خودکار خودنویس یا روان نویس
خودنویس، خودکار یا روان نویس انتخاب شما کدام گزینه است؟

شما برای یادداشت کردن از کدام گزینه استفاده می کنید؟ خودنویس، خودکار یا روان نویس! برای اینکه انتخاب درست و اصولی داشته باشید و از خرید خود رضایت کامل داشته باشید باید با نحوه عملکرد همه این وسایل تحریر آشنایی کامل داشته باشید. با ما همراه باشید تا به شما در انتخاب و خرید خودکار مورد نیازتان راهنمایی کنیم. در این مقاله می خواهیم شما را در انتخاب و خرید روان نویس و خودکار موردنظرتان راهنمایی کنیم تا یک خرید مقرون به صرفه و ایده آل داشته باشید.


جهت بازدید از انواع روان نویس فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


نیاز شما از خرید ابزار نوشتن چیست؟

قبل از هر چیز باید نیاز خود را به خوبی بشناسید و اینکه در چه مواردی می خواهید از قلم استفاده کنید؟ نوع کاغذی که بر روی آن می نویسید چیست؟ رنگ مورد نیاز شما کدام است؟ کیفیت کار تا چه میزان برای شما اهمیت دارد؟ آیا برای مصرف روزانه می خواهید یا برای هدیه؟ بعد از اینکه نیاز خود را به خوبی شناسایی کردید حالا نوبت آشنایی با انواع خودنویس، خودکار و روان نویس می باشد. پس قبل از خرید مشخص کنید شما به چه چیزی نیاز دارید و از روان نویس برای چه کاری می خواهید استفاده کنید؟

نیاز شما از خرید ابزار نوشتن چیست؟

آشنایی با انواع خودکار

خودکار را می توان جزو اولین اختراعات نوشتن دانست. خودکار در واقع مهم‌ ترین و رایج‌ ترین وسایل تحریر در جهان است. خودکارها با توجه به مدل های متنوعی که دارند کاربردهای متفاوتی را دارا می باشند. قیمت خودکار نیز با توجه به نوع متریال، نوع جوهر و به طور کلی متریال خودکار محاسبه می شود. نوع بدنه، نوع جوهر مصرفی، نام برند و … همه این موارد را باید در هنگام انتخاب و خرید خودکار مد نظر داشته باشید. در ادامه انواع خودکار را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بهترین گزینه خود را انتخاب و خریداری نمایید.

خودکار کلاسیک

خودکار کلاسیک همانطور که از اسمش مشخص است کلاسیک و ساده طراحی شده است. این خودکارها معمولا از بدنه پلاستیکی ساخته شده اند و قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل های دیگر دارند. اگر برای مصارف روزانه مانند کارهای تحصیلی یا اداری نیاز به خودکار دارید پس خودکار کلاسیک برای شما بهترین گزینه است. این مدل خودکار دارای جوهر و بدنه استانداردی می باشد که خودکار نوستالژی بیک جزو همین مورد می باشد.

خودکار لوکس

از خودکارهای لوکس معمولا برای هدیه به افراد خاص استفاده می شود. این مدل خودکار معمولا از متریال های گران قیمت ساخت مثل فلز نقره یا طلا و یا تیتانیوم ساخته شده اند. اگر به دنبال یک خودکار خاص هستید پس خودکارهای لوکس برای شما گزینه مناسبی است.

خودکار فانتزی

خودکارهای فانتزی در برخی موارد جزو خودکارهای لوکس و زیبا جای می گیرد. خودکار فانتزی معمولا جلوه متفاوتی دارد و به عنوان مثال بدنه آت خمیده و نامتعارف است یا رنگ جوهر آن ها شبرنگ و اکلیلی می باشد. این مدل خودکارها معمولا توسط کودکان و نوجوانان مورد استقبال و استفاده قرار می گیرند. شما می توانید خودکار فانتزی را به عنوان هدیه به دانش آموزان دوست داشتنی بدهید.

خودکار فانتزی

خودکار حرارتی

اگر در زمینه گلدوزی و طراحی دوخت فعالیت دارید پس خودکار حرارتی را به شما پیشنهاد می دهیم. یکی از مزایای خودکار حرارتی این است که شما به راحتی می توانید طرح پیاده سازی شده را از روی سطح مورد نظر پاک کنید. پاک کردن طرح نیز به آسانی امکان پذیر است تنها کافی است به سطح مورد نظر حرارت دهید تا نقش پیاده سازی شده از روی متریال محو شود. برای این کار نیز سشوار و اتو به شما پیشنهاد می شود.


