خشک شده
استفاده مجدد از خودکار خشک شده چگونه است؟

علت ننوشتن خودکار تازه چیست و برای استفاده مجدد از خودکار خشک شده باید چه کاری انجام دهیم؟ چرا بعد از مدتی خودکار کم رنگ می‌شود و برای استفاده مجدد از رنگ خشک شده خودکار چه باید کرد؟ و بسیاری سوالات دیگر در مورد نحوه استفاده مجد از خودکار خشک شده که در ادامه این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خودکار وسیله ای کاربردی از لوازم تحریر است که در هر مقطعی از زندگی به آن نیاز خواهیم داشت. گاهی اوقات با یک خودکار بیک معروف کار ما انجام می‌شود و در برخی موارد هم نیاز به خودکار فانتزی و یا خودکار شیک و باکیفیت داریم. در برخی موارد که به تازگی خودکار را خریده ایم ممکن است جوهر خودکار خشک شود یا بعد از مدتی عدم استفاده از خودکار، خودکار خشک شود. خودکارهای خشک شده در بیشتر مواقع قابل بازیابی و استفاده‌ی مجدد هستند. ما اینجاییم تا با چند راهکار ساده خودکار خشک شده شما را دوباره به کار بیندازیم و جوهر را در قلم خودکار به جریان بیندازیم. پس با ما همراه شوید تا خودکار خشک شده را دوباره شارژ کنید.

علت ننوشتن خودکار تازه چیست؟

شاید یک خودکار را به تازگی از لوازم تحریر خریداری کرده باشید اما به محض اولین باری که می‌خواهید از خودکار استفاده کنید متوجه می‌شوید خودکار نمی‌نویسد. در چنین شرایطی خودکار و جوهر خودکار شما مشکلی نخواهد داشت. به دلیل عدم استفاده از خودکار به مدت طولانی یا برعکس گذاشتن خودکار درون جاقلمی به مدت طولانی، جوهر خودکار به عقب بازگشته و شما گمان می‌کنید جوهر خودکار خشک شده است.

علت ننوشتن خودکار تازه چیست؟

برای نوشتن مجدد با خودکار تنها کافی است خودکار را به سمتی که می‌خواهید با آن بنویسید قرار دهید تا جوهر خودکار به سمت پایین روانه شود. در فصل سرد سال بیشتر شاهد این اتفاق یعنی خشک شدن جوهر خودکار خواهید بود. بهتر است این کار را به مدت 24 ساعت انجام دهید. بعد از این مدت دوباره تست کنید اگر خودکار شما شروع به نوشتن کرد که مشکلی نیست؛ اما در صورتی که هنوز با مشکل ننوشتن خودکار مواجه شدید بهتر است لوله جوهر خودکار را درآورید و با یک وسیله دیگر بر روی لوله جوهر فشار وارد کنید تا جوهر دوباره در لوله خودکار جریان پیدا کند. در چنین شرایطی به راحتی می‌توانید شروع نوشتن کنید و از نوشتن روان خودکار لذت ببرید. در بیشتر موارد به دلیل نگهداری غیر اصولی خودکار؛ جوهر آن خشک می‌شود بنابراین بهتر است قبل از خرید خودکار را تست کنید.

4 راهکار ساده و کاربردی برای خودکار خشک شده

شاید برای شما هم پیش بیاید که خودکار شما بریده بریده بنویسد یا کلا ننویسید. چند راهکار به شما می‌گوییم که اگر هنوز جوهر درون لوله خودکار وجود داشته باشد بتوانید با آن بنویسید:

کشیدن خودکار بر روی کاغذ با فشار بیشتر

یکی از رایج ترین روش‌ها برای نوشتن مجدد با خودکار به ظاهر خشک شده کشیدن سریع و با فشار بر روی کاغذ است. برای این کار بهتر است خودکار را عمودی نگه دارید زیرا نتیجه بهتر و سریع‌تری را مشاهده خواهید کرد.

