نکات معجزه آسا رفع لک پوستی
نکات معجزه آسا برای از بین بردن لک پوستی

بی شک یک پوست زیبا و بدون لک، در زیبایی صورت تاثیر گذاری زیادی دارد. ما اینجاییم که بهترین راه حل های از بین بردن لکه پوستی را به شما آموزش دهیم. قبل از هر چیز باید علت لکه صورت مشخص شود، جنس پوست تان را به خوبی بشناسید تا بهترین و موثر ترین روش معجزه آسای رفع لکه پوستی را بر روی پوست شما بهتر جواب دهد. برای خلاص شدن از شر لک پوستی، لازم نیست از محصولات گران قیمت استفاده کنید. از بین بردن لک صورت در خانه یک راهکار آسان و البته مقرون به صرفه و مفید است که بدون ضررهای جانبی مشکل را برطرف می کند. از بین بردن لک صورت در خانه نیز میسر است؛ برای از بین بردن لک صورت در خانه روش های زیادی وجود دارد. بخور صورت برای لک بسیار مناسب است و یک معجزه پوست به شمار می آید. در ادامه روش های از بین بردن لک صورت در خانه را در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هیس بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.


جهت بازدید از محصولات پوستی و لوازم آرایشی فروشگاه اینترنتی هیس کلیک کنید.


پوست خود را بشناسید

به طور کلی ما پنج نوع مدل پوستی داریم که از بین بردن لکه پوستی برای هر مدل متفاوت می باشد. از جمله پوست معمولی، چرب، خشک، ترکیبی و پوست های حساس را می توان نام برد. قبل از هر چیز باید نوع پوست خود را به طور کامل بشناسید تا بتوانید بهترین روش از بین بردن لکه پوستی را استفاده نمایید. همچنین می توانید با مراقبت صحیح روند پیری و چروک شدن پوست را تا میزان قابل توجهی کاهش دهید. شاید سوال شما این باشد که چطور نوع پوست خود را بشناسیم تا بتوانیم از آن مراقبت کنیم.

پوست خود را بشناسید

روش اول تشخیص نوع پوست

برای اینکه نوع پوست خود را تشخیص دهید ابتدا باید صورت خود را کاملا تمیز کنید و حدود 25 تا 30 دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این تایم روبروی آینه بایستید و پوست خود را ببینید. آیا قسمت پیشانی یا چانه شما براق و چرب است؟ یا در هنگام خندیدن و اخم کردن پوست در پوست خود احساس خشکی و کشیدگی می کنید. اگر پوست شما براق می شود پس پوست چربی دارید و اگر احساس کشیدگی می کنید پس شما پوست خشکی دارید.

روش دوم تشخیص نوع پوست

یکی دیگر از روش های تشخیص نوع پوست استفاده از دستمال است. در این روش باید پوست خود را تمیز بشویید و از هیچ مواد آرایشی و مراقبتی بر روی پوست خود استفاده نکنید. بعد از گذشت حدود 40 تا 50 دقیقه از یک دستمال تمیز استفاده کنید و بر روی پوست خود بکشید؛ اگر دستمال چرب شده باشد پس شما دارای پوست چربی هستید. اما اگر فقط بعضی از قسمت های پوست شما مثل پیشانی و بینی شما چرب باشد پس شما دارای پوستی ترکیبی یا معمولی هستید. خوب است بدانید که اگر شما پوست خشکی داشته باشید یکی از اصلی ترین نشانه های آن خارش پوست می باشد.

دلیل لک پوستی شما چیست؟

تا اینجا نوع پوست خود را شناختید حالا نوبت ان است که دلیل لک پوستی را ریشه یابی کنید تا بتوانید این مسئله را از ریشه برطرف کنید. شاید برخی از داروهای شیمیایی و یا استفاده از ماسک و کرم ها لک پوستی شما را برطرف کند اما اگر موضوع را از ریشه برطرف نکنید باز هم لک ها برمیگردند.

