آشنایی با انواع مداد
آشنایی با انواع مداد و کاربرد هر یک

یکی از کاربردی ترین ابزارهای لوازم تحریر مداد می باشد. در واقع بدون استفاده از مداد لوازم نوشت افزار شما ناقص می باشد. در ادامه شما را با انواع مداد و کاربرد هر یک از مدادها بیشتر آشنا می کنیم. لازم به ذکر است در فروشگاه اینترنتی هیس می توانید هر نوع مدادی که نیاز دارید را ارزان تر از همه جا به صورت آنلاین خریداری نمایید.


جهت بازدید از انواع مداد فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


انواع مداد کدامند؟

انواع مداد بر چند اساس دسته بندی می شوند. از جمله می توان به جنس مداد، کاربرد مداد، نحوه ساخت و طراحی، رنگ مغزی و … اشاره داشت. در ادامه به طور مفصل در مورد هر یک برایتان توضیح می دهیم. قطعا با شناخت بهتر و دقیق تر انواع مداد می توانید گزینه بهتر و مناسب تری را که برای کار شما مناسب تر است برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

انواع مداد کدامند؟

کاربرد و هدف از خرید مداد

قبل از هر چیز باید نیازتان را بدانید؛ یعنی مشخص کنید که برای چه هدفی می خواهید مداد خریداری کنید. به عنوان مثال کاربرد مداد می تواند برای طراحی یا نوشتن باشد. در صورتی که بخواهید از مداد برای طراحی استفاده کنید باز هم انتخاب شما متفاوت خواهد بود به صورتی که مداد مشکی می خواهید یا مداد رنگی حتی می توان ریزتر هم شد؛ مداد برای فرد حرفه ای می خواهید یا مبتدی!؟ به طور کلی با شناخت دقیق و درست از کاربرد مداد می توانید یک مداد متناسب با نیازتان خریداری نمایید.

انتخاب با توجه به جنس مداد

مدادها با توجه به جنسی که دارند نیز دسته بندی می شوند. به عنوان مثال جنس مداد برای فرد مبتدی که می خواهد تازه شروع به نوشتن و طراحی کردن کند متفاوت است با جنس مدادی که فرد حرفه ای و اساتید طراحی از آن استفاده می کنند. بنابراین انواع مداد را می توان بر اساس درجه سختی و نرمی که دارند و یا میزان گرافیت مداد دسته بندی کرد. بر این اساس انواع مداد را در دسته های مداد سربی، مداد گرافیتی، مداد زغالی و … می توان شناخت.

انتخاب با توجه به جنس مداد

انواع مداد طراحی

یکی از اصلی ترین کاربردهای مداد برای طراحی است. مدادهای طراحی از خاک رس و گرافیت ساخته شده اند. اما میزان سخت و نرم تر بودن مداد با توجه به میزان خاک رس استفاده شده در مداد مشخص می شود. در واقع هر چه میزان خاک رس استفاده شده در مداد بیشتر باشد بنابراین مداد سخت تر است. انواع مدادهای طراحی عبارتند از:

مداد طراحی گروه H

یکی از انواع مداد طراحی، مداد گروه H است. این مداد به قدری قوی است که کمرنگ ترین خطوط با این مداد قابل مشاهده است. این نوع مداد درجه سختی بالایی از خود  نشان می دهد و برای رسم خطوط تیز گزینه مناسبی است.

مداد طراحی گروه B

یکی از بهترین مدادهای طراحی مداد گروه B است. مغز این مداد پهن بوده و در هنگام رسم شکل اثری از خود بجای نمی گذارد. یکی از دلایل استقبال طراحان از مداد گروه B همین موضوع است.

مداد طراحی گرافیتی

اگر در طراحی خود نیاز به رسم خطوط پهن و تیره دارید خرید مداد طراحی گرافیتی به شما توصیه می شود. از این مداد برای ایجاد سایه روشن استفاده می شود.

مداد رنگی یا مداد مشکی

از دیگر مواردی که می توان انواع مداد را دسته بندی کرد رنگ مغزی مداد است. مدادها بر این اساس در دو دسته مداد رنگی و مداد مشکی قرار می گیرند. مداد مشکی که طبیعتا طرفداران بیشتری در میان محصلین و البته طراحان دارد. مداد رنگی نیز از این دایره رقابت دور نمانده و خود را در دستان افراد به نمایش می گذارد. از مداد رنگی بیشتر برای طراحی و نقاشی استفاده می شود. در مهدکودک ها نیز از مداد رنگی برای نقاشی و کشف استعداد کودک استفاده می شود.


جهت بازدید از انواع مداد رنگی فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


انواع مداد نوکی و اتود

این روزها استفاده از مداد نوکی یا همان اتود نیز بسیار رایج شده است. از این نوع مداد بیشتر در دانشگاه ها و مراکز آموزشی بزرگسالان استفاده می شود. این نوع مداد توسط نوک مداد که به صورت جداگانه بفروش می رسد شارژ  می شود. مداد نوکی انواع سایز مختلفی را شامل می شود. از جمله مداد 0.3 / 0.5 / 0.7 / 0.9 می توان اشاره داشت. البته انواع دیگری از مداد نوکی هم وجود دارد که شما می توانید با توجه به ضخامت مورد نیازتان بهترین و مناسب ترین گزینه مورد نیازتان را انتخاب و خریداری نمایید. بهتر است بچه های سن پایین که هنوز تسلط کافی به در دست گرفتن مداد ندارند، از مدادهای چوبی معمول استفاده کنند. زیرا اتود یا مداد نوکی بدنه و نوک ظریفی دارند و شکننده تر هستند.

انواع مداد نوکی و اتود


جهت بازدید از انواع مداد نوکی فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


مداد جادویی

یک نوع مداد هم وجود دارد که هیچ وقت قرار نیست تمام شود. این نوع مداد شگفت انگیز را با نام مداد جادویی را می توانید از لوازم تحریری ها خریداری کنید.

مداد مناسب نجاری

یکی از کاربردی ترین انواع مداد، مداد نجاری است. از این مداد همانطور که از نامش مشخص است در حرفه نجاری استفاده می شود. این نوع مداد دارای قلمی بیضی شکل است که علامت زدن را برای نجار راحت می‌ کند. طرح ایجاد شده توسط توسط مداد نجاری زودتر از بین می رود و جایگزین خوبی در کارگاه‌ها به جای مدادهای معمولی است.

آخرین سخن درباره انواع مداد

شاید قبل از خواندن مقاله گمان می کردید مداد همان مداد است و در زمان مراجعه به فروشنده فقط می گفتید مداد می خواهید. اما ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع مداد بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید بک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. از این پس در زمان مراجعه به نوشت افزاری مدادی که می خواهید را با دقت و ظرافت بیشتری انتخاب و خریداری کنید و به این ترتیب از خرید خود رضایت بیشتری خواهید داشت. ما در فروشگاه اینترنتی هیس همیشه بهترین ها را با کمترین قیمت به دست مصرف کننده می رسانیم.

اشتراک گذاری