نوشن تکلیف و کارهای شغلی ما بسیار مناسب هستند. این خودکار دارای بدنه پلاستیکی و جوهرهای استاندارد و ساده هستند که میتونید برای مدت زمان زیادی باهاش متون زیادی رو یادداشت کنید.

خودکار فانتزی

این مدل خودکار فانتزی به دلیل ظاهری جذاب و رنگ های شادی که دارند هیچ وقت ازشون خسته نمیشید. خودکارهای فانتزی در مدل های فشاری و ساده در بازار ارائه میشن که معمولا دارای سری های سیلیکونی یا به صورت کلی بدنه های سیلیکونی دارند. البته در بازار با اسم های دیگری هم این محصولات رو میشناسند مثل خودکار رنگی فانتزی، خودکار فانتزی دخترانه و … این مدل خودکارهای فانتزی رو میشه به راحتی از فروشگاه های آنلاین تهیه کرد که یکی از این فروشگاه ها فروشگاه هیس هست که واقعا نسبت به قیمت های بازار فوق العاده بصرفه و مناسب هستند.

 ویژگی‌های بهترین خودکارها

تیم متخصصان ما بررسی کاملی بر روی بهترین خودکارها انجام داده و در این مقاله به معرفی خودکار و ویژگی آن، از جمله خودکار ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت. 

1. جوهر ماندگار

خودکارهای معرفی شده دارای جوهری با ماندگاری بالا هستند که این امر اجازه می‌دهد تا برای مدت طولانی بدون نیاز به تعویض، به راحتی نوشته شود.

  1. راحتی در نگهداری

خودکارها باید به طور ساده و بدون مشکلات نگهداری شوند. بسته به نوع مصرف، از خودکارهای با بدنه مقاوم و ضد لغزش تا حلقه‌های مخصوص جلوگیری از رول خوردن آنها استفاده شده است.

  1. طراحی ارگونومیک

طراحی ارگونومیک و نگه داشتن راحت در دست، از دیگر ویژگی‌های مهم خودکار هاست. خودکارهایی با گریپ‌های ضد لغزش و طراحی مناسب که به دست کاربران احساس راحتی بدهند. در این مقاله‌ سعی خواهیم کرد توضیحاتی راجع به بهترین خودکارها برای استفاده در مدرسه و دانشگاه بپردازیم. با خرید خودکارهای با کیفیت، نگرانی از پس‌دادن جوهر و کثیف‌شدن دست‌ها از بین می‌رود. در این مقاله، ویژگی‌های بهترین خودکارها توضیح داده شده و برندهای خوب خودکار را معرفی خواهیم کرد که برای نوشتن جزوه و مقاله، خطاطی و خوشنویسی مناسبند.

در معرفی این کالا، از خودکارهای ایرانی و خارجی با ماندگاری بالا استفاده شده است. خریداران می‌توانند با توجه به کاربردها و برند، انتخاب مناسبی داشته باشند. همچنین توجه به این نکته که خودکارهای خارجی معمولاً گران‌تر هستند، در این مقاله به خریداران کمک می‌کند تا با قیمت کمتری خودکارهای ایرانی با کیفیت بالا را در اختیار داشته باشند.

نکات مهم خرید خودکار

  • کاربرد

انتخاب خودکار بر اساس کاربردها و نیازهای شخصی مهم است. برای نوشتن جزوه، خطاطی یا خوشنویسی، خودکارهای مختلفی در نظر گرفته شده‌اند.

  • قیمت و کیفیت

در نظر داشته باشید که گاهی اوقات خودکارهای ایرانی با کیفیت می‌توانند جایگزین خوبی برای خودکارهای خارجی باشند و قیمت مناسب‌تری داشته باشند.

  • تجربه کاربران

نظرات و تجربیات دیگران نیز می‌توانند راهنمای خوبی برای انتخاب خودکار مناسب باشند.به این ترتیب، با انتخاب یکی از این خودکارها، می‌توانید تجربه نوشتن لذت‌بخش‌تری داشته و به بهبود کیفیت کارهای دانشگاهی و مدرسه‌ای خود بپردازید.

moshahede mahsol

و اما سخن پایانی:

در این مقاله ما شما رو با انواع خودکار، قلم، خودکار فانتزی آشنا کردیم، اما صد البته که تنوع خیلی زیادی در این زمینه هست که نشد در این دربارش صحبت کنیم و فقط به یکسری از مهمترین آنها اشاره کردیم. انواع این خودکار برای مصرف های روزانه و برطرف کننده نیاز های شما باشند پس میتونید از این روان نویس ها برای نسبت به سلیقه و نیاز خودتون استفاده کنید.

کسب اطلاعات بیشتر:

طبیعتا در این مقاله کوتاه نمیتوانیم اطلاعات بیشتر به شما ارائه کنیم. درصورت تمایل جهت کسب هرگونه اطلاعات بیشتر درباره این مقاله میتوانید از طریق خط ویژه فروشگاه هیس به شماره: 28426420-021 با کارشناسان فروشگاه هیس در ارتباط باشید تا اطلاعات بیشتری رو به شما ارائه دهند.

fail PDF