بهترین قمقمه ورزشی کدام است؟
بهترین قمقمه ورزشی کدام است؟

قمقمه ها تجهیزاتی هستند که برای نگهداری آب از آن ها استفاده می شود. بهترین قمقمه ورزشی طراحی و ساختی مناسب با شرایط ورزشکاران دارد. این تجهیزات را می توان در فروشگاه های اینترنتی خریداری نمود. برای خرید قمقمه ورزشی خوب باید نیازهای خود را در نظر گرفته و بر اساس آن دست به اقدام زد. البته برخی از ویژگی های قمقمه ها در کاربری متفاوت با یک دیگر مشترک می باشند. آب یکی از نیازهای انسان در هنگام ورزش و فعالیت های مختلف است به همین خاطر باید همواره به آب بهداشتی و قابل شرب دسترسی داشت. به همراه داشتن قمقمه در هر شرایطی یکی از راه های تامین آب مورد نیاز بدن است.

نوع و جنس قمقمه از چیست؟

قمقمه ها در انواع و اقسام مختلفی در بازار وجود دارند. قمقمه های نی دار، قمقمه محافظ دار، قمقمه فیلتر دار و … قمقمه های پرطرفدار در میان مصرف کنندگان هستند. بهترین انتخاب برای خرید قمقمه ورزشی، قمقمه های نی دار است. در هنگام فعالیت های ورزشی ضربان قلب بالا بوده و مصرف ناگهانی و با مقدار بالای آب می تواند برخی از مشکلات جسمانی را به وجود آورد. به همین خاطر است که طراحی قمقمه های نی دار صورت گرفت. قمقمه های فلزی مقاومت بالایی داشته و در هنگام افتادن یا انجام تحرکات بدنی آسیبی به آن وارد نمی شود.

بهترین قمقمه های استیل، پلاستیکی و شیشه ای دیگر کاندیدای خرید قمقمه ورزشی خوب هستند. قمقمه استیل ضد زنگ دارای مقاومت زیادی بوده و جنس خوبی دارد که به حفظ کیفیت آب و مایعات کمک می کند. قمقمه های پلاستیکی در صورتی که از مواد سازنده مرغوب تهیه شده باشند؛ قابل استفاده هستند. پلی اتیلن سنگین و سبک، کوپلی استر و پلی پروپیلن مواد رایجی هستند که در ساخت قمقمه های پلاستیکی به کار می روند. بیسفنول یا BPA ماده ای خطرناک است که در برخی از پلاستیک های نامرغوب و بازیافتی وجود دارد. استفاده از این محصولات برای سلامت انسان مضر هستند.

از طرف دیگر قمقمه های شیشه ای استحکام کافی را ندارند اما می توانند آب و نوشیدنی ها را به مدت معینی خنک نگه دارند. بنابراین مواد سازنده در کیفیت قمقمه ورزشی و نوع آن در کاربرد نقش تعیین کننده ای دارد.

قیمت و کیفیت محصول چگونه است؟

در راهنمای خرید قمقمه ورزشی قیمت خریداری آن یک نکته بسیار مهم است. در واقع افراد بر اساس بضاعت مالی خود یک نوع قمقمه ورزشی را انتخاب می کنند. قمقمه ها در طیف بی شماری از قیمت و کیفیت وجود دارند. قیمت محصولات این چنینی بر اساس کیفیت آن ها ارزش گذاری می شود. افرادی که توانایی محدودی در خرید قمقمه های ورزشی دارند می توانند در گزینه های پیش رو خود بهترین را انتخاب کنند. برای این کار باید اولویت خود را مشخص کرده و مورد انتخابی خود را با این اولویت ها مقایسه کرد.

4

لازم به ذکر است که قیمت بالا نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه باید از تمامی فیلترها قمقمه ورزشی را بررسی کرده تا سپس بتوان بهترین آن را برگزید. منظور از کیفیت بالا دربرداشتن حداقلی از تمام گزینه های کیفی مانند ظرفیت، مواد سازنده خوب، طراحی و حمل و نقل آن می باشد. البته برای هر نوع ورزشی یک نوع طراحی قمقمه در نظر گرفته می شود تا در هنگام تحرکات جا به جایی آن برای ورزشکار دشوار نباشد. عایق بندی مناسب و وضوح بدنه دو مورد مهم در قمقمه های ورزشی هستند که در کیفیت و قیمت آن تاثیر می گذارند.

حمل و نقل آن

یکی از مباحث مهم در راهنمای خرید قمقمه ورزشی قابلیت جا به جایی و حمل و نقل آن است. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان در پی دستیابی به منافع خود از حقوق مصرف کننده صرف نظر می کنند. ورزشکاران باید قمقمه ورزشی خود را همیشه به همراه داشته تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنند. طراحی های ضعیف منجر شده تا ورزشکار این قابلیت را نداشته باشد. قمقمه های ورزشی برای دوچرخه سواران باید به نحوی باشد که قابلیت نصب روی دوچرخه را داشته و مقاومت فیزیکی آن بالا باشد. شکل قمقه باید اجازه حمل و نقل آسان را به مصرف کننده بدهد.

قمقمه مناسب برای کوهنوردان و دوندگان باید قابلیت نصب بر کوله پشتی ها و یا دست و پا را داشته باشند. این طراحی کمک می کند در هنگام فعالیت در هر موقعیتی که ورزشکار احساس تشنگی کرد نیاز خود را برطرف سازد. همچنین یکی از موارد استفاده از قمقمه های ورزشی کاربردی مسافرتی آن ها است. بسیاری از افراد در سفرهای خود از قمقمه های ورزشی شان استفاده می کنند. مقاومت و جنس بدنه در قمقمه ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین طراحی قمقمه ها با کاربرد آن ها برای ورزشکاران ارتباط مستقیم دارد.

