نحوه تمیز کردن فلاسک برای رهایی از آلودگی
نحوه تمیز کردن فلاسک برای رهایی از آلودگی

فلاسک جزو وسایل آشپزخانه است که برای هر خانه ای لازم است. فلاسک در واقع محصولی کاربردی برای سرد یا گرم نگه‌ داشتن نوشیدنی هاست. در خانه، محل کار، مسافرت، تفریح و … فلاسک لازم و ضروری است. اما برای اینکه این محصول کارایی لازمه را داشته باشد باید هر چند وقت یکبار به خوبی تمیز شود. در ادامه نحوه تمیز کردن فلاسک را به شما آموزش می دهیم. فلاسک باید تمیز باشد تا بتوانید یک نوشیدنی دلچسب و لذت بخش را نوش جان کنید.

راه های تمیز کردن فلاسک

بعد از مدتی استفاده از فلاسک این دستگاه آلوده می شود و باید شسته شود. شستن فلاسک باید به صورت روزانه انجام شود. با گذشت مدتی، شاهد سیاهی و زردی داخل فلاسک می شوید. حتی ممکن است بوی بدی داشته باشد و شما از سرو نوشیدنی حس خوشایندی نخواهید داشت. شاید تمیز کردن فلاسک به ظاهر ساده باشد اما باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا این کار را به خوبی و به راحتی انجام دهید. در این مقاله از هیس می خواهیم شما را برای نحوه تمیز کردن فلاسک راهنمایی کنیم.

راه های تمیز کردن فلاسک

از آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید

برای تمیز کردن و شستن فلاسک دو مدل کلی داریم. یکی شستن و تمیز کردن روزانه و دیگری شستن دوره ای 15 روزه فلاسک که ممکن است طولانی تر  و سخت تر باشد. برای شستن روزانه و برای از بین ‌بردن تمام آلودگی های فلاسک، استفاده از آب و مایع ظرفشویی اولین گزینه برای تمیز کردن داخل فلاسک است. برای این کار تنها کافی است مقداری آب تمیز را داخل فلاسک بریزید، سپس در فلاسک را ببندید و به خوبی تکان دهید. بعد از گذشت 3 دقیقه درپوش فلاسک را بردارید و آب درون فلاسک را خالی کنید. می بینید که آلودگی های درون فلاسک با آب خارج می شود. در نهایت با آب تمیز چندبار فلاسک را آبکشی کنید تا مایع ظرفشویی کاملا از فلاسک خارج شود.


جهت بازدید از انواع لوازم خانگی فروشگاه اینترنتی هیس بر روی لینک کلیک کنید.


نکات مهم برای تمیز کردن فلاسک با آب و مایع ظرفشویی

  1. در صورتی که فلاسک شما خیلی کثیف است پس بهتر است آب و مایع ظرفشویی برای مدت طولانی تری درون فلاسک باقی بماند.
  2. با این روش ساده می توانید به میزان زیادی از شر آلودگی های سرسخت فلاسک راحت شوید. اما اگر باز هم درون فلاسک آلودگی و میکروبی را مشاهده کردید تنها کافی است تمام این مراحل را مجددا تکرار کنید.
  3. بعد از اینکه فلاسک را به خوبی شستید و آبکشی کردید درون فلاسک را به خوبی خشک کنید. زیرا آب نیز می تواند باعث ایجاد کپک درون فلاسک شود.

استفاده از جوش شیرین و سرکه

یکی دیگر از مواد مناسب برای جرم گیری و از بین بردن آلودگی های فلاسک استفاده از جوش شیرین و سرکه می باشد. برای اینکار مانند روش قبل باید مواد مورد نظر را درون فلاسک بریزید و تکان دهید و بعد از گذشت سه دقیقه مواد را دور بریزید و با آب بخوبی آبکشی کنید. میزان سرکه باید حدود یک استکان و دو قاشق جوش شیرین استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین و سرکه