جهت بازدید از انواع لوازم تحریر فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


خودکار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر خودکار مناسب و با کیفیتی را انتخاب نکنید خیلی زود چشم و مچ دستان شما خسته می شود و ممکن است به سلامت جسمانی خود آسیب بزنید. پس با در نظر گرفتن چند نکته یک خودکار باکیفیت را خریداری نمایید:

  • بهتر است سطح مقطع خودکار شما سه گوش باشد.
  • سایز خودکار مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.
  • خودکار مورد نظر باید پوشش لاستیکی و نرمی داشته باشد که در هنگام استفاده به انگشتان شما آسیبی وارد نشود.

آشنایی با انواع خودنویس

به طور کلی خودنویس جزو لوازم تحریر لوکس محسوب می شود که به بهتر شدن خط شما کمک زیادی می کند. برخی افراد خودنویس و روان نویس را با هم اشتباه می گیرند. در ادامه شما را با خودنویس یک قلم جذاب و پرطرفدار بیشتر آشنا می کنیم. خودنویس یک جوهر غلیظ و روان دارد پس اگر می خواهید روان و به راحتی بنویسید خودنویس بهترین گزینه است. به یاد داشته باشید مدت زمان خشک شدن جوهر خودنویس بعد از نوشتن طولانی تر خودکارهای معمولی است. همچنین برای کاغذهای چرب و لغزنده بهتر است از خودکارهایی که سریع خشک می شوند استفاده کنید.

آشنایی با انواع خودنویس

به طور کلی جوهر خودنویسی دارای خاصیتی است که به راحتی و بدون نیاز به فشار زیاد بر روی سطح کاغذ منتقل می شود. بنابراین اگر در هنگام نوشتن زود خسته می شوید و انگشتان شما درد می گیرد پس خودنویس برای شما بهترین گزینه است. اگر نگران تمام شدن جوهر خودنویس خود هستید پس بهتر است از خودنویس هایی استفاده کنید که مخزن جوهر قابل شارژ داشته باشد. جالب است بدانید که از خودنویس به عنوان قلم خوشنویسی هم استفاده می شود. لازم به ذکر است که جوهر خودنویس از ماندگاری بالایی برخوردار است پس اگر می خواهید قرار داد مهمی را امضا کنید و امضای شما شیک و لوکس شود پس خرید خودنویس به شما توصیه می شود.

اجزای مختلف خودنویس را بهتر بشناسید

قیمت خودنویس با توجه به نوع متریال استفاده شده در ساخت آن و جوهر مصرفی که دارد محاسبه می شود. از همین رو در ادامه شما را با اجزای مختلف خودنویس بیشتر آشنا می کنیم:

بدنه خودنویس

اصلی ترین قسمت خودنویس بدنه آن می باشد. در واقع تمامی اجزای خودنویس بر روی بدنه آن سوار می شوند. در نظر داشته باشید که بدنه خودنویس باید به گونه ای باشد که در استفاده طولانی مدت دست شما خسته نشود. خوب است بدانید اگر از بدنه خودنویس باریک استفاده کنید دست خط شما نازک تر می شود و اگر از بدنه درشت استفاده کنید دست خط شما ضخیم و بزرگتر می شود. بنابراین بهتر است از خودنویس هایی با بدنه معمولی استفاده کنید.

درپوش خودنویس

برای اینکه از خشک شدن جوهر خودنویس پیشگیری کنید باید از درپوش مناسب خودنویس استفاده کنید. یک خودنویس با کیفیت باید درپوشی محکمی داشته ‌باشد که از ورود هوا به داخل قلم جلوگیری کند. البته میزان محکمی درپوش باید به گونه ای باشد که شما بتوانید به راحتی آن را باز و بسته کنید.

درپوش خودنویس

سرقلم خودنویس

سر قلم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع شما با قسمت سر قلم است که می نویسید. سر قلم خودنویس دارای سایزهای متنوعی است که می توانید با توجه به نیاز خود سایز مورد نظر خود را خریداری نمایید. در ادامه سایزهای متنوع خودنویس را معرفی می کنیم:

خودنویس سایز EF

خودنویس سایز EF باریک ترین سایز قلم خودنویس می باشد. بنابراین اگر تمایل دارید که خط شما ریز باشد و در حالت ریز خوش خط تر می شوید پس استفاده از خودنویس سایز EF برای شما بهترین گزینه است. معمولا افرادی که طراح هستند از این مدل خودنویس استفاده می کنند.

