شستن و تمیز کردن براش آرایشی
آموزش شستن و تمیز کردن براش آرایشی

یکی از مهم ترین ابزارهای آرایش، استفاده از براش است. براش ها انواع مختلفی دارند که هر یک کاربرد خاص خود را دارد. براش به طور مستقیم با پوست در ارتباط است و طبیعتا آلودگی را به خود جلب می کند. به همین دلیل شستن و تمیز کردن براش آرایشی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله آموزشی هیس می خواهیم شما را با روش های شستن و تمیز کردن براش آرایشی بیشتر آشنا کنیم تا بتوانیم زیبایی را به همراه سلامتی به شما هدیه کنیم.

چرا باید براش آرایش را تمیز کنیم؟

همانطور که می دانید براش جزو مهم ترین ابزار آرایشی محسوب می شود. در صورتی که شما هم میکاپ می کنید پس حتما یک ست از براش را به همراه خواهید داشت. براش و پدهای آرایشی مستقیما با پوست صورت و اطراف چشم شما ارتباط دارد. به طور کلی براش و پد آرایشی بهترین محیط برای رشد باکتری است. بنابراین باید در نظر داشته باشید که براش و پد آرایشی خود را به صورت منظم تمیز کنید. که این تمیز کردن هم اصول و راه و روش خاص خود را دارد.

چرا باید براش آرایش را تمیز کنیم؟

در صورتی که از براش و پدهای آرایشی کثیف استفاده کنید قطعا شاهد چین و چروک، جوش و آکنه، لکه های پوستی و … خواهید بود. بنابراین اگر میکاپ می کنید که زیباتر شوید پس میکاپ را در کنار رعایت نکات بهداشتی انجام دهید. در ادامه راه های اصولی شستن و تمیز کردن براش آرایشی را برایتان می گوییم تا این کار را به درستی و با دقت انجام دهید.

مناسب ترین زمان برای شستن براش ها چه زمانی است؟

نمی توان تاریخ دقیقی برای بهترین زمان شستن براش عنوان کرد. اما به طور کلی برای اینکه بدانید نشانه های لزوم شستن براش چیست ما چند نکته را به شما می گوییم.

  • در صورتی که شما از براش به صورت روزانه استفاده می کنید پس باید در بازه زمانی کوتاه تری براش را بشویید. به عنوان مثال شستشوی براش به صورت هفتگی به شما توصیه می شود.
  • اما اگر زیاد آرایش نمی کنید و به ندرت از لوازم آرایشی استفاده می کنید پس باید حداقل دو هفته یکبار براش آرایش خود را بشویید.
  • در صورتی که آرایشگر هستید و سالن زیبایی دارید بعد از هربار استفاده از براش باید آن را به خوبی تمیز کنید و بشویید.
  • اگر در خانه از براش استفاده می کنید اما دارای پوستی حساس هستید که مستعد جوش است پس باید به صورت روزانه شستن و تمیز کردن براش را در لیست کارهای خود قرار دهید.

مراحل شستن و تمیز کردن براش آرایشی

برای شستن و تمیز کردن براش آرایشی، با ما مرحله به مرحله جلو بیاید:

  1. قبل از هر چیز، براش های آرایشی را با آب ولرم خیس کنید.
  2. بعد از آن، موهای براش را به صابون مایع آغشته کنید تا کف ایجاد شود. در این مرحله شما می توانید از شوینده های مخصوص شستن براش آرایشی هم استفاده کنید. اما شامپو و شوینده های مخصوص صورت، برای شستن و تمیز کردن براش آرایشی گزینه مناسبی نمی باشند.
  3. بعد از آن با دست، موهای براش را به خوبی ماساژ دهید تا مواد آرایشی از موهای براش شما خارج شوند.
  4. بعد از اینکه به خوبی براش آرایشی را شستید حالا براش را با آب گرم بشویید و مجددا با صابون مایع و شوینده، موهای براش آرایشی را شستشو دهید. این کار را باید چند بار تکرار کنید تا مواد آرایشی به طور کامل از روز براش شما پاک شود.
  5. در مرحله آخر، موهای براش را باید به آرامی فشار دهید تا آب اضافی از براش آرایشی خارج شود و به صورت افقی روی یک حوله تمیز قرار دهید تا موهای براش کاملا خشک شود.