نکات مهم برای تمیزکردن فلاسک با سرکه و جوش شیرین

  1. زمانی که جوش شیرین و سرکه را با هم ترکیب می کنید باعث ایجاد حباب هایی می شود. در این شرایط کمی صبر کنید تا واکنش شیمیایی تمام شود بعد بقیه مراحل را پیش ببرید.
  2. در صورتی که صبر نکنید و سریع در فلاسک را ببندید ممکن است به پوسته و جلد فلاسک آسیب بزنید بنابراین عجله نکنید.
  3. بعد از اینکه عملیات تمیز کردن فلاسک تمام شد درپوش فلاسک را برای چند ساعت باز بگذارید تا کاملا خشک شود.
  4. شما می توانید از سرکه سیب و سرکه سفید برای تمیز کردن فلاسک استفاده نمایید.

پاک کردن رسوب فلاسک با برنج یا پوست تخم مرغ

شما می توانید به راحتی با استفاده از برنج و پوست تخم مرغ رسوبات فلاسک را پاک کنید. برای این کار تنها کافی است یک استکان برنج خام و یا پوست تخم مرغ آب پز را با آب مخلوط کنید. مواد به دست آمده را درون فلاسک بریزید در آن را ببندید و به خوبی تکان دهید سپس فلاسک را خالی کنید و با استفاده از آب تمیز بشویید. این شستشو را تا جایی ادامه دهید که اثری از برنج و تخم مرغ باقی نماند. در انتها وقتی مطمئن شدید اثری از برنج و یا پوست تخم مرغ نیست به مدت 8 ساعت درپوش فلاسک را باز بگذارید.

پاک کردن رسوب فلاسک با برنج یا پوست تخم مرغ

تمیز کردن فلاسک با یخ و نمک

یکی دیگر از روش های تمیز کردن فلاسک از آلودگی و رسوب های ضخیم استفاده از یخ و نمک است. اما قبل از شروع به کار حتما مطمئن شوید که فلاسک شما در برابر ضربه های شدید از خود مقاومت نشان می دهد. برای این کار تنها کافی است فلاسکتان را تا نیمه از تکه های یخ پر کنید بعد از آن 2 یا 3 قاشق غذا خوری نمک به آن اضافه کنید. بعد درپوش فلاسک را ببندید و به خوبی تکان دهید. بعد از گذشت چند دقیقه شاهده پاک شدن جرم فلاسک خواهید بود. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید بهتر است از نمک های دانه درشت استفاده کنید.

بهترین راه از بین بردن بوی بد فلاسک چیست؟

در صورتی که فلاسک را با روش هایی که به شما گفتیم تمیز کردید و درپوش آن را باز کنید اما همچنان شاهد بوی نامطبوع فلاسک بودید پس باید از روش های از بین بردن بوی بد فلاسک استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است آبلیمو تازه را بر روی جوش شیرین بریزید و حدود 30 دقیقه فلاسک را به آرامی تکان دهید. بعد از گذشت حدود نیم ساعت درپوش فلاسک را باز کنید و مواد درون آن را بیرون بریزید. همچنین روش از بین بردن آلودگی با نمک و یخ بوی نامطبوع فلاسک را هم به خود می گیرد.

بهترین راه از بین بردن بوی بد فلاسک چیست؟

آخرین سخن درباره تمیز کردن فلاسک

ما در این مقاله شما را در راه رهایی از آلودگی و بوی بد فلاسک راهنمایی کردیم. در نظر داشته باشید بعد از اینکه خوردن نوشیدنی تان تمام شد حتما فلاسک را به خوبی بشویید. با این کار احتمال جرم گرفتن فلاسک بسیار کمتر است. همچنین جرم گیری دوره ای را فراموش نکنید. زیرا با جرم گیری دوره ای جرم سرسخت نمی باشد و به راحتی می توانید جرم و آلودگی را پاک کنید. در فلاسک هایی که جرم سرسخت دارند که با هیچ کدام از روش های بالا از بین نمی روند نوشیدنی مصرف نکنید. زیرا بعضی از جرم ها برای سلامتی شما مضر می باشد.

اشتراک گذاری