بهترین رنگ روغن برای افراد مبتدی تا حرفه ای
بهترین مارک های رنگ روغن برای نقاشان مبتدی تا حرفه ای

معیارهای خرید رنگ روغن چیست؟

نقاشی با رنگ روغن یکی از جذاب ترین روش های نقاشی برای مبتدیان و افراد حرفه ای است. برای انتخاب رنگ روغن مناسب باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید که در ادامه به شما می گوییم رنگ روغن مناسب افراد مبتدی و رنگ روغن مناسب افراد حرفه ای کدام است؟ پس اگر شما هم تمایل به نقاشی با رنگ روغن دارید ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

قیمت رنگ روغن نقاشی چقدر است؟

طبیعتا اولین تفاوت هر محصولی در قیمت آن ها می باشد. رنگ روغن نیز در این میان مستثنا نبوده و هر چقدر پرداخت کنید محصول باکیفیت بالاتری را خریداری می کنید. زمانی که در رنگ های آکریلیک از رنگدانه های خالص تری استفاده شود طبیعتا قیمت بالاتری دارند. معمولا بر روی تیوپ رنگ هایی که خریداری می کنید برچسبی وجود دارد که با اعداد و حروف میزان کیفیت رنگدانه ها بر روی آن مشخص می شود. هر چه اعداد و حروف بالاتری نشان داده شود طبیعتا قیمت آن ها بالاتر می باشد.


جهت بازدید از انواع لوازم تحریر فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


در صورتی که به تازگی می خواهید کار نقاشی با رنگ روغن و رنگ های آکریلیک را شروع کنید برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است از رنگ روغن های سطح دانشجویی و یا هنرآموزی استفاده کنید. برای این مدل رنگ روغن ها از حجم دهنده و تثبیت کننده استفاده می شود. به همین دلیل قیمت پایین تری نسبت به بقیه مدل ها دارند. اما در مقابل کیفیت آن ها پایین می آید و شما برای رنگ آمیزی باید از حجم بیشتری از رنگ روغن ها استفاده نمایید.

قیمت رنگ روغن نقاشی

در مقابل رنگ روغن مخصوص افراد حرفه ای با استفاده از خالص ترین رنگدانه ها و روغن بذر کتان ساخته می شود که طرح نهایی شما را زنده و باقوام تر نشان می دهد. شاید این مدل رنگ روغن گران تر از بقیه به نظر برسد اما شما می توانید با استفاده از این نوع رنگ روغن و با استفاده از تیوپ های کوچک سطح کار خود را محدودتر کنید اما قطعا تجربه کاربری بهتری را خواهید داشت. از آنجایی که میزان رنگدانه استفاده شده در این نوع رنگ های روغنی بیشتر است، برای اینکه رنگ زنده تری را مشاهده کنید نهایتا از رنگ کمتری استفاده می کنید، بنابراین صرفه جویی هم کرده اید.

بافت و قوام رنگ روغن

هر یک از برندهای رنگ روغن بافت مخصوص به خود را دارند، شما به عنوان نقاش، خودتان باید دقت داشته باشید که کدام مدل برای شما مناسب تر است. برخی از رنگ ها چرب و روغنی بوده که در نتیجه پخش شان با پالت راحت تر خواهد بود. اما برخی زبرتر بوده و بر روی بوم جلوه زیباتری از خود به جای می گذارند. شما می توانید با توجه به نیازی که دارید بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. علاوه بر بافت، قوام رنگ روغن هم اهمیت دارد. قوام رنگ روغن بر روی خشک شدن رنگ تاثیر گذار می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که خشک شدن کامل رنگ روغن بین یک تا سه سال زمان می برد. بطور کلی رنگ روغن هایی که قوام بیشتری دارند و سفت تر هستند سریع تر خشک می شوند.

نکته: به خاطر داشته باشید بعضی رنگ ها ممکن است دیرتر از بقیه خشک شود. بطور مثال رنگ سفید، معمولاً دیرتر از بقیه رنگ ها خشک می‌ شود.

