بهترین تغذیه مدرسه برای کودکان چیست؟
بهترین تغذیه مدرسه برای کودکان چیست؟

باز هم مدرسه ها شروع شد و نگرانی پدر و مادرها برای رفاه و آسایش فرزندانشان از نو آغاز شد. بعد از انتخاب مدرسه مناسب و خرید لوازم تحریر باکیفیت برای فرزندان؛ نوبت تغذیه مدرسه فرزندان می رسد. قطعا شما هم نگران فرزند خود هستید که در مدرسه و در زنگ تفریح چه می خورد و چه می نوشد! شما هم می خواهید بهترین تغذیه مدرسه کودکان را برای آن ها داشته باشید؟ پس با من در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هیس همراه باشید تا شما را در هنگام جمع آوری کیف غذای کودکتان همراهی کنیم و خوراکی های خوشمزه برای کودکان درون کیف بچینیم. در انتهای مقاله یک کیف غذای مقوی و خوب را به شما تقدیم می کنیم.

مناسب ترین تغذیه مدرسه کودکان کدام است؟

مناسب ترین تغذیه مدرسه کودکان کدام است؟

اگر کودک شما تغذیه مناسب داشته باشد قطعا در تحصیل و آموزش او تاثیر مستقیمی خواهد داشت. شما باید برای تمام ساعات استراحت کودک برای او تغذیه مناسب تهیه و در کیف غذای او قرار دهید. در ادامه قدم به قدم برای شما در مورد تغذیه مدرسه کودک می نویسیم:

صبحانه کامل فراموش نشود

اولین و مهم ترین تغذیه برای کودکان صبحانه است. صبحانه را هم می توان جزو تغذیه مدرسه به شمار آورد. برخی مواقع کودک دیر از خواب بیدار می شود و یا وقت کافی برای خوردن صبحانه را ندارد. بنابراین باید صبحانه کودک را آماده کنید تا در مسیر رفتن به مدرسه میل کند. در صبحانه کودک باید از لبنیات، پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات، ویتامین‌ ها، فیبر، سبزیجات، میوه‌ها و غلات و همچنین چربی‌ های سالم می باشد.

تغذیه مدرسه تایم استراحت اول

اولین تایم استراحت به دلیل اینکه کودک به تازگی صبحانه کامل خورده است باید از میوه جات استفاده کنید. سعی کنید ذائقه کودک خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید جعبه میوه جذاب و باب میلی را برای کودک خود بچینید. می توانید در کنار میوه از سبزیجات هم استفاده کنید تا کودک به مرور به خوردن سبزیجاتی مانند خیار، هویج و … را فراموش نکنید. از جمله میوه هایی که به شما پیشنهاد می شود برای تغذیه مدرسه کودک خود قرار دهید عبارتند از:

سیب:

اولین و بهترین خوراکی که می توان نام برد سیب است. خوردن یک عدد سیب به هضم غذا کمک می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌ شود. به همین دلیل است که می گوییم بهتر است سیب را هم جزو تغذیه مدرسه کودک در نظر داشته باشید.

تغذیه مدرسه تایم استراحت اول

پرتقال:

بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان، مصرف پرتقال یا آب پرتقال می باشد. البته بهتر است از آب پرتقال بجای پرتقال استفاده نمایید.

نارنگی:

نارنگی میوه خوشمزه و خوش عطر علاوه بر تقویت هوش و حافظه می‌تواند بی‌ اشتهایی کودکان را نیز درمان کند.

انار دانه شده:

یکی از بهترین میوه ها برای تغذیه مدرسه کودکان انار است که می‌ تواند حافظه زبانی و تصویری را به خوبی تقویت کند. به یاد داشته باشید از انارهای دانه شده استفاده کنید زیرا کودک نمی تواند در مدرسه انار را برش بزند و ممکن است لباس های خود را کثیف کند. لکه انار هم از لکه های سرسختی است که به سادگی از بین نمی رود.

هویج:

هویج جزو سبزیجات مقوی قند خون را کنترل می‌ کند و رشد استخوان‌ ها در کودکان را سرعت می بخشد. ویتامین A که در هویج موجود است، برای سلامت چشم کودکان را بسیار مفید است. اگر کودک شما به خوردن میوه علاقه ای نشان نمی دهد می توانید از آب هویج و آب سیب در کیف غذای کودک قرار دهید.