نور آفتاب

نور مستقیم خورشید بخصوص در فصل تابستان و در محیط های ساحلی برای پوست بشدت مضر می باشد. زمانی که اشعه نور خورشید به لایه های عمیق پوست نفوذ می کند تولید ملانین را در پوست تحریک می کند. در صورت تداوم این موضوع و عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب می تواند موجب ایجاد لکه های قهوه ای رنگ و حتی سیاه رنگ بر روی پوست شود. پس در صورتی که لک پوستی شما قهوه ای مایل به سیاه باشد اولین دلیل آن می تواند ناشی از نور مستقیم آفتاب باشد.

افزایش سن

افزایش سن موضوعی که گریز ناپذیر است و همه ما بلاخره روزی آن را تجربه می کنیم. یکی دیگر از دلایل لکه پوستی نیز افزایش سن می باشد. زمانی که سن بالاتر می رود میزان کلاژن سازی پوست جهت ترمیم و جوانسازی پوست از بین می رود. به همین دلیل است که افراد مسن لک های پوستی بیشتر را تجربه می کنند. اما اگر از همان ابتدا و در دوران جوانی به پوست خود رسیدگی کنید دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نمی شوید یا کمتر با لک پوستی روبرو می شوید.

جوش و آکنه پوستی

از دیگر عوامل لک پوستی می توان به جوش های پوست نیز اشاره داشت. قبل از هر چیز تاکید می کنم مراقبت های پوستی را رعایت کنید، تا از جوش زدن پیشگیری کنید. اما در صورتی که به هر دلیلی جوش ها بر روی پوست تان نمایان شدند از دست کاری آن ها جدا خودداری کنید. زیرا دست کاری جوش و آکنه نیز موجب ایجاد لک بر روی پوست شما می شود. لک های جوش و آکنه معمولا بعد از گذشت چند روز از بین می رود. اما در برخی موارد نادر ممکن است لک مقاومت کند و همچنان بر روی پوست شما خود نمایی کند و قصد رفتن نداشته باشد. در چنین شرایطی باید به فکر درمان لک باشید که در ادامه به شما می گوییم.

  • مشکلات کبدی
  • ژنتیک و وراثت
  • تغذیه و عادات غذایی نامناسب
  • وجود برخی ویروس ها مانند تبخال و آبله مرغان
  • تاثیر هورمون بارداری بر روی پوست صورت و ایجاد لک حاملگی
  • حساسیت دارویی یا مصرف داروهای خاص مثل داروهای شیمی درمانی

روش های از بین بردن لک پوستی

تا به اینجای مقاله نوع پوست تان را شناختید و دلیل لک پوستی خود را هم پیدا کردید حالا نوبت رفع این مشکل یعنی رفع لک پوستی می باشد. با ما همراه شوید تا در آخرین قسمت مقاله شما را با نحوه برطرف کردن معجزه آسای لک پوستی آشنا کنیم.

روش های از بین بردن لک پوستی

از بین بردن لک صورت با کرم روشن کننده یا کرم های ضد لک

این روزها کرم و ژل های ضد لک زیادی تولید و به بازار عرضه شده اند و به بازار عرضه شده اند. این مدل کرم ها دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی می باشند که برای سلامت و زیبایی پوست بسیار مفید هستند. کرم هایی که قدرت تاثیر گذاری مناسبی داشته باشند معمولا گران هستند به همین دلیل قبل از هر چیز بهتر است از محصولات و ماسک های خانگی استفاده کنید.

استفاده از ماسک شیر

همانطور که می دانید شی سرشار از مواد مغذی است برای سلامت بدن لازم و ضروری است. شما می توانید برای تقویت پوست صورت و افزایش کلاژن سازی پوست از این ماده معجزه آسا استفاده نمایید. افزایش کلاژن در پوست باعث از بین رفتن لک پوستی می شود. شیر برای تقویت پوست صورت، از بین بردن خشکی، التهاب، قرمزی و لک گزینه مناسبی است. این طلای سفید، حاوی مقداری چربی طبیعی و مفید است و در کنترل چربی پوست و تامین رطوبت پوست نقش موثری دارد.