بهترین برندهای رنگ روغن برای نقاشان مبتدی کدام است؟

برندهای متنوعی برای رنگ روغن نقاشی در بازار موجود است. با توجه به نوع کاربری که قرار است انجام شود رنگ روغنی متفاوتی را باید انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه شما را با برخی از معروف ترین برندهای رنگ روغن افراد مبتدی بیشتر آشنا می کنیم.


جهت بازدید از انواع مداد رنگی فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


خرید رنگ روغن وینزو اند نیوتن

رنگ روغن وینزواند نیوتن را می توانید در هر فروشگاهی بیابید؛ این رنگ مناسب دانشجویان و هنرآموزان می باشد. این رنگ روغن با توجه به اینکه رنگدانه های زیادی برای آن استفاده شده قیمت مقرون به صرفه ای دارند. همچنین در صورتی که نیاز به حجم زیادی رنگ روغن دارید این گزینه برای شما گزینه مناسبی می باشد. بسته مبتدی رنگ روغن وینزو اند نیوتن دارای ده تیوپ می باشد که طیف خوب و گسترده ای از رنگ ها را به شما می دهد. لازم به ذکر است رنگ روغن وینزو اند نیوتن سرعت خشک شدن بالایی دارد و تقریبا بعد از دو تا هفت روز نقاشی خشک می شود.

بهترین برندهای رنگ روغن برای نقاشان مبتدی کدام است؟

خرید رنگ روغن باب راس

خوب است بدانید که رنگ روغن باب راس بخاطر نام استاد برنامه لذت نقاشی نام گذاری شده است. این رنگ روغن دارای قیمت بسیار مناسبی در میان انواع رنگ روغن می باشد. گمان نکنید به دلیل قیمت پایین مرغوبیت لازم را ندارد. میزان رنگدانه های رنگ روغن باب راس به اندازه سایر رنگ روغن ها بالا نیست اما قیمت مناسبی دارد و در تیوپ های 150 میلی متری در دسترس می باشد.همچنین برای تکنیک نقاشی خیس در خیس نیز گزینه مناسبی می باشد.

خرید ویلیامزبرگ

ویلیامزبرگ جزو رنگ روغن هایی است که تمام آرتیست ها آن را به خوبی می شناسند و با قوام بالا و ضخامت زیادی که دارد نزد تمام نقاشان حرفه ای محبوبیت دارد. ویلیامزبرگ را یک نقاش بروکلینی در دهه‌ی ۱۹۸۰ راه اندازی کرد و بعد در سال ۲۰۰۹ گلدن آن را خرید و کیفیت بالایش به قوت خود باقی ماند. البته لازم به ذکر است که ویلیامزبرگ گران است ولی کیفیت رنگ هایی که دارد بسیار مرغوب می باشد. در صورتی که حرفه ای هستید و برای تان مهم است که رد ضربات قلمو را واضح روی بوم ببینید، این برند رنگ روغن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

خرید ویلیامزبرگ

خرید رنگ روغن سنلیر

رنگ روغن سنلیر از قدیمی ترین برندهای رنگ روغن می باشد. از این برند رنگ روغن نقاشان سرشناسی همچون پل سزان، هنری ماتیس و پابلو پیکاسو استفاده کرده اند. در تولید رنگ روغن سنلیر از روغن گلرنگ استفاده میشود. این امر موجب می شود که به نقاشی شما یک جلای ساتنی بدهند و از زرد شدن آن جلوگیری می شود. همچنین فرایند خشک شدن رنگ سریع تر می باشد. لازم به ذکر است خصوصیاتی که عنوان کردیم باعث بالا رفتن قیمت رنگ روغن می شود اما توجه داشته باشید که کیفیت رنگ روغن نیز به همان میزان بالا می رود.

آخرین سخن درباره انتخاب و خرید رنگ روغن نقاشی

نقاشی یکی از آرامش بخش ترین گزینه ها برای هر شخص می باشد. برخی تمایل دارند نقاشی را به صورت تفریحی و در اوقات فراغت خود انجام دهند. اما در مقابل برخی دیگر از افراد هستند که نقاشی را به صورت حرفه ای انجام می دهند و در واقع آرتیست هستند. بنابراین بهترین گزینه و بهترین انتخاب برای هر شخص متفاوت می باشد. با مطالعه این مقاله می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.