نوشتن بر روی یک سطح لاستیکی مثل ته کفش

شاید باور کردنش سخت باشد اما با کشیدن خودکار بر روی یک شی لاستیکی دوباره می‌توانید شروع به نوشتن کنید؛ بهترین چیزی که ممکن است دم دست شما باشد کفش‌هایتان است. با کشیدن خودکار به ته کفش می‌توانید دوباره با خودکار خشک شده بنویسید. به همین راحتی جوهر خودکار را به کار بیندازید!

نوشتن روی پاک کن

بله ما با هر وسیله لوازم تحریر که دم دست شما باشد برایتان راه حل پیدا می‌کنیم. روی پاک کن با خودکار بنویسید و بعد روی کاغذ امتحان کنید. خوب است بدانید که جنس پاک کن هم مانند جنس لاستیک است و به همین دلیل باعث برگشن جوهر و ریکاوری خودکار خشک شده می‌شود.

نوشتن بر روی یک سطح لاستیکی مثل ته کفش

استفاده از ماکروفر برای نوشتن مجدد با خودکار خشک شده

قبل از هر چیز به جنس بدنه خودکار توجه کنید. در صورتی که خودکار فلزی بود که کلا این روش برای شما ضرر دارد. اما در صورتی که بدنه پلاستیکی داشت تنها کافی است به مدت چند ثانیه در دمای کم خودکار را درون ماکروفر قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که از پنجره ماکرو خودکار را چک کنید که خودکار شما ذوب نشود.

تعمیر خودکار خشک شده با کمک آب و الکل

تعمیر خودکار خشک شده با کمک آب و الکل

یکی دیگر از روش‌های استفاده مجدد از خودکار خشک شده استفاده از برخی حلال‌ها مثل آب و الکل می‌باشد. در ادامه نحوه استفاده از آب و الکل را به شما آموزش می‌دهیم:

آب، حلال مشکلات:

آب مایه حیات و حلال مشکلات است! برای اینکه بتوانید خودکار خشک شده خود را دوباره احیا کنید آب به شما کمک می‌کند. برای این کار آب سرد یا آب گرم را درون یک ظرف آماده کنید و خودکار خشک شده را درون آن قرار دهید چند دقیقه صبر کنید؛ خودکار را خارج و خشک کنید و دوباره با آن شروع به نوشتن کنید.

برگشت جوهر خودکار با الکل:

یکی از قطعی ترین و بهترین روش‌ها برای احیای خودکار خشک شده استفاده از الکل است. اگر تمام روش‌های بالا را انجام دادید و باز هم روان شدن خودکار را مشاهده نکردید پس تنها راه استفاده از الکل است. در صورتی که خودکار شما جوهر تمام نکرده باشد و تنها جوهر آن خشک شده باشد راه حل قطعی استفاده از الکل است. برای این کار تنها کافی است مقداری الکل را درون ظرف بریزید، مغزی خودکار را درون آن قرار دهید و 3 تا 4 دقیقه صبر کنید کار تمام است. خودکار را روی کاغذ امتحان کنید و از نوشته‌های روان خودکار لذت ببرید.

چگونه خودکار را پر رنگ کنیم؟

گاهی ممکن است خودکار شما سالم باشد اما بریده بریده یا کمرنگ بنویسید ما برای این مشکل هم راه حل داریم. الکل و استون برای رفع مشکل کم رنگ نوشتن خودکار و یا خودکارهایی که بریده می‌نویسند بهترین گزینه است. نحوه استفاده از الکل را در پاراگراف بالا برایتان گفتیم کمی بالا بروید و از راه حل حتمی چاره ننوشتن خودکار و خشک بودن جوهر خودکار است. شما می‌توانید بهترین خودکارهای ایرانی و خارجی را در فروشگاه اینترنتی هیس خریداری نمایید.

اشتراک گذاری