برای اینکه بتوانید از شیر به عنوان از بین برنده لک پوستی استفاده کنید باید حدود دو قاشق شیر را درون یک ظرف تمیز بریزید و با استفاده از پنبه بر روی پوست خود بزنید. بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه صورت خود را آب بکشید. این کار را دو تا سه بار در روز باید تکرار کنید و بعد از گذشت 7 تا 10 روز به نتیجه دلخواه خود می رسید.

استفاده از ماسک زردچوبه

شاید گمان کنید که از زردچوبه فقط برای مواد غذایی استفاده می شود. اما جالب است بدانید که از این ادویه معجزه آسا می توانید برای از بین بردن لک پوستی نیز استفاده نمایید. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که قدرت ضد التهابی بسیاری بالایی دارد. برای درست کردن ماسک زردچوبه ای باید، نصف قاشق چایخوری زردچوبه را در کاسه کوچک بریزید سپس یک قاشق غذاخوری عسل و به همان میزان روغن نارگیل را به زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید.

استفاده از ماسک زردچوبه

بعد از اینکه یک مواد خمیری شکل به دست آمد آن را به پوست خود بزنید و 20 دقیقه زمان دهید روی پوست تان بماند. بعد از آن مواد روی پوست تان را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید یک تا دو بار در هفته استفاده نمایید.

استفاده از ماسک سیب زمینی

سیب زمینی خام حاوی کمپلکس می باشد این مواد خاصیت ضد لک بسیار بالایی دارد. در صورتی که در اثر آفتاب و بالا رفتن ملانین بر روی پوست صورت تان لک ایجاد شده ما به شما استفاده از سیب زمینی خام را پیشنهاد می کنیم.

برای تهیه این ماسک معجزه آسا سیب زمینی خام را در یک ظرف مناسب رنده کنید آب سیب زمینی که در اثر رنده کردن ایجاد می شود را دور نریزید. اگر پوست تان خشک است یک قاشق ماست و اگر پوست تان چرب است یک قاشق آبلیمو را با سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید. نهایتا یک قاشق غذا خوری عسل هم به مواد استفاده کنید و به خوبی با هم ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست تان بگذارید بماند. در نهایت پوست تان را با آب ولرم به خوبی بشویید. این ماسک را باید در هفته 2 تا 3 بار استفاده کنید تا بتوانید برای همیشه از لک پوستی استفاده نمایید.

بخور آب دادن صورت

یکی از قدیمی ترین و بهترین روش های رهایی از لک پوستی استفاده از بخور آب است. بخور آب به خوبی منافذ بسته پوست را باز می کند با باز شدن این منافذ محتویات درون منافذ از پوست خارج می شود. با خارج شدن این مواد پوست شما لایه برداری سطحی می شود و سلول های مرده که باعث ایجاد لک پوستی شده اند را از روی پوست پاک می کند.

چطور از ایجاد لک پوستی پیشگیری کنیم؟

این ضرب المثل که پیشگیری بهتر از درمان است، را همیشه به یاد داشته باشید. مراقبت از پوست باید به صورت روزانه و روتین، انجام شود. استفاده از انواع ویتامین و مواد معدنی که برای پوست لازم و ضروری است را باید در لیست داروهای مصرفی روزانه خود قرار دهید. با در نظر گرفتن چند نکته ساده دیگر نگرانی بابت لک پوستی نخواهید داشت:

  • با آب ولرم دوش بگیرید و یک روز در میان برنامه دوش را داشته باشید.
  • یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین راه های داشتن پوستی صاف و تمیز آب زیاد بنوشید.
  • استرس اولین عاملی است که بر روی پوست به طور مستقیم تاثیر می گذارد پس تا حد امکان از استرس دور باشید و مدیتیشن کنید.
  • تا حد امکان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. اگر مجبور شدید زیر نور خورشید بروید حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.
  • خشکی پوست باعث لک پوستی می شود. برای پیشگیری از لک پوستی حتما روزانه از کرم های آب رسان استفاده نمایید. حتی اگر پوست شما چرب باشد.