ایده‌ جذاب تزیین کلاس
ایده‌ های جذاب برای تزیین کلاس درس

چرا برای شروع سال تحصیلی جدید نیاز به تزیین کلاس درس داریم؟ آیا تزئین کلاس هزینه بر است؟ بهترین متریال برای تزئین چیست؟ چگونه هزینه تزئین کلاس درس را به حداقل برسانیم؟ تزئین کلاس درس برای روز اول مدرسه، برای روز دانش آموز، برای روز معلم و … به چه صورت است؟ و در هنگام تزئین به چه مواردی باید دقت داشته باشیم؟ و بسیاری سوالات دیگر در مورد زیباسازی کلاس که در ادامه چند پیشنهاد جذاب برایتان داریم. زیبا بودن فضای آموزش تاثیر زیادی در یادگیری‌های فرد دارند. روش‌های زیادی برای تزیین کلاس پیش دبستانی و دبستان وجود دارند. در واقع یکی از بهترین روش‌های کاهش استرس کودکان تزیین و زیباسازی کلاس درس می‌باشد. اما باید توجه داشته باشید که تزیینات به گونه‌ای باشد که سطح تعلیم و تربیت کودک را بالا ببرند.

استفاده از رنگ جذاب و انرژی بخش

رنگ‌ها تاثیر زیادی در زیبایی و سطح انرژی دانش آموزان دارند. بنابراین در انتخاب رنگ و ترکیب رنگ‌ها بیشتر دقت داشته باشید. در نظر داشته باشید رنگ دیوار و وسایل کلاس درس با هم همخوانی داشته باشند. در ادامه چند رنگ جذاب و مناسب که می‌توانید استفاده کنید را به شما معرفی می‌کنیم و مزایای هر یک را به شما می‌گوییم:

استفاده از رنگ جذاب و انرژی بخش

دیوار کلاس با رنگ آبی

آرامشی که در رنگ آبی وجود دارد در هیچ رنگ دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. شما می‌توانید از چند تم رنگی آبی در کنار هم برای رنگ آمیزی دیوار کلاس درس استفاده کنید. با بازی کردن تناژهای مختلف رنگی یک تم رنگی زیبا از آبی آرامش بخش در کلاس بسازید. بهتر است رنگ دکوراسیون اصلی اتاق را هم متناسب با همین رنگ انتخاب کنید.


جهت بازدید از لوازم تحریر فروشگاه اینترنتی هیس بر روی لینک کلیک کنید.


دیوار کلاس با رنگ سبز

در صورتی که آبی جزو سلیقه شما نیست پس سبز برای آرام تر شدن محیط گزینه مناسبی است. سبز هم از دیگر رنگ‌های آرامش بخش است که از دل طبیعت آمده است. در صورتی که می‌خواهید حس و حال طبیعت زیبا را در اتاق درس داشته باشید می‌توانید از رنگ سبز برای تزئین کلاس درس استفاده نمایید. ضمن اینکه پیشنهاد ما استفاده از چند رنگ در کنار یکدیگر می‌باشد.

دیوار کلاس با رنگ زرد

در صورتی که می‌خواهید یک فضای شاداب و پر انرژی داشته باشید پس استفاده از رنگ شاداب و پر انرژی زرد به شما توصیه می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که از زرد ملایم برای توجه و تمرکز بیشتر استفاده کنید.

دیوار کلاس با رنگ قرمز

در صورتی که به دنبال یک رنگ جذاب و پر انرژی هستید که جلب توجه کند پس قرمز را امتحان کنید. قرمز را برای تزیین پرده و میز و صندلی می‌توانید استفاده کنید. با ترکیب صحیح و اصولی رنگ هم زیبایی و انرژی را تزئین کلاس درس خود داشته باشید.

در نظر داشته باشید که از یک رنگ به طور یکنواخت استفاده نکنید؛ زیرا باعث خستگی و کسل شدن می‌شود. رنگ‌ها را به تناسب در کنار هم قرار دهید. تناژ رنگی را رعایت کنید تا از نتیجه نهایی تزیین کلاس درس تان لذت ببرید.

تزیین دیوار کلاس درس را فراموش نکنید

در صورتی که فکر می‌کنید با رنگ آمیزی دیوار کلاس درس کارتان تمام شده است سخت در اشتباهید. برای تزیین کلاس درس باید دیوار را متفاوت و جذاب کنید. برای تزئین دیوار کلاس درس روش‌های زیادی وجود دارد که بهترین روش استفاده از خلاقیت دانش آموزان حاضر در کلاس می‌باشد.

