کوله پشتی مناسب کلاس اول
کوله پشتی مناسب کلاس اول چه ویژگی هایی دارد؟

کوله پشتی کلاس اول باید چه اندازه‌ای باشد؟

اولین وسیله ای که برای حضور در کلاس اول لازم است خرید کوله پشتی است. در صورتی که شما امسال کودک کلاس اولی دارید باید یک کوله پشتی مناسب خریداری کنید. اما سوال بسیاری از والدین این است که کوله پشتی مناسب کلاس اول کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا خصوصیات یک کوله پشتی مناسب را به شما بگوییم تا خرید مناسبی را در فروشگاه هیس تجربه کنید.

نکات مهم در خرید کوله پشتی چیست؟

قبل از اقدام به خرید کوله پشتی دو نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ یکی جثه و اندام کودک و دیگری میزان حجم کتاب و وسایلی است که کودک باید با خود حمل کند. با در نظر گرفتن این دو نکته تا حد زیادی می توانید خرید ایده آل و مناسبی داشته باشید و تا پایان سال تحصیلی کودک شما به راحتی وسایل مدرسه خود را حمل می کند.

نکات مهم در خرید کوله پشتی چیست؟

سایز مناسب کوله پشتی

کوله پشتی مناسب خریداری شده باید سایز متناسبی داشته باشد و متناسب با وزن، قد و سن کودک انتخاب شود. در غیر این صورت بر روی فرم بدن و مدل راه رفتن او تاثیر مستقیمی خواهد داشت. در برخی موارد یک سری استانداردهای مناسب خرید کوله پشتی بر اساس قد و وزن و سن بچه در نظر گرفته شده است. اما بهتر است کودک در هنگام خرید حتما کوله پشتی را امتحام کند. به خاطر داشته باشید کودک نباید کوله ای را انتخاب کند که پهن تر از شانه باشد. یا ارتفاع کوله پشتی از خط کمر 10 سانتی متر بیشتر باشد. این موارد برای کوله پشتی کودک مناسب نمی باشد.

وزن مناسب کوله پشتی

وزن کوله پشتی نباید بیشتر از 10 درصد از وزن خودش باشد. یعنی برای کودکی که 25 کیلوگرم وزن دارد، حداکثر وزن کوله مناسب نباید بیشتر از 2.5 کیلوگرم باشد. اما در صورتی وزن کوله پشتی به حدود 4 کیلوگرم برسد باعث بروز مشکل در قسمت نخاع کودک می شود و از همان کودکی با مشکل راه رفتن مواجه می شود. بنابراین در هنگام انتخاب و خرید کوله پشتی دقت و توجه بیشتری داشته باشید.

بند شانه کوله پشتی

بندهای شانه کوله پشتی استاندارد باید قابل تنظیم و پهن باشد. یعنی حدود 5 سانتی متر پهنا داشته باشد. همچنین زیر بند شانه هم باید بالشتکی وجود داشته باشد که به شانه های ظریف کودک فشار زیادی وارد نشود. بند اطراف کمر و بند دور سینه هم لازم است تا کوله پشتی بتواند وزن یکنواختی را روی بدن پخش کند.

بند شانه کوله پشتی

قسمت پشتی کوله پشتی باید نرم باشد و بالشتک داشته باشد. بالشتک باید وزن کمی داشته باشد. کوله هایی که پنل پشتی دارند برای کودک مناسب تر است. در صورتی که ته کوله پشتی حاوی پنل باشد خیلی بهتر است. زیرا کیف دوام بیشتری دارد و دیرتر خراب می شود. بهتر است دو طرف کوله پشتی بند فشرده سازی داشته باشد تا بتواند محتویات درون کیف را ثابت نگه دارد. در چنین شرایطی بند فشرده سازی اجازه نمی دهد بار بر روی دوش کودک تکان بخورد و تعادل کودک از بین برود.

کیف های چند محفظه دار

بهتر است کوله پشتی هایی استفاده کنید که چند محفظه داشته باشد؛ زیرا کمک می کنند وزن وسایل درون کیف پخش شود و تمام فشار در وسط کیف انباشته نشود. همچنن کودکان به راحتی می توانند وسایل خود را درون کیف جای دهند.