حجم و ظرفیت

در فناوری تولید محصولات باکیفیت باید به نظر مصرف کننده احترام گذاشته و طبق تقاضای آن ها برای تولید اقدام نمود. اکثر قمقمه های ورزشی ظرفیتی یک نفره دارند اما بزرگ و کوچک بودن آن ها با یک دیگر متفاوت است. قمقمه های ورزشی یک نفره کوچک مقدار کمی از مایعات را در خود ذخیره و نگه می دارد؛ در صورتی که قمقمه های ورزشی یک نفره بزرگ حجم زیادی گنجایش دارند. از طرف دیگر حجم واقعی و خالص قمقمه است که مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی اصولی کم ترین مقدار ممکن به خلا و خنک نگهدارنده اختصاص داده می شود.

2 1

وزن، حجم و ظرفیت از مهم ترین مواردی است که ورزشکار برای تهیه قمقمه خوب به آن توجه می کند. برخی از قمقمه حالا علاوه بر وزن سنگینی که دارند حجم مفید کمی داشته و ظرفیت خیلی پایینی دارند. این قمقمه ها اصلا برای ورزشکاران مناسب نیستند. باتوجه به فناوری ساخت قمقمه باید بخش های اضافی کسر شده و به حجم مفید افزوده شود تا قمقمه ورزشی شخص ظرفیت بالاتری را شامل شود.

بهداشت و ایمنی مصرف

هنگامی که می گوییم بهداشت و ایمنی نوشیدنی در قمقمه های ورزشی حفظ شود؛ در واقع به کیفیت آن اشاره داریم. در راهنمای خرید قمقمه ورزشی آمده است که باید به نحوی قمقمه طراحی و ساخته شود که توانایی حفظ دما را در محدوده معینی داشته باشد. عایق بندی یکی از مهم ترین مراحل ساخت قمقمه ورزشی می باشد. عایق بندی مناسب تبادل دمایی قمقمه را به حداقل رسانده و در نتیجه آن نوشیدنی و آب به مدت طولانی تری خنک می ماند. درب قمقمه باید محکم باشد؛ به صورتی که ذرات و آلودگی ها به داخل قمقمه سرایت نکند.

طراحی و شکل قمقمه باید به ورزشکار این اجازه را بدهد که در هنگام مصرف به سادگی استفاده کرده و محتویات درون قمقمه آلوده نشود. برخی از قمقمه ها به علت ساختار و جنسی که دارند در مدت زمان های کوتاه هم آب را دچار فاسدشدگی می کنند. تغییر رنگ، بو و طعم مایعات درون قمقمه از اثرات استفاده از مواد سازنده نامرغوب می باشد. در قمقمه های پلاستیکی که ماده BPA دارند این اتفاق رخ می دهد. آب پس از مدتی قرارگیری در این قمقمه ها کیفیت خود را از دست داده و برای سلامت انسان هم مضر می باشند.

جایگزین قمقمه ورزشی

خیلی از افراد به دلیل ضعف در طراحی قمقمه های ورزشی از بطری های آب معدنی استفاده می کنند. این آب ها به علت قرار گیری طولانی مدت در بطری های پلاستیکی نامرغوب کیفیت چندانی ندارند. وزن سبک این بطری ها یکی دیگر از دلایل استفاده از آب معدنی هستند. فراموش نشود که در کنار مزایایی که در استفاده از آب معدنی وجود دارد معایبی هم هست. این معایب شامل افزایش خطر جذب سموم، مصرف آب ناسالم، افزایش هزینه ها و خطر زیست محیطی از جانب بازیافت آن می شود. به همین خاطر است که استفاده از قمقمه ورزشی خوب به ورزشکاران پیشنهاد می شود.

ورزشکارانی که علاقه ای به خرید قمقمه های ورزشی نداشته یا از نظر سلیقه با آن ها مشکل دارند می توانند از شیکرها و جاگ واترها استفاده کنند. شیکرهای بدنسازی فناوری جدیدی در حفظ و نگهداری از نوشیدنی و مایعات هستند. این محصولات توانایی نگهداری طولانی مدت از آب را دارد. کیفیت، طعم و مزه محتویات شیکر ورزشی به شکل اولیه بوده و تغییری در آن ایجاد نمی شود. جاگ واترها طراحی های منحصر به فرد داشته و بهترین جایگزین برای قمقمه ورزشی هستند. درب جاگ واتر ضد نشت و واشردار بوده و از ورود هر نوع آلودگی به داخل جلوگیری می کند. این محصولات در برابر ضربه و صدمات فیزیکی مقاوم هستند.

سخن پایانی در مورد بهترین قمقمه

بهترین


قمقمه ورزشی یکی از تجهیزات ورزشی ضروری برای ورزشکاران است. توجه به ویژگی های محصول به خرید بهتر و باکیفیت تر کمک می کند. با مراجعه به فروشگاه های معتبر و یا سایت های فروش اینترنتی می توان مشاوره دریافت کرده و با ارائه ویژگی های مد نظر خود محصول مورد نظر را خریداری کنید. برای خرید قمقمه ورزشی ویژگی های محصول را در نظر گرفته و با کاربرد خود مقایسه کنید. نوع، جنس، ظرفیت، حجم و وزن به ترتیب مهم ترین فاکتورها در انتخاب قمقمه ورزشی می باشد. سوالات و نظرات خود را از طریق کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری