انواع روش های کندن ناخن مصنوعی در خانه
انواع روش های کندن ناخن مصنوعی در خانه

یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌های زیباسازی دست و ناخن استفاده از ناخن مصنوعی است. اما چسباندن و کندن ناخن مصنوعی راه و روش‌های خاص خود را دارد. در صورتی که این کار را به درستی انجام ندهید ممکن است به ناخن‌های خود آسیب جدی وارد کنید. در این مقاله از هیس به شما روش کندن ناخن مصنوعی به کمک سشوار و سایر روش‌های کندن ناخن در خانه را آموزش می‌دهیم. این روش یکی از بهترین روش‌های جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن اصلی است؛ که به ناخن‌های خود آسیبی نرسانید.

روش کندن ناخن مصنوعی

انواع روش‌های جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن

کندن ناخن مصنوعی از روی ناخن باید به گونه‌ای انجام شود که به صدف ناخن شما آسیبی وارد نشود. در ادامه روش‌های صحیح این کار را به شما آموزش می‌دهیم:

کندن ناخن مصنوعی با سشوار

یکی از روش‌های متداول کندن ناخن مصنوعی استفاده از حرارت و کمک گرفتن از سشوار است. قبل از هر چیز به شما بگوییم که گرما و حرارت زیاد برای ناخن و پوست اطراف ناخن بسیار مضر است. استفاده از سشوار برای جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن اصلی توصیه نمی‌شود. زیرا حرارتی که سشوار تولید می‌کند ممکن است باعث ذوب شدن ناخن مصنوعی شده و ناخن مصنوعی به ناخن طبیعی شما بچسبد. همچنین باد سشوار پوست شما و اطراف ناخن شما را خشک می‌کند همچنین ناخن شما را شکننده‌تر می‌کند.

عوارض کندن ناخن مصنوعی با سشوار

سوختگی پوست: حرارت زیاد سشوار باعث سوختگی پوست اطراف ناخن شما می‌شود.

کم آبی ناخن: گرمای زیاد می‌تواند باعث خشکی و شکننده شدن ناخن‌هایتان شود.

بخار سمی‌ ناشی از ناخن مصنوعی: گرمای سشوار باعث می‌شود از چسبی که برای چسباندن ناخن مصنوعی استفاده شده دودهای سمی بلند شود. استنشاق این دودها نیز عوارض زیادی را با خود به همراه دارد.

به همین دلایل است که می گوییم این روش جدا کردن ناخن مصنوعی زیاد پیشنهاد نمی شود.

جداکردن ناخن مصنوعی با سرکه

یکی از بهترین روش‌های ریمو ناخن مصنوعی استفاده از سرکه می‌باشد. در ادامه روش کندن ناخن مصنوعی به کمک سرکه را به شما آموزش می‌دهیم. قبل از هر چیز باید ناخن مصنوعی خود را حدود 15 تا 20 دقیقه درون سرکه ای که ولرم است قرار دهید. سرکه باعث می‌شود به آرامی چسب ناخن کنده شود و از ناخن جدا شود. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه ناخن مصنوعی که بر روی خانتان است را به آرامی فشار دهید تا ببینید آیا آماده جدا شدن است یا خیر! در صورتی که باز هم جدا نشد چند دقیقه دیگر ناخن خود را درون سرکه نگه دارید. بعد از آن به آرامی ناخن مصنوعی را از روی ناخن خود جدا کنید.

جداکردن ناخن مصنوعی با سرکه

بعد از کندن ناخن مصنوعی از روی ناخن باید با آب و صابون بخوبی بشویید تا هر چه از سرکه بر روی پوست تان باقی مانده از بین برود. از جمله روش‌های کندن ناخن مصنوعی سرکه است که با ملایمت و به آرامی ناخن مصنوعی را از روی ناخن اصلی جدا کنید. در صورتی که ناخن‌های سرسختی دارید باید چند بار این کار را تکرار کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید که پوست تان نسبت به سرکه حساسیت نداشته باشد و تحریک نشود.

طریقه جدا کردن ناخن مصنوعی با نوشابه

یکی از راحت‌ترین روش‌های کندن ناخن مصنوعی در خانه استفاده از نوشابه گازدار است. در ادامه این شیوه جداکردن ناخن مصنوعی را آموزش می‌دهیم:

اگر می خواهید ناخن مصنوعی خود را در خانه جدا کنید بهترین روشی که پیشنهاد می شود استفاده از نوشابه است. قبل از هر چیز نوشابه را درون یک ظرف بریزید و ناخن‌هایتان را حدود 10 تا 15 دقیقه درون آن قرار دهید. با این کار بعد از مدتی ناخن مصنوعی شروع به شل شدن می‌کنند و به آرامی از ناخن شما جدا می‌شوند. برای این کار می‌توانید کمی با دست به ناخن مصنوعی فشار وارد کنید تا این کار سریع‌تر انجام شود. در نظر داشته باشید بعد از اینکه ناخن مصنوعی را از روش صدف ناخن‌های اصلی تان جدا کردید حتما باقی مانده نوشابه که بر روی ناخن دست شماست را پاک کنید.

طریقه جدا کردن ناخن مصنوعی با نوشابه

کندن ناخن مصنوعی با استون

یکی دیگر از روش‌های کندن ناخن مصنوعی استفاده از استون است. برای این کار تنها کافی است یک تکه پنبه را که به استون آغشته شده است را بر روی ناخن مصنوعی بکشید، سپس با استفاده از فویل آلومینیومی بپیچید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا ناخن مصنوعی به آرامی شروع به جدا شدن کند. استون مواد بسیار قوی می‌باشد و سریعتر ناخن مصنوعی را از روی ناخن اصلی بلند می‌کند اما به یاد داشته باشید از این روش زیاد استفاده نکنید. زیرا ممکن است به ناخن‌هایتان آسیب بزنید و به پوست اطراف ناخن تان آسیب بزنید.

کندن ناخن مصنوعی با استون

جدا کردن ناخن مصنوعی با آب جوش و صابون

یکی دیگر از روش‌های جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن اصلی استفاده از آب جوش و صابون می‌باشد. برای این کار تنها کافی است چند قطره صابون مایع را به یک کاسه آب جوش اضافه کنید. بعد از آن ناخن‌هایتان را به مدت 10 تا 15 دقیقه درون آب قرار دهید تا به نرمی ناخن مصنوعی از ناخن اصلی شما جدا شود. بعد از اینکه ناخن مصنوعی به آرامی شروع به نرم شدن کرد با اندکی فشار ناخن را جدا کنید. این روش کندن ناخن مصنوعی آسیب کمتری به ناخن‌های شما وارد می‌کند. بنابراین اگر ناخن تان زیاد سرسخت نیست بهتر است از این شیوه استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که آب به حدی گرم نباشد که به پوست دست شما آسیب وارد کند.

جدا کردن ناخن مصنوعی با آب جوش و صابون

کندن ناخن مصنوعی با وازلین

یکی دیگر از روش‌های بی‌ضرر برای جداکردن ناخن مصنوعی استفاده از وازلین می‌باشد. برای این کار ابتدا مقداری وازلین بر روی ناخن‌هایتان بمالید فقط دقت داشته باشید که وازلین بر روی تمامی سطح ناخن پوشانده شده باشد. بعد از آن ناخن‌ها را با استفاده از نایلون بپوشانید و با استفاده از یک کش محکم ببندید. این کار سرعت جدا شدن چسب از ناخن را افزایش می‌دهد. به مدت 10 تا 15 دقیقه باید ناخن شما درون نایلون بماند. بعد از آن نایلون را بردارید و کمی به ناخن خود فشار وارد کنید؛ می‌توانید از ناخن گیر هم استفاده کنید. بعد از آن دست خود را با استفاده از آب ولرم و صابون بشویید تا باقی مانده وازلین از روی دستان شما پاک شود. کندن ناخن مصنوعی با وازلین بهترین و بی ضررترین روش می‌باشد. در صورتی که از چسب‌های سرسخت استفاده می‌کنید بهتر است این کار را چندبار تکرار کنید.

کندن ناخن مصنوعی با وازلین

آخرین سخن

استفاده از ناخن مصنوعی در میان بانوان بسیار مرسوب است. اما دقت داشته باشید که اگر از ناخن مصنوعی های خود خسته شدید باید به درستی ناخن ها را از روی دست خود بردارید. همچنین اگر این کار توسط یک فرد متخصص انجام شود قطعا نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت. پس در صورتی که در خانه موفق به کندن ناخن مصنوعی نشدید حتما از یک متخصص با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.