راهنمای خرید و نگهداری تخته وایت برد
راهنمای خرید و نگهداری تخته وایت برد

در گذشته از تخته سیاه و گچ برای نوشتن مطالب مهم درسی استفاده می شد. اما به دلیل آلودگی هایی که گچ با خود به همراه داشت تخته سفید یا همان وایت برد روی کار آمد. تخته وایت برد از این جهت که شما به راحتی و بدون تنفس گرد و خاک گچ می توانید مطالب خود را بر روی آن یادداشت کنید. اما به راستی کدام تخته وایت برد برای خرید بهتر است و در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم که بتوانیم یک خرید ایده آل و مقرون به صرفه داشته باشیم. اگر شما هم قصد خرید تخته وایت برد را دارید این مقاله از هیس را از دست ندهید. زیرا ضمن ارائه نکات مهم خرید تخته وایت برد به شما نکات مهم در مورد نگهداری از آن را هم می دهیم. پس با ما همراه باشید.

نکات خرید تخته وایت برد که باید بدانید

برای اینکه بتوانید یک خرید ایده آل را تجربه کنید در نظر داشتن موارد زیر از اهمیت زیادی برخوردار است:

سایز تخته وایت برد

اولین گزینه ای که در هنگام خرید اهمیت دارد سایز و اندازه تخته وایت برد می باشد. این محصول دارای سایز بندی های استانداردی است و شما باید با توجه به نیازتان یکی از آن ها را انتخاب نمایید. در هنگام انتخاب به این موضوع دقت داشته باشید که فرد مصرف کننده چند ساله است و برای چه موردی می خواهد استفاده کند. به عنوان مثال اگر قرار است در اتاق کودکی برای نوشته های روزمره و یا نقاشی مورد استفاده قرار گیرد پس تخته وایت برد 30*50 می تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر می خواهید برای مدرسه از این تخته استفاده کنید پس باید از سایزهای بزرگ مثلا 100*200 متر استفاده نمایید. پس اولین گزینه ای که در هنگام خرید اهمیت دارد؛ سایز محصول می باشد.


جهت بازدید از انواع لوازم تحریر فروشگاه اینترنتی هیس بر روی لینک کلیک کنید.


تخته وایت بردهای مغناطیسی

یکی از خوبی های تخته های وایت برد، مغناطیسی بودن آن ها می باشد. این تخته ها در دو مدل دارای خاصیت آهنربایی و بدون خاصیت آهنربایی می باشد. شما می توانید از خاصیت مغناطیسی تخته وایت بردها استفاده کنید و تخته پاک کن مخصوص را به آن ها بچسبانید. دقت داشته باشید که تخته پاک کن یا مگنتی که می خواهید بر روی تخته بچسبانید باید دارای خاصیت آهنربایی یا از جنس آهن باشد. طبیعتا محصولاتی که این خاصیت را دارند گران تر هم هستند. در صورتی که می خواهید در هنگام تدریس یا ارائه از لوازم مغناطیسی استفاده کنید پس بهتر است از این مدل وایت برد استفاده نمایید.

تخته وایت بردهای مغناطیسی

جنس بدنه و متریال ساخت

اگر می خواهید یک خرید به صرفه و باکیفیت را تجربه کنید باید از جنس مناسب استفاده کنید. به طور کلی تخته وایت بردها از نظر جنس متریال در دو گروه پلاستیکی و مغناطیسی قرار می گیرند. در ادامه شما را با این دو مدل بیشتر آشنا می کنیم:

تخته های ملامینه یا پلاستیکی:

تخته سفید که جنس ملامین و یا پلاستیکی دارند قیمت ارزان تر می باشند. در مواردی که زیاد نیاز به استفاده ندارید مانند کافه ها این تخته گزینه مناسبی می باشد. وزن این مدل تخته وایت بردها کمتر بوده و به آسانی تمیز می شوند.

تخته های آهنربایی:

با اضافه کردن آهنربا به تخته وایت برد کیفیت و جنس تخته بهتر می شود. این تخته ها به صورتی هستند که بعد از پاک شدن اثری از خود به جای نمی گذارند. اما با توجه به کیفیتی که دارند قطعا گران تر هستند.

نوع طرح و مدل

از دیگر مواردی که در هنگام خرید تخته وایت برد باید به آن توجه داشته باشید می توان به نوع طرح و مدل تخته وایت برد اشاره داشت. برخی از مدل ها دارای محفظه نگهدارنده هستند که می توانید مواردی همچون ماژیک وایت برد، تخته پاک کن و … را در دسترس خود داشته باشید.

انواع مدل های تخته وایت برد را بیشتر بشناسید

تخته وایت بردها انواع مختلفی دارند که باید با توجه به نیازتان گزینه مناسب تری را انتخاب و خریداری نمایید:

تخته وایت برد شیشه ای

در صورتی که می خواهید یک تخته وایت برد شیک داشته باشید پس بهترین گزینه تخته وایت برد شیشه ای است. از این مدل وایت بردها بیشتر برای دفاتر کاری استفاده می شود. این مدل وایت برد در رنگ های متنوعی وجود دارد که می توانید با توجه به نوع دکوراسیون و رنگ بندی اتاق گزینه مناسب خود را خریداری نمایید. از جمله مزایا این محصول می توان به دوام بالا، عدم فرورفتگی و خراش، سطح شیشه ای صاف و پاک کردن راحت نوشته ها از روی تخته اشاره داشت.

