راهنمای خرید دفتر مشق مناسب
مشخصات دفتر مشق مناسب چیست؟

نوشتن مشق شاید کسل کننده باشد اما اگر از دفترهای فانتزی و جذاب استفاده کنید قطعا احساس بهتری برای نوشتن خواهید داشت. ترغیب کردن کودکان به درس خواندن و مشق نوشتن اصلا کار سختی نیست به شرط اینکه روش های جذاب کردن درس و مشق را بلد باشید. برای اینکه بتوانید یک دفتر مشق مناسب و جذاب برای دانش آموزان خریداری کنید پس این مقاله را حتما مطالعه کنید تا با ویژگی های دفتر مشق فانتزی مناسب بیشتر آشنا شوید.


جهت بازدید از انواع لوازم تحریر فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


کدام دفتر مشق برای شما مناسب تر است؟

به طور کلی دفترها انواع متنوعی دارند و شما باید با توجه به نیاز خود دفتر مشق مناسب خود را خریداری نمایید. به عنوان مثال فنری بودن یا مدل منگنه ای دفتر، تعداد برگ، نوع برگ دفتر و بسیاری موارد دیگر که در خرید دفتر نقش دارد. بنابراین قبل از هر چیز باید نوع نیاز خود را به خوبی بشناسید بعد اقدام به خرید کنید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که دفتر مشق مناسب برای هر شخصی متفاوت می باشد و شما باید با توجه به نیازتان بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

مشق2 1 jpg

ویژگی هایی که هنگام خرید دفتر مشق باید توجه کنیم:

با در نظر داشتن چند نکته ساده می توانید یک خرید ایده آل را تجربه کنید. ما نمی توانیم به شما بگوییم کدام دفتر برای شما مناسب تر است اما می توانیم با آموزش و یادآوری چند نکته ساده به شما در انتخاب و خریدتان کمک کنیم. پس این موارد را در هنگام خرید دفتر مشق در نظر داشته باشید:

کاربرد دفتر مشق و تعداد برگه مورد نیاز

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که دفتر مشق را برای چه درست و چه کاری می خواهید استفاده کنید. به عنوان مثال دفتر مشق ریاضی و دفتر مشق علوم با هم متفاوت بوده و برای نوشتن مشق های ریاضی نیاز به صفحات و برگه های بیشتری خواهید داشت. بنابراین اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید تعداد برگ مورد نیازتان می باشد.

نوع کاغذ دفتر مشق

از دیگر مواردی که در هنگام خرید دفتر باید به آن توجه داشته باشید نوع کاغذ می باشد. کاغذ دفترها در دو نوع کلی کاهی و سفید موجود می باشد. کاغذها بر اساس وزن و کیفیتی که دارند هم دسته بندی می شوند. به طور حتم هر چه کیفیت کاغذ بهتر باشد نوشتن برای مصرف کننده بهتر و راحت تر می شود. همچنین در نظر داشته باشید که دفتر مشق با کاغذ باکیفیت تر باشد قیمت دفتر بالاتر و بیشتر می شود.

نوع کاغذ دفتر مشق

نوع صحافی دفتر مشق

در گذشته معمولا برای اتصال برگه های دفتر به هم از منگنه استفاده می شد اما به دلیل پاره شدن و کیفیت نامطلوبی که اینگونه دفترها داشتند کم کم تمایل به استفاده از دفاتر فنری بیشتر شد. دفتر مشق فنری با توجه به نوع صحافی که برای آن انجام شده است دارای کیفیت بهتری است. اگر شما هم دوست دارید در هنگام استفاده از دفتر خیالتان بابت کیفیت و کنده نشدن برگ های دفتر راحت باشد پس بهتر است دفترهای فنری را به لیست سبد خرید خود اضافه کنید.

جنس جلد دفتر مشق و طرح فانتزی دفتر

از دیگر مواردی که در هنگام خرید دفتر مشق باید به آن توجه داشته باشید نوع جلد دفترچه مشق می باشد. جلد دفاتر ممکن است کاغذی، مقوایی، چرم، سیلیکونی و … باشد. زمانی که دفتر مشق جلد زیباتر و جذاب تری داشته باشد قطعا نوشتن و استفاده از دفتر برای شما راحت تر خواهد بود. به طور کلی دانش آموزان تمایل بیشتری به استفاده از دفتر مشق های فانتزی از خود نشان می دهند. پس اگر می خواهید کودک خود را ترغیب به درس خواندن کنید انتخاب و خرید دفترهایی با جلد فانتزی به شما پیشنهاد می شود.

تعداد و فاصله خطوط و نوع خط کشی در دفتر

از دیگر مواردی که در هنگام خرید دفتر مشق باید در نظر داشته باشیم نوع خط کشی صفحات دفتر می باشد. صفحات دفتر ممکن است سفید و بدون خط یا تک و دو خط باشد در برخی موارد هم صفحات چهارخانه ای می باشد. شما باید توجه داشته باشید که کدام یک از مدل خط کشی کاغذ برای شما مناسب می باشد. با توجه به نیازتان و نوع کاربردی که برای شما دارد بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

تعداد و فاصله خطوط و نوع خط کشی در دفتر

وزن دفتر مشق

از دیگر موارد مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشیم وزن دفتر مشق می باشد. اگر قرار است کودک شما با سن کم دفتر و وسایل تحریر خود را حمل کند بهتر است از دفترهایی با وزن پایین استفاده کنند. دفترهای مشق با جلد و کاغذ ضخیم دارای وزن بالاتری هستند پس در هنگام خرید دفتر مشق این نکته را هم مد نظر داشته باشید.

سایز دفتر مشق

از دیگر مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید ساز دفتر می باشد. با توجه به نوع مصرف و کاربردی که برایتان دارد دفتر سایز مناسب را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. همچنین توجه داشته باشید سایز دفتر را متناسب کیفی که می خواهید آن را حمل کنید انتخاب کنید. دفتر مشق ها معمولا در سایز های استاندارد A5، A4 و A3 موجود می باشند که می توانید با توجه به نیازتان انتخاب و خریداری نمایید.

تاثیر دفتر مشق به اشتیاق برای درس خواندن

زیبایی و راحتی استفاده از دفتر مشق تاثیر زیادی در عملکرد فرد دارد. زمانی که از دفترهایی با جلد فانتزی و جذاب استفاده می کنید خستگی کار و درس خواندن از بین می رود. ضمن اینکه وقتی برای ساخت دفتر از کاغذهای مرغوب استفاده شده باشد نوشتن را راحت تر می کند و خستگی حین نوشتن را از بین می برد. همچنین دفترهایی که جنس بهتر و مرغوب تری دارند احتمال پاره شدن دفتر را به حداقل می رساند. بنابراین با پاسخ دادن به چند سوال ساده با توجه به عناوینی که در بالا عنوان کردیم می توانید یک دفتر مشق متناسب به استفاده خود را خریداری نمایید.