استفاده از خودکار رنگی برای نوشتن جزوه دانشگاه

استفاده از خودکار رنگی برای نوشتن جزوه دانشگاه بهترین و مناسب ترین گزینه است. خیلی از افراد برای یادگیری و فهمیدن بیشتر موضوع نیاز به نوشتن دارند یعنی با نوشتن، موضوع را درک کرده و بهتر یاد می‌گیرند. علاوه بر این، همه ما در دوران مدرسه و دانشگاه برای بیشتر درس‌ها جزوه نوشته‌ایم. گاهی هم کمی حوصله و سلیقه به خرج می‌دادیم و با استفاده از خودکار رنگی برای نوشتن جزوه دانشگاه، فایل‌های مرتب و خوانا آماده می‌کردیم که با گذشت چندین سال، هنوز هم با دیدن آنها حس خوبی می‌گیریم.

اما خب تنها، نوشتن جزوه کافی نیست. اینکه چه‌جوری جزوه بنویسیم، از چه لوازم تحریری برای نوشتن جزوه استفاده کنیم؟ و یا حتی از چه خودکار رنگی برای نوشتن جزوه استفاده کنیم؟ پاسخ این سوالات بسیار مهم است چون با دانستن آنها می‌توانیم اصول جزوه نویسی را رعایت کنیم.

یک جزوه اصولی و مرتب می‌تواند در مواقع لازم اطلاعات مفیدی به ما بدهد. مثلا مواقعی که زمان کافی برای امتحان نداریم استفاده از جزوه بسیار کاربردی است چون در جزوه نکات مهم را به‌صورت خلاصه نوشته‌ایم. طبق تحقیقات دانشمندان رنگ‌ها تاثیر زیادی در تمرکز و یادگیری افراد دارند، پس بهتر است دانشجویان استفاده از خودکار رنگی برای نوشتن جزوه دانشگاه را فراموش نکنند!

خودکار رنگی و فانتزی
استفاده از خودکار برای نوشتن جزوه بسیار کاربردی است

چگونه جزوه بنویسیم؟

برای نوشتن جزوه به خودکار و دفتر مناسب نیاز داریم. برای شروع بهتر است از انتخاب دفتر مناسب صحبت کنیم.

  • استفاده از دفتر فنردار برای نوشتن جزوه مناسب‌تر است.
  • رنگ برگه دفتر کدر یا براق نباشد و چشم را اذیت نکند.
  • بهتر است دفتر جزوه نویسی بزرگ‌تر و بیشتر از دفتر معمولی باشد چون مطالب بیشتری در خود جای می‌دهد و دیگر دغدغه کم آوردن برگه وسط جزوه نوشتن را نداریم. (یکی از مشکلات خنده‌دار ولی اعصاب خورد کن در زمان نوشتن، کم آوردن جزوه بود که مجبور می‌شدیم از دوست و بغل دستی خود برگه بگیریم !!)
  • استفاده از کادر منظم و زیبا به برجسته کردن مطالب مهم کمک کند. برای کشیدن کادرها از خط‌کش استفاده کنید.
  • برای نوشتن جزوه باید اول موضوع را درک کرده و نکات اصلی آن را یادداشت کنید.
  • سعی کنید یک الگوی ثابت در همه جزوه ها داشته باشید، مثلا نکات مهم را با خودکار رنگی و سرفصل‌ها با خودکار آبی بنویسید.
  • استفاده از خودکار رنگی برای نوشتن جزوه، باعث می‌شود مغز اطلاعات را مهم تلقی کرده و در مواقع لازم  زودتر به خاطر می‌آورد.

انواع خودکار برای نوشتن جزوه

خودکار یکی از اصلی‌ترین وسایل مورد نیاز برای نوشتن جزوه  است. خرید بهترین خودکار به عوامل مختلفی از جمله نوع و رنگ آن بستگی دارد. در اینجا به انواع خودکار اشاره می‌کنیم.

خودکار کلاسیک و معمولی

خودکار کلاسیک،یکی از خودکارهای معمولی و پرکاربرد در جهان است. به دلیل طراحی ساده و قیمت مناسب،بهترین گزینه برای نوشتن جزوه می‌باشد و بین دانشجویان و دانش آموزان محبوبیت زیادی دارد.

خودکار رنگی

فکر می‌کنم همه آدم‌ها در هر سنی با دیدن خودکارهای رنگی و فانتزی هیجان زده شوند. خودکار رنگی برای نوشتن نکات مهم و هایلایت بسیار کاربردی است و همیشه در لیست خرید افراد است. این نوع خودکار به علت طرح و رنگ جذاب می‌تواند برای تشویق بچه‌ها به نوشتن اثر گذار باشد.

خودکار ژلی (Gel Pens)

خودکارهای ژلی دارای نوک نرم و جوهر پر‌رنگی هستند و برای نقاشی یا برجسته کردن نوشته‌ها مناسب‌اند.

خودکار لوکس و گران قیمت

خودکار لوکس و گران قیمت اغلب از مواد با کیفیت تهیه می‌شود. طراحی و ساخت آن‌ها نیازمند دقت بالا  است. این نوع خودکار به‌علت وزن سنگین مناسب استفاده روزانه نیست اما می‌تواند گزینه‌ی عالی برای هدیه دادن باشد.