تخته وایت برد شیشه ای

تخته وایت برد مغناطیسی

یکی از مستحکم ترین و بهترین مدل های تخته وایت برد همین مدل مغناطیسی می باشد. از جمله مزایای این محصول می توان به ماندگاری بالا، امکان استفاده از وسایل فلزی کوچک و پاک شدن سریع بدون اثرگذاری اشاره داشت. با توجه به کیفیت بسیار بالایی که این محصول دارد می توان به طول عمر بالای تخته وایت برد اشاره داشت.

تخته وایت برد سیلیکونی

اگر به دنبال تخته وایت بردهای قیمت مناسب می باشید پس تخته های سیلیکونی برای شما گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید این مدل وایت بردها را با خود حمل کنید و حتی برای این کار وایت برد را لوله کنید. انعطاف پذیر بودن این محصول حمل آن را آسان تر کرده است.

وایت بردهای فولادی

اگر به دنبال بهترین جنس وایت برد هستید پس باید از تخته وایت بردهای فولادی استفاده کنید. این مدل محصول در قسمت پشتی خود فولاد دارد و در قسمتی که می خواهید متن مورد نظرتان را بنویسید تخته با رنگ سفید است. این مدل محصول دارای پوشش نانو کلین می باشد که مقاومت آن را در برابر لکه ماژیک و خراشیدگی بالا می برد.

تخته وایت‌برد الکترونیکی

یکی از جدیدترین مدل های وایت برد، مدل الکترونیکی آن می باشد. این محصول فضای مدرن و زیبایی را به شما می بخشد. برای کار با این محصول نیازی نیست ماژیک همراه خود داشته باشید. برای نوشتن و کار با این تخته تنها کافی است از قلم مخصوص و یا انگشتان خود استفاده کنید. اما در نظر دشته باشید که این مدل تخته ها گران تر بوده و احتمال خرابی آن ها بسیار بالاست.

تخته وایت‌برد الکترونیکی

تخته ملامینه

یکی دیگر از مدل های تخته وایت برد در واقع جنس ملامینه می باشد. اگر به دنبال یک وایت برد برای استفاده روزانه هستید پس این مدل وایت برد برای شما مناسب تر است. از جمله ویژگی های این محصول می توان به غیر مغناطیسه و مقاومت کمتر نسبت به مدل فولادی است. اگر به ندرت از وایت برد استفاده می کنیم و می خواهید کمتر هزینه کنید پس از تخته وایت بردهای ملامینه استفاده کنید.

نکات نگهداری از تخته وایت برد که باید بدانید

تخته وایت بردها فارغ از اینکه چه مدل و طرحی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری دارند تا بیشتر و بهتر مورد استفاده قرار بگیرند. با دانستن این نکات و با رعایت آن ها عمر تخته وایت برد خود را افزایش بدهید:

از ماژیک‌ مناسب استفاده کنید

اولین چیزی که با وایت برد در ارتباط است ماژیک می باشد. به یاد داشته باشید از هر نوع ماژیکی نمی توانید بر روی وایت برد بنویسید و باید از ماژیک های مخصوص وایت برد استفاده کنید. در غیر این صورت مجبور می شوید با زحمت بسیار زیادی نوشته هایتان را پاک کنید. بهتر است برای خوانایی بیشتر بهتر است از چند رنگ ماژیک در کنار یکدیگر استفاده کنید.

از محلول تمیزکننده و پاک کن مناسب استفاده کنید

در صورتی که جوهر به مدت طولانی بر روی تخته وایت برد بنشیند ممکن است پاک کردن آن دشوار شود و اینگونه به وایت برد خود آسیب می زنید. ضمن اینکه مواد شیمیایی که ماژیک ها دارند موجب بروز لک های سرسخت بر روی تخته می شود و بر روی ان سایه می اندازد. در صورتی که با چنین مشکلی روبرو شدید؛ برای تمیزتر شدن تخته از محلول و شوینده های مناسب استفاده کنید. همچنین الکل نیز می تواند پاک کننده خوب و قوی به حساب بیاید.

از محلول تمیزکننده و پاک کن مناسب استفاده کنید

تخته وایت برد را تمیز نگه دارید

بهتر است بعد از هر بار استفاده از تخته وایت برد آن را تمیز کنید و نگذارید نوشته های ماژیک بر روی آن باقی بماند. پیشنهاد ما به شما این است که روزانه با استفاده از پاک کننده های مناسب تخته وایت برد را تمیز کنید. حداقل یکبار در هفته هم با استفاده از الکل یا محلول پاک کننده کار تمیز کردن تخته وایت برد را به خوبی تمیز کنید.

اشتراک گذاری