نقاشی کودکانه

بهترین شیوه تزیین کلاس درس کودکان استفاده از نقاشی کودکان است. شما می‌توانید رنگ و قلم موی مناسبی را در اختیار کودکان قرار دهید و از آن‌ها بخواهید نقاشی مورد علاقه شان را بر روی دیوار طراحی کنند. این کار علاوه بر اینکه استعداد کودک را ارتقا می‌دهد باعث کاهش استرس کودک هم می‌شود. زیرا در مکانی تحصیل می‌کند که خودش و دوستانش آنجا را رنگ آمیزی و نقاشی کرده است. پس از این ترفند برای بالا بردن انگیزه کودک استفاده کنید.

تزیین دیوار کلاس درس را فراموش نکنید

نقشه و نمودارهای متناسب با سن کودک

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید برای تزیین دیوار کلاس درس استفاده کنید؛ استفاده از نقشه و نمودار می‌باشد. حتی جدول ضرب و موارد درسی که کودک باید آن‌ها را به خاطر بسپارد هم می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. پس با توجه به سن دانش آموز هم می‌توانید از این گزینه استفاده نمایید.

قفسه کاردستی‌ها

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای تزیین کلاس درس استفاده از کاردستی‌های کودکان است. در واقع هر چه بیشتر از کارهای دستی کودک در کلاس استفاده کنید؛ کودک احساس مالکیت نسبت به محیط خواهد داشت. به این ترتیب با احساس آرامش بیشتر و بهتری در کلاس درس حاضر می‌شود. برای این کار تنها کافی است یک قفسه کوچک داشته باشید و کارهای دستی کودکان را درون آن قرار دهید. این کار علاوه بر اینکه اعتماد به نفس کود را افزایش می‌دهد باعث افزایش سطح استعداد کودکان هم می‌شود.

تصاویر دسته جمعی

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای تزیین کلاس درس استفاده از عکس‌های دسته جمعی است. این کار حس یک رنگی و جمعی بودن را به کودکان می‌دهد و به کودک یاد می‌دهد که همه در کنار هم زیباتر هستند.

استفاده از متریال‌های مناسب کودک

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید نوع متریالی است که برای تزیین کلاس درس استفاده می‌شود. در واقع باید متناسب با سن و جثه کودک میز و صندلی و وسایل تزیینی خریداری شود. از خرید صندلی‌های بزرگ جدا خودداری کنید. میز و صندلی‌های سایز کوچک که با اشکال کودکانه تزیین شده اند استفاده کنید. این کار باعث می‌شود جو و محیط کلاس حالت بچگانه و زیبای خود را حفظ کند. سعی کنید از وسایلی استفاده کنید محیط کوکانه را حفظ کنید.

ایجاد فضای تعاملی

استفاده از تکنولوژی‌های روز را فراموش نکنید!

این روزها هر روز علم پیشرفت می‌کند و موارد آموزشی جدیدتری به نظام آموزشی اضافه می‌شود. در صورتی که می‌خواهید کودکان را به کلاس درس و آموزش علاقه مند کنید پس با علم پیشروی کنید. استفاده از تجهیزات جدید آموزشی مانند پروژکتور، نرم افزارها و اپلیکیشن‌های آموزشی تا حد زیادی می‌توانند مفید باشند. در بیشتر موارد این نرم افزارها با حالت بازی و سرگرمی کمک کننده هستند. دیگر زمان آن گذشته که تنها با چند قطعه شعر و نقاشی کودک را سرگرم کنید. باید با علم جدید پیش روی کنید تا کودکان با استعدادی داشته باشید.

ایجاد فضای تعاملی به زیبایی کلاس درس کمک می‌کند

کارهای گروهی برای افزایش استعداد و علم کودک اهمیت زیادی دارد. قرار دادن میزهای گروهی و فضاهای تعاملی در تزیین کلاس درس را فراموش نکنید. به کودکان آموزش دهید که با یکدیگر تعامل داشته باشند و با هم کار کنند. حتی به آن‌ها بگویید تجربیات شان را با یکدیگر به اشتراک گذارند. این کار تا حد زیادی به آینده کودک و بالا بردن اعتماد به نفس او کمک می‌کند. پس می‌توان گفت ایجاد فضای کار اشتراکی برای افزایش تعاملات از اهمیت زیادی برخوردار است.