لیست لوازم تحریر کلاس اول
لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان

چرا برای خرید وسایل تحریر نیاز به لیست لوازم تحریر کلاس اول دارید؟ به زودی به روز اول مدرسه نزدیک می‌شویم. هیجان روز اول مهر برای همه مشخص است اما برای کلاس اولی‌ها جور دیگری است. برای اولین بار از کانون خانه و خانواده دور می‌شوند و پا به دنیای جدید مدرسه می‌گذارند. از طرفی با دوستان جدید و محیط جدید آشنا می‌شوند و در گروه هم سن و سالان خود قرار می‌گیرند. این امر باعث می‌شود کودک ترس و هیجان را با هم تجربه کند. در چنین شرایطی خانواده و کارکنان مدرسه تلاش می‌کنند این حس را با ارائه خدماتی خاص و جدید به احساس خوب در کودک تبدیل کنند.

یکی از مواردی که می‌تواند تاثیر بسزایی در کنترل هیجان کودک داشته باشد وسایل کلاس اول به خصوص لوازم تحریر فانتزی و کیوت است. با سرگرم شدن به وسایل فانتزی کم کم به محیط مدرسه هم عادت می‌کنند. ما یک لیست لوازم تحریر کلاس اول را در اختیار شما قرار داده ایم تا یکی یکی تیک بزنید و خرید خود را تکمیل کنید. با خرید لوازم تحریر باکیفیت و فانتزی و کیوت کودک شما حس بهتری از استفاده از لوازم تحریر خواهد داشت. وسایل کیوت و فانتزی که جنبه بازی هم داشته باشد کودک را به مدرسه و انجام تکالیف ترغیب می‌کند.

لیست لوازم تحریر کلاس اول شامل چه مواردی است؟

قبل از هر چیز به شما بگوییم که بهتر است از لوازم تحریر فانتزی و کیوت خرید خود را انجام دهید. با این کار کودک ترغیب به استفاده از لوازم تحریر خواهد داشت. به عنوان مثال لوازم تحریرهای طرح ماشین و آدم آهنی برای پسرها و لوازم تحریر طرح عروسکی برای دختران جذابیت بیشتری دارد. اما شاید شما به عنوان پدر و مادر لوازم تحریرهای جدید را نشناسید و آگاهی کافی برای خرید نوشت افزار را نداشته باشید. در ادامه با مطالعه لیست لوازم تحریر کلاس اولی‌ها شما درک بهتری از این موضوع خواهید داشت. ما اینجاییم تا شما را با جدیدترین ها و کیوت ترین محصولات تحریر آشنا کنیم.

چه لوازم تحریری برای اول دبستان لازم است؟

لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان دختر و پسر

لوازم تحریر را می‌توان با توجه به جنسیت انتخاب و خریداری نمود. جالب است بدانید کودک به خوبی این موضوع را درک می‌کند که کدام رنگ و طرح برای او مناسب تر است. اما تمام موارد این لیست برای کودک لازم است.

مداد

اولین و مهم ترین گزینه در خرید لوازم تحریر مداد است. مداد باید به گونه‌ای انتخاب شود که دست کودک خسته نشود و طرح جذاب و زیبایی داشته باشد. طرح مداد عروسکی، مداد فضانوردان، مداد فشنگی و … جزو محبوب ترین مدادهاست مداد رنگی هم جزو همین دسته قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید جنس مداد مرغوبی را برای کودک خود انتخاب کنید به صورتی که نیازی به فشار دادن زیاد مداد برای نوشتن نباشد. با خرید مداد و مداد رنگی نرم دستان کودک خسته نمی‌شود و کودک از نوشتن و نقاشی کردن احساس خستگی نمی‌کند.

مداد

پاکن

از دیگر وسایلی که باید برای کودک خود خریداری کنید پاکن است. پاکن‌ها در مدل‌های فانتزی و گوناگونی وجود دارند که می‌توانید انواع آن را در فروشگاه اینترنتی هیس مشاهده نمایید. بهتر است در هنگام خرید پاکن دقت داشته باشید که پاکنی را انتخاب کنید که تمیز پاک کند. به جای ماندن لکه نوشته برای هر شخصی خسته کننده است برای کودکانی که به تازگی نوشتن را یاد می‌گیرند آزار دهنده تر است. زیرا در ابتدای نوشتن احتمال خطا و اشتباه بسیار بیشتر است و اگر از پاکن مرغوبی برای کودک استفاده نشود ممکن است در هنگام پاک کردن دفتر را پاره کند. پس به لیست لوازم تحریر کودک خود پاکن مرغوب را هم اضافه کنید.

پاکن

مداد تراش

از دیگر اقلام لوازم تحریر می‌توان به مدادتراش اشاره داشت. مداد تراش هم در انواع متنوع فانتزی موجود است که می‌توانید برای فرزند دختر و پسر خود با توجه به سلیقه ای که دارند خریداری کنید. به یاد داشته باشید در هنگام خرید مدادتراش گزینه ای را انتخاب کنید جنس مرغوبی داشته باشد و در هنگام تراشیدن مداد نوک مداد را نشکند. تراش بزرگ نخرید و از تراش‌های کوچک و فانتزی استفاده کنید تا دست کودک شما خسته نشود و تراش به راحتی در دستان کودک جای بگیرد.

