مهمترین لوازم مورد نیاز کاردستی
مهمترین لوازم مورد نیاز کاردستی

مهم‌ترین لوازم مورد نیاز کاردستی چیست؟ چرا انجام دادن کاردستی‌های کودکانه تاکید شده است؟ برای ارتقا سطح هوش کودک باید با کودک بازی کنید و بهترین روشی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم درست کردن کاردستی با وسایل دور ریز در خانه می‌باشد. ما اینجاییم تا علاوه بر آموزش ساختن یک کاردستی زیبا مهمترین لوازم مورد نیاز کاردستی را نیز به شما معرفی کنیم. به طور کلی برای راحتی ساختن یک کاردستی زیبا لوازم تحریر خاصی نیاز خواهید داشت. وسایل فانتزی خوشگل و زیبا را می‌توانید از هیس خریداری کنید.

برای بالا بردن سطح خلاقیت کودک بهترین و مناسب‌ترین روش ساختن کاردستی است. در صورتی که کودک شما هم به فعالیت‌های هنری علاقه مند هستید، بهتر است وسایل و مواد لازم ساخت را برای کودک تهیه کنید. کودکان به خصوص در سنین پایین با کمک بازی کردن آموزش می‌بینند به همین دلیل است که درست کردن کاردستی برای کودکان اهمیت دارد. برای شروع به ساخت کارهای دستی به یک سری وسایل و ضروریات نیاز داریم که در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

10 وسیله مهم برای شروع ساختن کاردستی

کودکان برای رشد کردن نیاز به آموزش دارند؛ بهترین روش آموزش برای کودکان بازی است و بهترین بازی ساختن کاردستی‌های جذاب است. همانطور که گفتیم کار و فعالیت‌های دستی است که ذهن کودک را برای ارائه راهکارهای جدید باز می‌کند. بگذارید کودک شما خلاقیت خود را با کاردستی نشان دهد و حتما او را حمایت کنید و تشویق در روند آموزش را فراموش نکنید. در ادامه 10 مورد از مهم‌ترین وسایلی که کودک برای شروع ساخت کاردستی نیاز دارد را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم. در نظر داشته باشید هر چه وسایل بیشتر و بهتری را در اختیار کودک قرار دهید بی شک کار برای او راحت‌تر می‌شود. پس برای علاقه مندی او به انجام این کار سعی کنید این لوازم را در دسترس او قرار دهید.

10 وسیله مهم برای شروع کاردستی

انواع مدل‌های چسب

اولین و مهم ترین وسیله‌ای که برای کاردستی کودکان نیاز خواهید داشت خرید و استفاده از انواع چسب می‌باشد. چسب‌ها انواع متنوعی دارند که باید با توجه به نیاز کودک انواع چسب را خریداری و در اختیار او قرار دهید. اما بهتر است در همان ابتدا چسب ماتیکی، چسب نواری، چسب واشی و … را خریداری نمایید که کودک یک شروع راحت و جذاب را داشته باشد. چسب‌های فانتزی و کیوت بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای کودک شماست. پس سعی کنید از این مدل چسب‌ها بیشتر استفاده کنید آنگاه اشتیاق را در چشمان کودک خود مشاهده می‌کنید.

ماژیک در رنگ‌های متنوع

از دیگر وسایل مورد نیاز کاردستی برای کودکان می‌توانیم به ماژیک نیز اشاره داشت. ماژیک‌ها مدل‌های متنوعی دارند و رنگ بندی‌های بسیار زیبایی دارند. در هنگام خرید ماژیک حتما نظر کودک را بپرسید و با توجه به سلیقه کودک رنگ انتخاب کنید. ماژیک‌ها هم انواع متنوعی دارند از جمله ماژیک دوسر (یک طرف نوک تیز و یک طرف نوک پهن)، ماژیک هایلایت، ماژیک رنگ آمیزی و … که می‌توانید با توجه به نیازتان مناسب‌ترین گزینه را خریداری نمایید. در نظر داشته باشید از رنگ‌های مشکی و قرمز که پر استفاده‌ترین ماژیک‌ها هستند حتما در لیست خرید خود داشته باشید.

چسب و ماژیک

قیچی‌های دالبری و ساده

از دیگر ابزارهای مهم برای ساختن کاردستی، قیچی است. برای برش هر چیزی به قیچی نیاز خواهید داشت. قیچی‌های مخصوص کودک با سایر قیچی‌ها متفاوت است و این قیچی‌ها دارای حفاظ هستند که از آسیب رسیدن به کودک جلوگیری کنند. دندانه‌های قیچی نیز متفاوت می‌باشد؛ دندانه‌های صاف و دالبری که پیشنهاد می‌کنیم حتما هر دو مدل را در لیست خرید خود قرار دهید. زیرا در هنگام شروع کار به هر دو مدل نیاز خواهید داشت. قیچی‌های دالبری نیز دارای ابعاد ریز، درشت و متوسط هستند؛ بهتر است با توجه به نیازتان گزینه مناسب تری را انتخاب کنید. قیچی یک وسیله تمام شدنی نیست؛ پس بهتر است محصول مناسب تری را انتخاب کنید تا بتوانید برای همیشه یک قیچی سالم و خوب را به کودک خود هدیه دهید. همچنین در نظر داشته باشید که حتما از قیچی‌هایی استفاده کنید که دارای محافظ مخصوص کودکان باشد.

کاتر مخصوص کودک

در صورتی که بخواهید مقوا و کاغذ را برش بزنید و کارتان با قیچی انجام نشود بهترین گزینه جایگزین کاتر است. برای مثال مواقعی که می‌خواهید از وسط کاغذ و مقوا را برش بزنید دیگر قیچی کاربردی ندارد و نیاز به کاتر احساس می‌شود. در نظر داشته باشید که کاترهای مخصوص کودک را خریداری کنید که دارای ضامن محافظ کودک باشد تا از آسیب وارد شدن به دست کودک جلوگیری شود. کاتر مخصوص کودک تیغه‌های کوتاه تر و دارای ضامن محافظ هستند. ضمنا در نظر داشته باشید برای کودکان کمتر از 8 سال به هیچ عنوان کاتر تهیه نکنید. همچنین در هنگام استفاده به کودک آموزش‌های لازم را بدهید. اینگونه احتمال آسیب به کودک به حداقل می‌رسد. پس آموزش استفاده از کاتر فراموش نشود!

ابعاد مختلف خط کش مورد نیاز برای ساختن کاردستی

از دیگر وسایل مورد نیاز برای کاردستی می‌توان به وسایل اندازه گیری مانند متر و خط کش نیز اشاره داشت. برای اینکه یک کار تمیز و مرتب داشته باشید، باید از وسایل اندازه گیری مثل خط کش، نقاله و گونیا استفاده نمایید. خط کش‌ها در سایزهای متنوعی موجود هستند، خط کش‌ها از 10 سانتی متر تا 50 سانتی متر جزو متداول‌ترین سایزهای موجود می‌باشند. با توجه به سن و نیاز کودک خط کش مناسب او را خریداری نمایید. برای اینکه کار تمیز و مرتبی داشته باشید بهتر است ابعاد مورد نیاز خود را حتما با خط کش اندازه گیری کنید. استفاده و خرید نقاله و گونیا هم پیشنهاد می‌شود. ضمن اینکه کودک کاردستی‌های جذاب تری می‌سازد می‌تواند ریاضیات خود را نیز تقویت کند.

مداد و پاک کن

از دیگر وسایل مورد نیاز برای کاردستی و آموزش در کودکان می‌توان به مداد و پاک کن نیز اشاره داشت. برای اینکه بتوان خطوط برش و یا تاخوردگی را مشخص کنید پس از اندازه گیری با خط کش باید با مداد اندازه گیری کنید. قطعا هر کجا مداد باشد نیاز به پاکن هم خواهیم داشت در واقع این دو ابزار، ابزارهای جدانشدنی کاردستی هستند. در نظر داشته باشید از پاکن‌هایی استفاده کنید که بتواند به خوبی آثار مداد را به خوبی پاک کند. همچنین با پاک کردن برگه مورد نظر پاره نشود و به کاردستی کودک آسیبی وارد نشود.

مداد رنگی

مداد رنگی‌ها در ساختن کاردستی جذاب بسیار تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین برای شروع کاردستی حتما مداد رنگی خریداری نمایید. حداقل رنگ‌های موجود باید 12 رنگ باشد تا کودک بتواند یک کاردستی با رنگ‌های شاد و جذاب طراحی کند. بهتر است از مداد رنگی‌هایی استفاده کنید که پر رنگ و نرم باشد که ست کودک خسته نشود. حتما از مداد رنگی‌های با کیفیت مغزی بالا خرید کنید زیرا دستان کودک دیرتر خسته می‌شود و کودک زمان بیشتری برای کاردستی درست کردن خرج می‌کند.

کاغذ رنگی و مقوا

از دیگر لوازم مورد نیاز برای کاردستی که بسیار ضروری است می‌توان به کاغذ رنگی و مقواهای رنگی اشاره داشت. در واقع با استفاده از کاغذ و مقواست که کودک می‌تواند کاردستی بسازد و خلاقیت خود را نشان دهد. بنابراین در صورتی که می‌خواهید یک کودک خلاق داشته باشید و استعدادهای کودک را رشد دهید بنابراین باید از کاغذ رنگی و مقوایی هم استفاده کنید. کاغذ و مقوا جزو اولین گزینه‌هایی است که باید خریداری کنید و همیشه برای ساختن کاردستی لازم است. به شما پیشنهاد می‌کنم کاغذ و مقوای مورد نیاز خود را عمده خرید کنید.

کاغذ رنگی و مقوا

وسایل فانتزی

برای تزئین کاردستی به وسایل دیگری مثل، بطری خالی، پولک، مهره و … نیاز خواهید داشت. این موارد را به طور کلی در دسته وسایل فانتزی قرار می‌دهیم. برخی از وسایل دور ریختنی را می‌توانید برای این کار استفاده کنید. اما برخی دیگر را باید خرید کنید. در هنگام خرید وسایل کاردستی حتما وسایل فانتزی را در لیست خرید خود قرار دهید.

مداد شمعی

علاوه بر مداد رنگی به مداد شمعی هم نیاز خواهید داشت. مداد شمعی‌ها که رنگ‌های کیوت و جذابی دارند برای زیباتر کردن کاردستی مناسب و مقرون به صرفه هستند. برای اینکه بتوانید لوازم مورد نیاز کاردستی خود را کامل و مرتب داشته باشید مداد شمعی را هم به لیست وسایل خود اضافه کنید. مداد شمعی‌ها هم مانند مداد رنگی‌ها در جعبه با تعداد متفاوتی موجود هستند که می‌توانید با توجه به نیاز کودک گزینه مناسب‌تر را خریداری کنید.

آخرین سخن

به طور کلی برای اینکه بتوانید استعدادهای نهفته کودک خود را بیابید بهترین روش استفاده از وسایل و ابزارهای دور ریختنی است که در دسترس کودک قرار دهید. با این کار و با ساختن کاردستی کودک هم تفریح می‌کند و هم سرگرم می‌شود، ضمن اینکه استفاده از لوازم مورد نیاز کاردستی را یاد می‌گیرد. شما در هنگام ساختن کاردستی به چه وسیله دیگری نیاز دارید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان گذارید.

اشتراک گذاری