خودکار رنگی
یک خودکار با کیفیت علاوه بر رنگ و بدنه باید قیمت مناسبی داشته باشد

استفاده از خودکار رنگی برای نوشتن جزوه

شاید برای شما هم پیش آمده، در شب امتحان برای خواندن نکات کلیدی و اصلی سراغ جزوه‌ی دانشگاه خود رفته‌اید ولی به علت نامرتب بودن و بد نوشتن نتواسته‌اید از جزوه استفاده کنید. در نهایت مجبور شدید کل کتاب را بخوانید! خودکار یکی از لوازم دانشجویی پرکاربرد است. استفاده از خودکارهای رنگی برای نوشتن جزوه می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد، به ویژه اگر به دنبال تاکید بر اطلاعات مهم، سازماندهی بهتر مطالب یا جدا کردن موضوعات مختلف هستید.

از بکارگیری بیش از 2 تا 3 خودکار رنگی برای نوشتن جزوه خودداری کنید چون هم وقت بیشتری از شما می‌گیرد هم جزوه شلوغ و نامرتب به نظر می‌آید. بهتر است برای نوشتن متن اصلی از خودکار آبی یا مشکی رنگ استفاده کنید و برای نوشتن نکات مهم و سر فصل‌ها خودکار رنگی گزینه بهتری است چون استفاده از این رنگ‌ها در متن اصلی چشم را خسته کرده یا به اصطلاح چشم را می‌زند.

بهترین خودکار رنگی برای نوشتن جزوه

با توجه به اهمیت نوشتن جزوه برای درس‌های دانشگاه بهتر است از یک خودکار با کیفیت استفاده کنید. در نظر داشته باشید که سبک نوشتن شما، نوع خودکار را مشخص و انتخاب می‌کند برای دیدن مشخصات یک خودکار با کیفیت به نکات زیر توجه کنید.

نوک خودکار

خودکار با نوک نازک برای نوشته‌های ریزتر و دقیق‌تر مناسب است. خودکار نوک ضخیم برای برجسته کردن و نوشتن عناوین کاربرد بیشتری دارد. افرادی که خط درشتی دارند باید از خودکار نوک درشت استفاده کنند. نوک‌های 0.5 تا 0.7 میلی‌متر گزینه بهتری برای نوشتن جزوه  هستند.

جوهر خودکار

خودکاری که جوهر روان داشته باشد، فشار زیاد لازم ندارد و راحتی در نوشتن را افزایش می‌دهد.

قابلیت پاک‌شدن خودکار

خودکارهایی که قابلیت پاک‌شدن (مانند خودکارهای ژلی ) دارند، می‌توانند برای اصلاحات و تغییرات لازم در جزوه بسیار مفید باشند.

راحتی در نگهداری و استفاده از خودکار

خودکار باید از جنس مقاوم و دارای طراحی مناسبی باشد و نوشتن با آن برای مدت زمان طولانی منجر به خستگی نشود و کنار انگشتان برجستگی‌ ایجاد نکند.

وزن خودکار

در دانشگاه، برای اکثر درس‌ها باید جزوه بنویسید پس سرعت و دقت برای نوشتن جزوه اهمیت زیادی دارد و زمان زیادی از شما می‌گیرد. استفاده از خودکار با وزن مناسب باعث می‌شود کمتر خسته شوید. خودکارهای گران قیمت معمولا بدنه‌ای فلزی و سنگین دارند و مناسب جزوه نویسی نیستند و برای هدیه دادن مناسب تر هستند.

قیمت خودکار

با توجه به حجم بالای مطالب درسی دانشگاه، استفاده از خودکار برای نوشتن جزوه بسیار کاربردی است. برای دانشجویان کنترل هزینه در خرید کتاب و لوازم تحریر حیاتی است. با توجه به کاربرد زیاد لوازم نوشتن، دانشجویان ترجیح می‌دهند برای کاهش هزینه خود از لوازم تحریر با قیمت مناسب‌تر استفاده کنند. پس یک خودکار خوب باید علاوه بر کیفیت، قیمت مناسبی هم داشته باشد.

خرید خودکار رنگی برای نوشتن جزوه

همان طور که در بالا ذکر کردیم، برای نوشتن جزوه‌ی خوانا و مرتب می‌توانید از خودکارهای رنگی استفاده کنید. هنگام خرید خودکار رنگی به نکات زیر توجه کنید.

  1. خودکار مشکی و آبی دارای قدرت نمایش و روشنایی بالایی هستند و به خوبی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شوند. این رنگ‌ها آرام‌بخش و چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند.
  2. خاکستری یک رنگ ملایم و متعادل است که برای نوشتن متون طولانی مناسب است. این رنگ به چشم‌ استراحت می‌دهد.
  3. خودکارهای رنگی مثل قرمز یا نارنجی فقط برای نوشتن عناوین و یادآوری مناسب هستند.

در پایان

استفاده از خودکارهای رنگی برای نوشتن جزوه در دانشگاه بسیار کاربرد دارد. هنگام  نوشتن جزوه از 2 الی 3 خودکار رنگی استفاده کنید. انتخاب رنگ خودکار بستگی به عواملی مختلفی مثل سن و سلیقه دارد. شما می‌توانید برای خرید انواع خودکار رنگی و لوازم تحریر با‌کیفیت و قیمت مناسب به فروشگاه هیس مراجعه کرده یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید.

اشتراک گذاری