انتخاب و استفاده از کانسیلر به زبان ساده
انتخاب و استفاده از کانسیلر به زبان ساده

کانسیلر چیست و کانسیلر در کجای صورت استفاده میشود؟ روش استفاده از کانسیلر برای دور چشم و روش استفاده از کانسیلر برای بینی به چه صورت است؟ نحوه استفاده از کانسیلر ماتیکی، طرز استفاده از کانسیلر دو طرفه، نحوه استفاده از کانسیلر مدادی، طرز استفاده از کانسیلر مایع و به طور کلی آموزش تصویری استفاده از کانسیلر را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

کانسیلر چیست؟

قبل از هر چیز برای استفاده از لوازم آرایشی باید بدانید کانسیلر چیست و در کجای صورت و با چه هدفی مورد استفاده قرار می گیرد؟ کانسیلر در واقع یک کرم پودر فشرده به رنگ روشن می باشد. معمولا در اطراف چشم و برای پوشاندن سیاهی اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربردهای کانسیلر می توان به زاویه سازی صورت نیز اشاره داشت. حتی می توان برای پوشاندن معایب صورت مانند قرمزی پوست، جوش و جای جوش هم از این محصول استفاده کرد. اما در نظر داشته باشید که در هنگام خرید بهترین و مناسب ترین کانسیلر را برای پوست خود انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه به مواردی که در هنگام انتخاب کانسیلر باید به آن دقت داشته باشید اشاره کرده ایم:

کانسیلر زرد برای چه نوع پوستی است؟

اگر رنگ پوست روشنی دارید خرید کانسیلر زرد به شما توصیه می شود. زیرا به راحتی می تواند تیرگی و لک های پوستی شما را بپوشاند.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر سبز برای چه نوع پوستی است؟

در صورتی که پوست شما دارای لکه های قرمز رنگ است پس استفاده از کانسیلر سبز رنگ به شما توصیه می شود. بنابراین در صورتی که بر روی پوست تان جوش و جای جوش دارید بهترین گزینه برای شما استفاده از کانسیلر است. این محصول می تواند پوشش دهی عالی به شما ارائه دهد.

کانسیلر صورتی یا عسلی برای چه نوع پوستی است؟

در صورتی که شما پوست رنگ پریده و بی حالی دارید این کانسیلر برای شما معجزه می کند و شادابی و نشاط را به پوست شما هدیه می کند.

کانسیلر هلویی برای چه نوع پوستی مناسب است؟

اگر پوست تیره دارید و دوست دارید رنگ پوست تان روشن تر شود پس استفاده از کانسیلر هلویی به شما پیشنهاد می شود.

چند نوع کانسیلر داریم؟

به طور کلی ما 3 نوع کانسیلر داریم که باید با توجه به نوع جنس پوست تان انتخاب کنید. این کانسیلرها عبارتند از:

  • کانسیلر مایع
  • کانسیلر استیکی
  • کانسیلر دو طرفه

کانسیلر مایع:

پرطرفدارترین نوع همین کانسیلر مایع است، این مدل دارای پوشش دهی بسیار خوبی است و برای پوست های دهیدراته بسیار مناسب است.

چند نوع کانسیلر داریم؟

کانسیلر استیکی:

اگر پوست صورت شما خشک است و نیاز دارید یک لایه نسبتا ضخیم بر روی پوست شما ایجاد شود کانسیلر استیکی بهترین گزینه است.

کانسیلر دو طرفه:

اگر می خواهید از دو کانسیلر تیره و روشن به صورت همزمان استفاده کنید پس ما کانسیلر دو طرفه را به شما پیشنهاد می کنیم. این مدل محصول معمولا از نوع استیکی است.

طرز استفاده از کانسیلر جامد و مایع چگونه است؟

نحوه استفاده از این دو محصول تفاوت چندانی با هم ندارند. اما خوب است بدانید که کانسیلر مایع راحت تر بر روی پوست پخش می شود. برای پخش کردن کانسیلر بر روی پوست بهتر است از براش مخصوص و یا بلندر استفاده نمایید. بهتر است برای پخش کردن کانسیلر از انگشتان استفاده نکنید تا صورت یکدست تری داشته باشید.

طرز استفاده از کانسیلر دو طرفه چگونه است؟

کانسیلرها دو رنگ هستند و یک طرف آن ها برای روشن کردن و طرف دیگر برای تیره کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل محصول برای زاویه سازی و حذف عارضه های پوستی بسیار مناسب است. بهتر است در نواحی مانند زیر چشم، روی بینی و خط خنده از رنگ روشن استفاده نمایید. در نواحی مانند بالای پیشانی، خط گونه و تیغه بینی از رنگ تیره استفاده نمایید. با این ترفند می توانید یک زاویه زیبا برای چهره خود بسازید.

روش استفاده از کانسیلر برای دور چشم

در هنگام استفاده از کانسیلر برای اطراف چشم باید کانسیلر مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. در صورتی که از کانسیلر مناسب پوست خود استفاده کنید قطعا نتیجه بهتری خواهید داشت. استفاده از کانسیلر برای زیباسازی و جوان سازی پوست می باشد اما در صورتی که از کانسیلر مناسب استفاده نکنید قطعا نتیجه معکوسی را مشاهده خواهید کرد. بنابراین با توجه به اینکه می خواهید چه نتیجه ای از کانسیلر بگیرید گزینه مناسب خود را استفاده نمایید. برای رفع تیرگی زیر چشم کانسیلری را انتخاب کنید که رنگ آن دو درجه روشن تر از پوست شما باشد. به اندازه دو مثلث در زیر چشم کانسیلر بزنید و سپس با یک اسفنج یا بیوتی بلندر آن را زیر چشم محو نمائید.

چند نوع کانسیلر داریم؟

در هنگام استفاده از کانسیلر به نکات زیر توجه کنید:

  • برای پوشش دهی کامل تیرگی زیر چشم و مخفی کردن رگ آبی پوست بهتر است از کانسیلر با تن زرد رنگ را استفاده کنید.
  • در صورتی که پوست شما بسیار روشن است، انتخاب کانسیلر صدفی برای شما گزینه مناسب تری است.
  • در صورتی که تیرگی زیر چشم شما بسیار کم است، بهترین کانسیلر دور چشم برای شما از نوع جامد یا استیکی آن می باشد.

نحوه استفاده صحیح از کانسیلر:

  • ابتدا صورت خود را با استفاده از یک شوینده مناسب به خوبی بشویید.
  • برای جوانسازی پوست بهتر است از کانسیلر هایی استفاده کنید که حاوی ویتامین و مواد مغذی باشد.
  • قبل از مصرف کانسیلر، پوست خود را با استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب، به خوبی آبرسانی کنید.
  • سرتان را به سمت پایین خم کرده و به بالا نگاه کنید تا خطوط زیر چشم کاملاً با کانسیلر پوشانده شوند.

انتخاب بهترین نوع کانسیلر مناسب

اگر پوست چرب و یا خشک دارید کانسیلری که باید استفاده کنید متفاوت می باشد. بنابراین با توجه به نوع پوست تان بهترین و مناسب ترین کانسیلر را انتخاب و خریداری نمایید.

کانسیلر مایع

اگر پوست چرب دارید و دنبال پوشش سبک هستید، از کانسیلر مایع استفاده کنید. این امر موجب بسته شدن منافذ باز پوست شما هم می شود. در صورتی که از کانسیلر سنگین استفاده کنید باعث بسته شدن منافذ باز پوست شما می شود. کانسیلر مایع از این جهت مناسب است که غلظت بسیار مناسبی دارد اما در مقابل پوشش دهی کمتری دارد.

کانسیلر بالمی

در صورتی که پوست چرب دارید و دنبال پوشش دهی بیشتری هستید، کانسیلرهای بالمی برای شما گزینه مناسب تری است. برخلاف محصولات کرمی و استیکی، کانسیلرهای بالمی منافذ پوست را نمی بندند. وقتی پوست چرب دارید، پیدا کردن محصولی که باعث بسته شدن منافذ پوست نشود، از اهمیت بیشتری برخوردار است. بسته شدن منافذ پوست باعث ایجاد جوش بر روی پوست شما می شود. اگر پوست نرمال دارید، با خیال راحت هر نوع کانسیلری را می توانید استفاده کنید. هیچ کانسیلری نیست که برای پوست نرمال مشکلی ایجاد کند.

کانسیلر کرمی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دارای پوست خشکی هستید و پوشش دهی کمتری از کانسیلر می خواهید کانسیلر کرمی برای شما گزینه مناسب تری است. افرادی که دارای پوست خشک هستند باید کانسیلری را انتخاب کنند که بتواند بخش های آسیب دیده را بپوشاند و پوست یکدستی را به آن ها بدهد. کانسیلرهای مایع و بالمی با ساختاری که دارند خشکی پوست را واضح تر و نمایان تر می کنند. در مواردی هم موجب ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شوند.

کانسیلر کرمی

کانسیلر استیکی

اگر جزو افرادی هستید که پوست خشکی دارید و نیاز به پوشش دهی بیشتری دارید پس باید از کانسیلر استیکی خریداری کنید. اگر پوست شکا جوش می زند و مشکل آکنه دارید و می خواهید پوشش دهی خوبی را مشاهده کنید پس باید از کانسیلر استیکی استفاده نمایید تا پوستی شفاف و جذاب داشته باشید.