استرس کودکان روز اول مدرسه
راهکار مقابله با استرس کودکان در روز اول مدرسه

همه ما اولین باری که به مدرسه رفته بودیم را بخاطر داریم. هیجان و استرس کودکان در روز اولی مدرسه امری طبیعی و گریز ناپذیر است. اما نحوه برخورد والدین، مسئولین مدرسه و اطرافیان کودک در این میان تاثیر چشم گیری دارد. در ادامه به شما می گوییم که چگونه با کودک خود برخورد کنید تا میزان استرس کودک خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

بهترین راه حل مقابله با استرس کودکان در روز اول مدرسه چیست؟

در ادامه به برخی از مهم ترین نکات که باید والدین و اطرافیان کودک در روز اول مدرسه بدانند اشاره می کنیم. با دانستن این موارد می توانید تا حد زیادی استرس کودکان را در روز اول مدرسه کاهش دهید و شور و اشتیاق را در او افزایش دهید.


مطالعه مقاله لیست لوازم تحریر اول دبستان به والدین عزیز پیشنهاد می شود.


پیش دبستانی و مهدکودک را فراموش نکنید!

یکی از بهترین راه کارها برای کاهش استرس کودک فرستادن کودک به پیش دبستانی و مهدکودک است. زمانی که کودک در محیط آموزش و بازی وارد می شود و هم سن و سالان خود را می بیند به محیط آموزش علاقه مند می شود. اینگونه کم کم پذیرش محیط برای کودک آسان تر شده و جدا شدن از محیط خانه برای اون راحت تر است. بنابراین پیش دبستانی و مهدکودک جهت کاهش استرس کودکان در روز اول مدرسه توصیه می شود.

بهترین راه حل مقابله با استرس کودکان در روز اول مدرسه کدام است؟

خرید لوازم تحریر فانتزی

از دیگر مواردی که می تواند استرس کودکان را در روز اول مدرسه کاهش داد خرید لوازم تحریر کیوت و فانتزی است. این روزها لوازم تحریرهای زیبایی در نوشت افزاری ها موجود شده است که می توانید باب سلیقه کودک خود لوازم تحریر دخترانه یا پسرانه خریداری کنید. این لوازم بیشتر جنبه اسباب بازی دارد که علاوه بر بازی کردن می توانید به عنوان لوازم تحریر هم استفاده نمایید. ما در فروشگاه اینترنتی هیس بهترین و جذاب ترین لوازم تحریر فانتزی را برای شما موجود کرده ایم تا بتوانید یک خرید باکیفیت و مقرون به صرفه داشته باشید.

خرید لوازم تحریر فانتزی

لوازم تحریر فانتزی و کیوت تاثیر بسزایی در علاقه مندی کودکان به مدرسه و تحصیل می شود. همچنین از میزان استرس کودک می کاهد و کودک برای روز اول مدرسه برای استفاده از لوازم خریداری شده هیجان و ذوق و شوق دارد.

جشن روز اول مدرسه

از دیگر مواردی که می تواند برای کودک خاطره انگیز باشد جشن روز اول مدرسه است. این جشن که گاها با حضور پدر و مادر و معلمان و مربیان برگزار می شود برای معرفی و آشنایی دانش آموزان با سایر افراد برگزار می شود. جشن روز اول مدرسه که با شعر و آواز و ترانه های شاد کودکانه همراه باشد یک روز دل انگیز و زیبا را برای کودکان رقم می زند. این امر استرس کودک را در روز اول مدرسه به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در روز اول مدرسه کودکان چه کاری را نباید انجام دهیم؟

تا به اینجا به شما گفتیم چه کارهایی انجام دهید که استرس کودکان در روز اول مدرسه را کاهش دهید. اما در مقابل یک سری کارها هم هست که نباید انجام دهید. مانند دعوا کردن با کودک، تهدید و تنبیه دانش آموز و یا چشم غره رفتن به بچه جدا خوددارید کنید. این موارد باعث می شود استرس کودک افزایش یابد و اعتماد به نفس او به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به طور کلی فضای مدرسه باید یک فضای شاد و پر انرژی باشد که کودک احساس آرامش و امنیت داشته باشد. بهتر است از همان ابتدا استرس کودک را کنترل کنید تا در آینده باعث دل زدگی از فضای مدرسه نشود.

در روز اول مدرسه کودکان چه کاری را نباید انجام دهیم؟

علائم و نشانه های استرس کودک در روز اول مدرسه چیست؟

استرس کودکان در روز اول مدرسه امری طبیعی و غیر قابل انکار است. اما این استرس در برخی موارد و برخی از از کودکان به میزان قابل توجهی بیشتر است. این استرس نشانه هایی دارد که با دیدن آن ها باید اقدامات لازم برای کاهش استرس را در پیش گیرید:

  • ظاهری نا آرام و بی قرار دارد.
  • افکار و نگرانی های ذهنی خود را بیان می کند.
  • معمولا در شکم و معده خود احساس درد می کنند.
  • سریع تر از قبل واکنش نشان می دهد و ناراحت و عصبانی می شود.
  • در برخی موارد نیز کودک شروع به گریه می کند و ترس خود را اینگونه نشان می دهد.

آخرین سخن درباره راهکارهای مقابله با استرس کودکان

ما در این مقاله شما را با راه حل های خوبی که می تواند استرس کودکان را کاهش دهد آشنا کردیم. اما قطعا شما به عنوان پدر و مادر با روحیات و خلقیات فرزند خود آشنایی بیشتری دارید. پس می توان گفت شما باید خودتان از میان راه حال های پیشنهادی بهترین راه مقابله با استرس کودکان خود را بیابید. اما در نهایت اگر موفق نشدید و کودک شما از رفتن مدرسه امتناع می کرد و مقاومت نشان می داد. پس بهترین راه مراجعه به یک مشاور می باشد. مشاوران زیادی هستند که به راحتی می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. در صورتی که شما نیز در این رابطه راه حلی عملی انجام داده اید و نتیجه گرفته اید خوشحال می شویم نظرتان را با ما و سایر کاربران هیس در میان گذارید.