عوارض لوازم آرایش 24 ساعته
عوارض لوازم آرایش 24 ساعته

عوارض لوازم آرایش در دراز مدت چیست؟ تاثیر لوازم آرایشی بر پوست چیست؟ مضرات لوازم آرایشی شیمیایی به چه صورت است؟ و بسیاری سوالات دیگر در مورد عوارض لوازم آرایشی 24 ساعته که در ادامه مورد برررسی قرار می دهیم. استفاده از لوازم آرایشی در تمامی سنین و توسط تمامی افراد انجام می شود. اما نحوه استفاده از لوازم آرایشی از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورت استفاده ناصحیح از محصولات آرایشی قطعا با عوارض لوازم آرایشی روبرو می شوید. در ادامه نحوه استفاده صحیح از محصولات آرایشی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید یک خرید ایده آل و مقرون به صرفه را داشته باشید. اگر می خواهید از عوارض لوازم آرایش به دور باشید این محتوا را از دست ندهید.

استفاده از لوازم آرایشی 24 ساعته ممنوع

پوست نیاز به تنفس دارد و این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست. زمانی که شما به مدت طولانی از لوازم آرایشی بر روی پوست خود استفاده می کنید روزنه های پوست برای تنفس باز می شود. این امر موجب آسیب رسیدن به پوست و زیبایی شما می شود. برخی از لوازم آرایشی مانند ضد آفتاب که باید به مدت طولانی بر روی پوست شما باقی بماند نیز نحوه مصرف متفاوتی دارند. در بیشتر مواقع ضد آفتاب ها بعد از گذشت 4 تا 6 ساعت اثرگذاری خود را از دست می دهند به همین دلیل باید تمدید شوند.

استفاده از لوازم آرایشی 24 ساعته ممنوع

برای تمدید ضد آفتاب باید ابتدا ضد آفتاب قبلی را به طور کامل از روی پوست پاک کنید. بعد از آن به طور کامل باید پوست صورت و دست خود را با ضد آفتاب بپوشانیم. به یاد داشته باشید که پوست نیاز به تنفس دارد. زمانی که پوست نتواند به خوبی تنفس کند مجبور است روزنه های خود را بازتر کند. یکی از دلایل باز شدن روزنه های پوستی استفاده مداوم. 24 ساعته از لوازم آرایشی می باشد. لوازم آرایشی خوب است اما نحوه استفاده از آن نیز اهمیت زیادی دارد.

5 مورد از عوارض لوازم آرایش در بلند مدت

استفاده از لوازم آرایشی بیشتر برای زیبایی و مراقبت از زیبایی است. اما در برخی موارد با استفاده غیر صحیح از لوازم آرایشی به پوست خود آسیب می زنیم. در ادامه به برخی از عوارض لوازم آرایشی که با استفاده نادرست، زیبایی خود را به خطر می اندازید اشاره شده است:

5 مورد از عوارض لوازم آرایش در بلند مدت

1. بسته شدن منافذ پوستی

مواد آرایشی سنگین است و زمانی که بر روی پوست به مدت طولانی می نشید پوست نمی تواند نفس بکشد به همین دلیل منافذ آن باز می شود. زمانی که منافذ پوست بسته باشد پوست شما آمادگی ابتلا به آکنه و لک پوستی را خواهد داشت. به همین دلیل است که تاکید می کنیم با آرایش به تخت خواب نروید و حتما آرایش خود را پیش از استراحت بشویید تا پوست شما هم استراحت کند.

2. پیری زودرس با پاک نکردن آرایش

از دیگر عوارض لوازم آرایشی 24 ساعته می توان به پیری زودرس اشاره داشت. با پاک نکردن آرایش و استفاده مداوم از مواد آرایشی کم کم با پیری پوست و ایجاد چین و چروک به خصوص در اطراف چشم مواجه خواهید شد. حتی ممکن است با لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست نیز مواجه شوید.

3. ترک ترک شدن و خشکی پوست

از دیگر عوارض لوازم آرایشی 24 ساعته می توان به ترک ترک شدن و خشک شدن پوست شما می باشد. در وهله اول باید بگوییم مهم ترین عامل خشکی پوست و ترک خوردن پوست موارد هورمونی است. اما ماندن آرایش بر روی پوست می تواند اثر این مشکل را چندین برابر کند.

ترک ترک شدن و خشکی پوست

4. تغییر تدریجی رنگ پوست صورت

لازم است بدانید که ماندگاری لوازم آرایشی بر روی پوست موجب تغییر در حالت کلاژن سازی پوست می شود. این امر به مرور موجب تغییر رنگ در رنگدانه های پوست می شود.

5 سرطان پوستی

در صورت عدم استفاده از لوازم آرایشی مرغوب و یا ماندن لوازم آرایشی به مدت طولانی بر روی پوست موجب بروز بیماری های سرطانی می شود. در واقع به طور کلی مواد شیمیایی که در تولید لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد را نباید به مدت طولانی بر روی پوست باشد.

مهم ترین نکات در هنگام استفاده از لوازم آرایشی

به طور کلی پیشنهاد ما این است که از محصولات مراقبت پوستی بجای لوازم آرایشی استفاده کنید. این گونه احتمال بروز مشکلات پوستی به حداقل ممکن می رسد. اما در صورتی که تمایل به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت روزانه دارید پس این موارد را حتما در نظر داشته باشید:

  • هیچوقت لوازم آرایشی خود را به کس دیگری قرض ندهید.
  • در صورت استفاده از اسفنج و فرچه برای آرایش حتما آن ها را نو کنید و از ابزار آرایشی قدیمی استفاده نکنید.
  • بهتر است از ابزار آرایشی یکبار مصرف استفاده نمایید. اینگونه اگر بر روی پوست شما آلودگی باشد این آلودگی پخش نمی شود.
  • لوازم آرایشی خود را از نور خورشید و دمای بالا دور نگه دارید. زیرا گرما به مواد نگهدارنده موجود در محصولات آرایشی آسیب می زند.
  • در بیشتر محصولات آرایشی از سرب استفاده می شود؛ سرب می تواند موجب مسمومیت در افراد شود. بنابراین بهتر است لوازم آرایشی و بهداشتی را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.