رنگ کیف

رنگ کوله پشتی مناسب باید به گونه ای انتخاب شود که در هوای تاریک هم به چشم بخورد. برای این کار ما کوله پشتی شبرنگ دار را به شما پیشنهاد می کنیم. اما در صورتی که کوله پشتی شبرنگ دار نبود می توانید خودتان به کیف کودک اکسسوری شبرنگ آویزان کنید. اینگونه خودتان می توانید یک کیف خاص و منحصر به فرد طراحی کنید.

کیفیت دوخت

از دیگر مواردی که در خرید کوله پشتی اهمیت دارد کیفیت و دوخت کیف می باشد. ضد آب بودن کوله پشتی را هم در هنگام خرید حتما تست کنید. ضمن اینکه شاید گمان کنید کوله پشتی های چرخ دار فشار کمتری را به شانه های کودک وارد می کند. اما بالا بردن این مدل کوله پشتی از ارتفاعاتی مثل پله کار دشواری است و کودک فشار زیادی را تحمل می کند.

کوله پشتی

کوله پشتی یکی از وسایل ضروری در زندگی دانش‌آموزان است که در طول روزهای مدرسه برای حمل کتب، لوازم تحریر، و دیگر وسایل ضروری استفاده می‌شود. اما استفاده نادرست از کوله پشتی می‌تواند به مشکلات سلامتی منجر شود. در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم در انتخاب و استفاده از کوله پشتی می‌پردازیم.

  •  وزن کوله پشتی

استفاده درست از کوله پشتی، موضوعی حائز اهمیت است. متخصصان به کودکان توصیه می‌کنند که بیش از ۱۵ درصد از وزن بدن خود را در کوله پشتی حمل نکنند. به عنوان مثال، برای یک دانش‌آموز دوره ابتدایی، این معادل ۳٫۵ تا ۵ کیلوگرم است. کوله‌پشتی‌های سنگین با وزن بیش از ۳۰ درصد از وزن بدن دانش‌آموز، می‌توانند تأثیرات منفی بر روی سلامتی کودک داشته باشند.

حمل مداوم یک کوله‌پشتی سنگین می‌تواند باعث وضعیت بدنی ضعیف و عادات نامناسب در هنگام راه رفتن کودک شود. این شرایط به تدریج می‌توانند خطر گردن‌درد و کمردرد را در کودک افزایش بدهند. بنابراین، اهمیت دارد که وزن کوله پشتی با توجه به وزن بدن دقیقاً محاسبه شود.

سبک کیف مدرسه

کیف‌های مدرسه به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: کیف‌های دوبند یا کوله‌پشتی و کیف‌های تک‌بند یا کیف‌های دوشی. انتخاب بین این دو به ویژگی‌ها و نیازهای دانش‌آموز بستگی دارد.

  1. کوله‌پشتی (کیف‌های دو بند)

مناسب برای حمل وزن بیشتر و جابه‌جایی راحت‌تر کتب و لوازم تحریر

حمل کوله پشتی با هر دو شانه تا ۲۰ درصد از وزن بدن در نظر گرفته می‌شود.

  1. کیف‌های دوشی (کیف‌های تک‌بند)

برای دانش‌آموزانی که ترجیح می‌دهند وزن کمتری را با یک شانه حمل کنند. حمل کیف دوشی با یک شانه تا ۱۰ درصد از وزن بدن مناسب است.

نکات مهم در انتخاب و استفاده کوله پشتی

  1. تنظیم صحیح بندها

بندهای کوله پشتی باید تنظیم شده و مناسب اندازه بدن دانش‌آموز باشند تا وزن به‌طور یکنواخت توزیع شود.

  1. تنوع در محتوا

کوله پشتی باید دارای تقسیم‌بندی‌ها و جیب‌های مخصوص برای جلوگیری از آشفتگی وسایل باشد.

  1. توجه به کیفیت ساخت

انتخاب کوله پشتی با کیفیت ساخت و مواد با دوام مهم است تا در طولانی‌مدت مقاومت داشته باشد.در کل، با توجه به این نکات، انتخاب و استفاده صحیح از کوله پشتی می‌تواند به حفظ سلامتی و راحتی دانش‌آموزان کمک کند.

خرید از فروشگاه اینترنتی هیس

شما می توانید کوله پشتی مناسب مورد نیاز خود را از به صورت اینترنتی از فروشگاه آنلاین هیس خریداری نمایید. ما در هیس به دلیل اینکه وارد کننده مستقیم کالا از کشور چین هستیم همیشه بهترین ها را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم. با در نظر گرفتن مطالبی که در بالا گفتیم می توانید بهترین و مناسب ترین کوله پشتی را خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری