راهنمای خرید آباژور و چراغ خواب
انواع آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک

یکی از وسایلی که خانم های باردار برای تکمیل سیسمونی نوزاد خود به آن نیاز دارند؛ خرید آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک است. از آن جایی که خرید چنین وسایلی سلیقه ای بوده و افراد در انتخاب هایشان با یک دیگر اختلاف دارند. پیشنهاد می شود به مرکز خریدی مراجعه شود که تنوع بالایی دارد. آباژور و چراغ خواب نور ملایمی را برای آرامش کودک فراهم کرده و به خواب خوب او کمک می کند. این محصولات در مدل ها و انواع بسیار زیادی در بازار قابل خریداری هستند که برخی تقلبی بوده و کیفیت آنچنانی ندارد. برای تجربه یک خرید مطمئن با ما در این مقاله همراه شوید.

آباژور و چراغ خواب چه کاربردی دارند؟

آباژور و چراغ خواب هر دو روشنایی هایی هستند که در شرایط مختلف نور مکفی را فراهم می کنند. آباژور معمولا دارای کلاهکی است که روی لامپ یا منبع نور قرار گرفته و نور اندکی را برای محیط تامین می کند. آباژورها امروزه علاوه بر کاربرد تامین نور به عنوان یک وسیله ای زینتی در خانه ها یافت می شوند. در واقع آباژورها نور را به صورت کنترل شده ای برای شخص و فضای اتاق تامین می کند. نور ملایم آباژور آرامش و راحتی مصرف کننده را در پی دارد. این وسیله برای مطالعه آخرشب، تماشای تلویزیون و یا موسیقی گوش کردن در دل تاریکی شب انتخاب مناسبی است.

2

چراغ خواب نورپردازی ملایم در هنگام خواب را برعهده دارد. مدل های زیادی از چراغ خواب ها در بازار به چشم می خورند و وجه مشترک همه این مدل ها داشتن نور ملایم برای خوابی راحت است. افرادی که تاریکی را دوست ندارند یا ترجیح می دهند محیط اتاقشان با نور ملایمی مزین شود از چراغ خواب استفاده می کنند. جالب است بدانید انواع آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک با یک دیگر تفاوت هایی دارند که در زیر به آن ها اشاره شده است.

  • در طراحی آباژور از یک کلاهک برای ملایم کردن نور استفاده شده؛ در صورتی که چراغ خواب ها به هر شکل و مدلی که باشند احتیاجی به کلاهک ندارند.
  • آباژورها برای روشن کردن محیط گسترده تری مورد استفاده قرار گرفته اما چراغ خواب ها برای اتاق خواب مناسب است. ولی آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک هر دو کاربرد تامین نور و زیبایی دکور اتاق را برعهده دارند.
  • آباژورها بسته به طراحی که دارند می توانند در جهات مختلف نور مکفی را برای مکان را فراهم آورند ولی در چراغ خواب ها چنین قابلیتی وجود ندارد.
  • برای جذابیت دکور خانه از چراغ خواب ها استفاده نمی کنند؛ زیرا همان طور که از نامش پیداست محل قرارگیری اصلی آن اتاق خواب است. اما از آباژورهای جدید امروزی در تمام نقاط خانه می توان استفاده کرد.

معرفی آباژور و چراغ خواب مناسب کودک

  • چراغ خواب دیواری: چراغ خواب ها انواع گوناگونی که دارند که بسته به خلاقیت طراح و سازندگان دیزاین می شوند. چراغ خواب های دیواری به دیواری اتاق نصب شده و نور اتاق کودک را تامین می کند. اکثر والدین در انتخاب انواع آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک این مدل چراغ خواب ها را می پسندند. بهتر است طرح های کودکانه با نورهای رنگی برای اتاق کودک دلبندتان در نظر بگیرید.
  • چراغ خواب رومیزی: پرطرفدارترین محصول در لیست انواع آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک چراغ خواب های رومیزی است. اغلب مدل های چراغ خواب رومیزی کودک به شکل کارتونی و فانتزی بوده و جذاب طراحی شده است. یکی از فناوری هایی که در ساخت چراغ خواب های رومیزی به کار رفته، نورپردازی متحرک و قابل تنظیم است. چراغ خواب های رومیزی دیجیتالی طرح های زیادی داشته و می توانند نور را به صورت طرح دار یا رنگی به نمایش بگذارند.
  • چراغ خواب ایستاده: این دسته از چراغ خواب ها برای اتاق کودک خیلی کاربردی نیستند اما با اندکی صرف زمان و خلاقیت در دکوراسیون اتاق می توان فضای کودکانه زیبایی را با چراغ خواب های ایستاده به وجود آورد. این چراغ خواب ها در ابعاد و طرح های مختلفی در فروشگاه ها عرضه می شوند. توصیه می کنیم برای خرید انواع آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک وقت گذاشته و بهترین ها را انتخاب کنید.
  • آباژور آویخته کودک: برخی از آباژورهای اتاق کودک مدل آویخته هستند. این آباژورها به سقف اتاق یا تخت کودک آویخته شده و نور ملایم برای کودک را فراهم می کند. طرح های بیشماری از این نوع آباژور در فروشگاه ها قابل خرید است.
  • آباژور فانتزی و طرح دار: در بررسی انواع آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک مدل های فانتزی و طرح دار پرفروش ترین ها هستند. این آباژورها به شکل های کارتونی و فانتزی طراحی شده و پایه فلزی یا چوبی مستحکم دارند. معمولا بخش جذاب این آباژورها، کلاهک آن ها است. زیرا کلاهک می تواند یک طرح جذاب برای کودک در نظرگرفته شده باشد. به طور کلی تلفیق رنگ و طرح آباژور سنین استفاده آن ها را تعیین می کند.

قیمت آباژور و چراغ خواب کودک

این ابزارهای نورپردازی قیمت معینی ندارند. زیرا قیمت نهایی آن ها بر اساس قیمت تمام شده تولید مشخص می شود. از آن جایی که طرح و ساختار آباژور و چراغ خواب ها با یک دیگر متفاوت است؛ پس قیمت آن ها هم فرق دارد. مدل های دیجیتالی که نورپردازی و پخش موسیقی را با یک دیگر شامل می شوند از گران ترین مدل های چراغ خواب موجود در بازار می باشند. همچنین در انواع آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک آن روشنایی هایی که قابلیت تنظیم نور را دارند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. به طور کلی عواملی چون طراحی ظاهری، فانتزی بودن، نوع آباژور و چراغ خواب، رنگ نور، ویژگی ها، قابلیت ها و … در تعیین قیمت سیستم های روشنایی اتاق کودک موثر هستند.

3

راهنمایی خرید چراغ خواب برای اتاق کودک

برای این که یک خرید مطمئن و لذت بخشی داشته باشید باید به نحوه چیدمان و رنگ بندی آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک توجه کنید. بهتر است ابتدا تخت، کمد، فرش، انواع اسباب بازی ها و میز توالت و … خریداری شود. این کار به شما کمک می کند بتوانید انتخاب مناسب با دکور اتاق کودک تان داشته باشید. به رنگ ها دقت کرده و از ترکیبات رنگی مکمل و جذاب برای اتاق کودک استفاده کنید. برخی از افراد برای چیدمان دکور از جنسیت کودک نیز بهره می گیرند.

4

با مشاهده انواع آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک مدل هایی که از نظر خودتان انتخاب بهتری است را جدا کرده و برگزیده های خود را با یک دیگر مقایسه کنید. با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی و حضوری از خدمات مشاوره آن ها کمک بگیرید. معمولا فروشگاه های آنلاین به دلیل حذف واسطه ها قیمت مناسبی داشته و می تواند خدمات پس از فروش خوبی به خریداران ارائه دهد. مدل های ترند و پرطرف دار را انتخاب کنید. در انتخاب رنگ و طرح آباژور و چراغ خواب با اصول روانشناسی کودک آشنا شوید. فروشگاه هیس با ارائه خدمات کامل پس از فروش، تنوع بالا و قیمت های مقرون به صرفه نیازهای مصرف کنندگان را پاسخگو می باشد.

سخن پایانی

هنگام خرید برای کودک و سیسمونی اولین چیزی که در ذهن ها می آید، طرح های فانتزی و عروسکی با رنگ های جذاب است. امروزه با پیشرفت در تمامی صنایع تولیدی، طراحی و تولید به تفکیک سن و جنس صورت می گیرد. همین امر موجب افزایش تنوع و کیفیت شده است. انواع آباژور و چراغ خواب مناسب اتاق کودک هم این چنین است. می توانید برای خریدی آسان و بدون رفت و آمد در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی طرح ها و مدل های چراغ خواب کودک را مشاهده کرده و خریداری نمایید.