کلم‌ بروکلی:

آنتی‌ اکسیدان‌ موجود در کلم بروکلی عملکرد سیستم ایمنی و سلامت پوست را بهبود می‌ بخشد. کلم بروکلی یک خوراکی مقوی و بسیار خوشمزه است. سعی کنید از همان بچگی ذاعقه کودک را به هر نوع غذایی اخت دهید. زیرا وقتی کودک از همان سنین پایین غذاهای مقوی را مصرف کند راحت تر می تواند مواد غذایی با طعم های مختلف را به راحتی بپذیرد.

ساقه‌ های ترد کرفس:

کرفس سرشار از فیبر است و از تشنگی کودک جلوگیری می‌ کند. بهتر است با تزئین غذا سعی کنید ذائقه کودک را به خوردن کرفس عادت دهید. همچنین می توانید کرفس را با سایر خوراکی ها ترکیب کنید و یک غذای خوشمزه درست کنید.

ساقه‌ های ترد کرفس

تغذیه مدرسه تایم استراحت دوم

در زمان استراحت دوم معمولا کودکان به دلیل فعالیت زیادی که در طی روز داشته اند گرسنه می شوند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از خوراکی های انرژی زا مانند شکلات استفاده کنید. شکلات و بیسکوییت هایی که حاوی شکلات هستند در این زمان برای کودک بسیار مناسب می باشد. زیرا در ادامه روز به کودک انرژی و توانایی می بخشد که در رشد و آموزش کودک بسیار مفید می باشد. بهتر است به کودک آموزش دهید که چطور و به چه ترتیبی مواد خوراکی خود را مصرف کند. تا ترتیب خوردنی های او متناسب با چیزی باشد که برای او در نظر گرفته اید.

تغذیه مدرسه تایم استراحت سوم

در آخرین تایم استراحت به دلیل اینکه به زمان صرف ناهار نزدیک می شوید باید به گونه ای انتخاب شود که کودک احساس سیری نداشته باشد. در این تایم نوشیدنی ها به شما پیشنهاد می شود. بهتر است از نوشیدنی های طبیعی مانند آب میوه های طبیعی استفاده کنید. برای حمل حتما از قمقمه هایی که توانایی خنک نگه داشتن مایعات را دارند استفاده کنید. برای اینکه ماندگاری آبمیوه هایی که برای کودک خود گذاشته اید بیشتر شود بهتر است لرد یا همان تفاله آبمیوه را با صافی بگیرید. اینگونه ماندگاری آبمیوه بیشتر و بهتر می شود.

چرا مصرف میوه برای تغذیه کودکان در مدرسه الزامی است؟

در برخی مواقع کودک در دوران سختی از تحصیل قرار دارد. به عنوان مثال در فصل امتحانات که کودک دچار استرس و هیجان است و احساسات او بیشتر نمایان می شود. در چنین مواقعی والدین می توانند با تغذیه مناسب استرس کودک را کاهش دهند. قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که اولین واکنش کودک در هنگام استرس دل درد و کار نکردن روده هاست. برای کاهش چنین آسیب هایی کودک باید مایعات بیشتری مصرف کند. مصرف میوه و فیبر که در رژیم غذایی وجود داشته باشد تاثیر زیادی در آبرسانی به بدن کودک دارد. به همین دلیل است که می گوییم در تغذیه مدرسه کودکان حتما از میوه و یا سبزیجات تازه استفاده کنید.

چرا مصرف میوه برای تغذیه کودکان در مدرسه الزامی است؟

چند نکته‌ مهم درباره تغذیه کودکان

  • در کیف غذای کودک حتما از مواد غذایی خشک استفاده کنید. از جمله میوه خشک، انجیر، بادام، گردو و … می توان اشاره داشت.
  • بهتر است دور غذاهای پرچرب را خط بکشید. خوب است که از ماست و یا سس های کم چرب استفاده کنید. تا حد امکان از مواد غذایی سالم برای کودک استفاده کنید.
  • میوه و سبزیجات را حتما حتما در لیست خوراکی های خود داشته باشید. بهتر است میوه ها را پوست بگیرید و ریز کنید تا کودک راحت تر بتواند از میوه ها استفاده کند.
  • بهتر است از ظرف غذا و کیف غذای کیوت و فانتزی استفاده کنید. همچنین ظرف غذا باید از مواد مرغوبی تهیه شده باشد تا احتمال فاسد شدن غذا و آسیب به کودک را به حداقل برساند.
  • قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که از فیبر و غلات در تغذیه کودک استفاده کنید. خوراکی هایی مانند نان، برنج، سیب زمینی و … را حتما در لیست خوراکی های کودک داشته باشید. این مواد غذایی قدرت ماندگاری بیشتری دارند و احتمال خرابی آن ها را به حداقل می رساند.
اشتراک گذاری