خودنویس سایز F

خودنویس سایز F نیز جزو قلم های خودنویسی باریک محسوب می شود. سایز نوک این مدل خودنویس حدود ۰/۵ میلی متر می باشد. معمولا افرادی از خودنویس سایز F استفاده می کنند که دست خط ریزی دارند. اگر شما هم ریزنویس هستید خودنویس سایز F را به شما پیشنهاد می کنیم.

خودنویس سایز M

خودنویس سایز M متداول ترین و پرفروش ترین گزینه در میان انواع خودنویس می باشد. این خودنویس نتیجه دست خط معمولی به شما می دهد. یعنی نه درشت و نه ریز! به همین دلیل است که خودنویس سایز M بسیار پرطرفدار و پرفروش است. سایز سر قلم این خودنویس ۰/۷ میلی متر می باشد. خودنویس سایز M جزو دسته خودنویس های متوسط محسوب می شود.

خودنویس سایز B

خودنویس سایز B جزو بزرگ ترین سایز سر قلم خودنویس محسوب می شود. عرض نوشتاری خودنویس سایز B حدود 1 میلی متر می باشد. از این مدل قلم خودنویسی می توانید برای خطاطی، طراحی و امضای حرفه ای و زیبا استفاده کنید. اگر درشت خط هستید قطعا این گزینه به شما پیشنهاد می شود.

آشنایی با انواع روان نویس

روان نویس ها شباهت زیادی با خودکار دارند. اما یک تفاوت مهم با خودکار دارد؛ مغزی روان نویس از جوهر مایع روان استفاده شده است. شاید نام روان نویس به همین دلیل برای آن انتخاب شده است که شما به راحتی و روان می توانید بنویسید. مغزی موجود در روان نویس قابل تعویض می باشد و شما می توانید از یک روان نویس چندین بار استفاده کنید. نوک روان نویس ها شباهت زیادی به خودکار دارد. لازم به ذکر است که جوهر روان نویس ها بسیار دیرتر از جوهر خودکار خشک می شود. از همین رو اگر باید سرعت نوشتن شما بالاتر باشد پس استفاده از روان نویس به شما پیشنهاد نمی شود و بهتر است از خودکار استفاده کنید.

آشنایی با انواع روان نویس

روان نویس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر می خواهید یک خرید مقرون به صرفه داشته باشید باید روان نویس خوب و با کیفیت خریداری کنید. از جمله ویژگی های روان نویس خوب می توان به جنس بدنه، نوک روان نویس، سایز نوک روان نویس و … اشاره داشت. همچنین در هنگام خرید به ظرافت و متریال ساخت روان نویس دقت داشته باشید تا از نتیجه نهایی خرید خود رضایت کامل داشته باشید.

چرا استفاده از روان نویس توصیه می شود؟

  • نوشتن با روان نویس دارای جذابیتی شبیه به خودنویس دارد.
  • خستگی کمتری را احساس می کنید و نوشتن با این قلم برای شما راحت تر است.
  • سایزهای متنوعی در نوک روان نویس وجود دارد که می توانید باب سلیقه تان انتخاب و خریداری کنید.

تفاوت خودکار با خودنویس چیست؟

اگر شما هم برای انتخاب بین خودکار و خودنویس مانده اید پس این قسمت را به دقت مطالعه کنید. در ساخت خودنویس برخلاف خودکار، از جوهر مایع و روان استفاده می‌ شود. این جوهر نیازی به فشار دادن نوک قلم به کاغذ نداشته و به راحتی بر روی هر سطحی می نویسید. اما برای نوشتن با خودکار باید فشار دست بیشتری وارد کنید. از دیگر مزایای خودنویس می توان به، امکان تعویض مخزن جوهر خودنویس اشاره داشت. به عبارت دیگر شما می توانید چندین بار از خودنویس استفاده کنید.

تفاوت خودکار با خودنویس چیست؟

تفاوت خودکار با روان نویس چیست؟

همانطور که از نام روان نویس مشخص است؛ شما در هنگام نوشتن با روان نویس به راحتی و بدون وارد کردن هیچ گونه فشاری می توانید متن مورد نظر خود را بنویسید. توجه داشته باشید برخلاف خودکار اگر درپوش روان‌ نویس بر روی نوک قلم قرار نگیرد، در طولانی مدت و در تماس با هوا جوهرش خشک می‌ شود. روان نویس ها به گونه ای طراحی شده اند که با کمترین میزان فشار به راحتی بر روی کاغذ قابل نوشتن باشد.