مراحل شستن و تمیز کردن براش آرایشی

طریقه شستن پد آرایشی

پد آرایشی هم مانند براش باید به صورت دوره ای تمیز شود. برای تمیز کردن پد آرایشی که به صورت اسفنجی است تنها کافی است پد آرایشی را با استفاده از آب گرم خیس کنید، بعد از خیس شدن کامل چندبار آن را فشار دهید که آب داخل اسفنج به طور کامل تخلیه شود. بعد از آن تنها کافی است چند قطره صابون مایع و یا شوینده هایی که مناسب شستن براش است روی پد بریزید. بعد از آن به آرامی و دایره وار دست تان را روی پد آرایشی بکشید و در نهایت آبکشی کنید. به خوبی باید آبکشی کنید تا هیچ مواد شستشویی در میان درزهای پد آرایشی نباشد. در آخر آب اضافی اسفنج را بگیرید و بگذارید خشک شود.

شستن و تمیز کردن براش با سرکه و لیمو

سرکه و لیمو به عنوان یک محلول تمیز کننده طبیعی، ترکیب بسیار مناسبی برای شستن براش های آرایشی می باشد. برای این کار تنها کافی است دو قاشق غذا خوری سرکه سفید را در یک فنجان آب جوش بریزید و براش خود را به آن آغشته کنید. براش را بچرخانید و سپس با آب ولرم بشویید. برای اینکه بوی سرکه خنثی شود، آن را روی برش لیمویی بمالید تا رایحه خوشایندی را به خود بگیرد.

مهم ترین نکات شستن و تمیز کردن براش آرایشی

  • بعد از اینکه شستن و تمیز کردن براش آرایشی تمام شد، حتما آنها را به صورت افقی روی حوله قرار دهید تا خشک شود. به خاطر داشته باشید براشی که خیس است را به هیچ عنوان عمودی نگذارید زیرا آب به قسمت دسته براش چکه کرده و خراب می شود.
  • به یاد داشته باشید با یکبار شستن براش تمیز نمی شود و عملیات شستن و تمیز کردن براش آرایشی باید در چند نوبت انجام شود. تا زمانی که با فشار دادن براش یا پد آرایشی آب تمیز و بدون رنگ را مشاهده کنید.
  • بهت است در هنگام شستشو حتما از آب ولرم استفاده کنید. زیرا آب سرد مانع تمیزی کامل شده و آب خیلی داغ هم کیفیت محصول را از بین می برد و طول عمر براش را کاهش می دهد.
  • به هیچ عنوان از مایع لباسشویی برای شستن براش آرایشی استفاده نکنید. زیرا علاوه بر از بین بردن بافت نرم براش و پد آرایشی موجب ریزش موی براش نیز می شود.
  • بطور کلی بهترین و استانداردترین شوینده مایع صابون، ظرفشویی و مواد مخصوص شستن براش می باشد. بنابراین از مواد دیگری برای شستن ابزارهای آرایشی استفاده نکنید.

مهم ترین نکات شستن و تمیز کردن براش آرایشی

چه زمانی باید برس‌های خود را تعویض کنید؟

تغییر رنگ موی براش: در صورتی که براش آرایشی پس از شستن تغییر رنگ داد، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید.

ریختن موی براش: براش هایی که در حال از دست دادن موهای خود هستند را دور بیندازید. این محصولات به دلیل ریزش مویی که دارند عملکرد خوبی نخواهند داشت و موهای ریزی را روی صورت شما باقی خواهند گذاشت. پس برای داشتن آرایش و میکاپ یکدست از چنین براشی استفاده نکنید.

بوی نامطبوع براش: در صورتی که برس شما بوی بدی دارد که با شستشو هم از بین نمی‌ رود، ممکن است حاوی باکتری باشد، پس بهتر است هر چه سریعتر آن را دور بیندازید و یک براش جایگزین جدید بخرید.

اشتراک گذاری