مداد تراش

خط کش

یکی دیگر از ابزارهای لازم برای کودکان در ابتدای مدارس خط کش است. شاید در ابتدای سال تحصیلی نیازی به خط کش نباشد اما با گذشت چند ماه از شروع مدارس قطعا نیاز به خط کش هم خواهند داشت. بهتر است از خط کش‌های کوچک مثلا خط کش 15 سانتی متری استفاده کنید. به این صورت هم استفاده برای کودک راحت‌تر می‌شود و هم خط کش درون جامدادی کوچولوی کودک جا می‌شود. بنابراین به لوازم تحریر کلاس اول خود خط کش سایز کوچک را هم اضافه کنید.

دفتر و دفترچه یادداشت

از دیگر موارد ضروری برای شروع سال تحصیلی جدید خرید دفتر و دفترچه یادداشت است. از مواردی که در هنگام خرید دفتر و دفترچه یادداشت اهمیت دارد نوع کاغذ و صحافی دفتر است. دفتری که انتخاب می‌کنید باید برگه‌های مرغوب و ضخیمی داشته باشند تا در هنگام استفاده از پاکن کاغذهای دفتر آسیب نبیند یا اینکه در هنگام استفاده، کاغذ دفترچه یادداشت یا دفتر برگ برگ نشود. تعداد برگ‌های دفتر هم اهمیت دارد. بهتر است برای کودکان که به تازگی سال تحصیلی خود را شروع می‌کنند از دفترهای 60 برگ یا دفتر 40 برگ استفاده کنید.

دفتر و دفترچه یادداشت

قیچی کاردستی

از دیگر مواردی که باید در لیست لوازم تحریر خود داشته باشید قیچی کاردستی است. اما نکته‌ای که در خرید لوازمی چون قیچی باید در نظر داشته باشید امنیت استفاده از اینگونه لوازم برنده است. به عنوان مثال از قیچی‌های دارای حفاظ استفاده کنید یا قیچی پلاستیکی استفاده کنید.

قیچی کاردستی

جامدادی

جامدادی هم در ابتدای سال تحصیلی برای کودکان ضروری است. در واقع با استفاده از جامدادی است که می‌توانید لوازم تحریر را حمل کنید. در هنگام خرید توجه داشته باشید که جامدادی به حد کافی فضا داشته باشد تا کودک بتواند به راحتی وسایل خود را درون آن جای دهد. سبک و جادار بودن جامدادی از اهمیت زیادی برخوردار است.

کیف کوله پشتی

اما رسیدیم به اقلام بزرگ از لیست لوازم تحریر؛ خرید کیف کوله پشتی نیز جزو خریدهای گران قیمت و پرهزینه محسوب می‌شود. برخی از پدر و مادرها ترجیح می‌دهند سایز بزرگ کوله پشتی را خریداری کنند تا برای چند سال متوالی از کوله پشتی استفاده کنند. این کار را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم. با این کار کودک شما در سن کم وزن زیادی را باید تحمل کند. این امر بر روی سلامت جسمی کودک شما به صورت مستقیم تاثیر گذار می‌باشد. بنابراین کیف متناسب با آناتومی بدن کودک را انتخاب و خریداری کنید.

کیف کوله پشتی

کیف غذا

از دیگر وسایلی که می‌توان در لیست لوازم تحریر قرار دهیم کیف غذاست. کیف غذا به صورتی طراحی شده است که با ریخته شدن غذا به راحتی قابل تمیز شدن است. حتی می‌تواند دمای غذا را تا حدی نگه دارد. برای کودکان به خصوص در دوران ابتدایی بهتر است از کیف غذا استفاده کنید. با این کار علاوه بر حمل راحت تر غذا کودک تمایل بیشتری به غذا خوردن نشان می‌دهد. بنابراین کیف غذا را هم حتما در لیست لوازم تحریر خود داشته باشید.

مهم ترین نکات در خرید لیست لوازم تحریر کلاس اول

با در نظر داشتن چند نکته ساده می‌توانید یک خرید ایده آل داشته باشید. قبل از هر چیز دقت کنید در هنگام خرید به سلیقه کودک توجه داشته باشید. زمانی که کودک با توجه به سلیقه خود خرید می‌کند استقلال شخصیتی پیدا می‌کند و بر روی شخصیت کودک تاثیر گذار خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید جنس ارزان و بی کیفیت را به هیچ عنوان در لیست سبد خرید خود قرار ندهید. حتما لوازم تحریر فانتزی اما باکیفیت را بخرید. شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی هیس یک خرید ایده آل لوازم تحریر را تجربه کنید. اما قبل از خرید حتما قیمت سایت را با قیمت سایر سایت‌ها مقایسه کنید تا با خیال راحت و اطمینان خاطر خرید کنید.