وسایل مورد نیاز برای رفتن به جلسه کنکور

در کشور ما جلسه کنکور سراسری یک رویداد مهم و سرنوشت ساز است. این آزمون هر سال در تیرماه برگزار می‌شود داوطلبان ماه‌ها و یا سال‌ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه تلاش می‌کنند. با نزدیک شدن به روز کنکور، ترس و نگرانی‌های داوطلبان بیشتر می‌شود. یکی از ترس‌های که در ظاهر نسبت به خود آزمون کم اهمیت، و صحبتی راجع به آن نمی‌شود، ترس فراموشی وسایل ضروری است. که می‌تواند موجب استرس و نگرانی شود. بهتر است قبل از هر چیز لوازم تحریر مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای رفتن به جلسه کنکور

همه ما تجربه این مرحله را داریم که شب قبل از آزمون، همه چیز یک‌ دفعه به ذهنمان می‌رسد و درگیر این سوالات و نگرانی می‌شویم که “آیا همه چیز را آماده کرده ام؟” و مدارک لازم برای جلسه کنکور چی هست؟ یا سر جلسه کنکور چه لباسی بپوشیم؟ سر جلسه کنکور خوراکی چی ببریم؟ بخشی از موفقیت در کنکور به آمادگی در روز آزمون بستگی دارد. آماده کردن وسایل مورد نیاز کنکور، تاثیر زیادی بر آرامش و تمرکز شما در جلسه کنکور خواهد داشت. در این مقاله، ما به بررسی وسایل ضروری و ممنوعه برای کنکور می‌پردازیم تا شما را برای روز آزمون آماده کنیم.

10 تا از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای رفتن به جلسه کنکور

هر سال، هزاران دانش‌آموز در سراسر کشور برای شرکت در جلسات کنکور آماده می‌شوند. با در نظر گرفتن فشارهای روحی کنکور، آماده‌سازی وسایل ضروری مانند کارت ورود به جلسه و لوازم نوشتاری می‌تواند به شما کمک کند که آرامش بیشتری را تجربه کنید. در اینجا به بررسی وسایل مورد نیاز برای رفتن به جلسه کنکورمی‌پردازیم.

  1. کارت ورود به جلسه: اولین و مهم‌ترین وسیله‌ای که باید حتما در کیف خود داشته باشید، کارت ورود به جلسه است. همراه داشتن این کارت ضروری و بدون آن اجازه ورود به امتحان را نخواهید داشت. کارت ورود به جلسه آزمون سراسری معمولا چند روز قبل از کنکور منتشر می‌شود. حتماً قبل از خروج از خانه، مطمئن شوید که کارت ورود به جلسه در کیف است.
  2. مدارک شناسایی: بهتر است مدارک شناسایی اصلی خود (مانند کارت ملی یا شناسنامه) را نیز به همراه داشته باشید. ممکن است این مدارک برای اثبات هویت لازم می‌شود.
  3. مداد نرم: حتماً 2 عدد مداد نرم برای نوشتن پاسخ‌های آزمون همراه داشته باشید. برای اینکه پاک کردن راحت تر باشد از مداد HB استفاده کنید.
  4. مداد تراش: حتما یک تراش تیز برای تراشیدن مداد همراه خود داشته باشید.
  5. پاک کن: در روز آزمون یک یا دو عدد پاکن مناسب که پاسخنامه را سیاه و پاره نکند، همراه خود داشته باشید.
  6. ساعت مچی: داوطلبان جهت پاسخگویی هر درس به تنظیم زمان نیاز دارند. استفاده از یک ساعت مچی راحت تاثیر زیادی در زمانبندی شما دارد.
  7. سنجاق یا سوزن ته گرد: برای چسباندن کارت ورود به جلسه شما حتما به یک سنجاق یا سوزن ته گرد نیاز دارید.
  8. بطری آب: حتماً یک بطری آب خنک همراه خود داشته باشید. البته در هر حوزه آزمون یک بطری آبی و یک خوراکی برای شما می‌آورند اما چون کنکور در تابستان برگزار م‍ی‌شود ممکن است تشنه‌تر و آب بیشتری لازم داشته باشید. حواستان باشد که بطری آب را روی پاسخ‌نامه یا دفترچه آزمون قرار ندهید .
  9. خوراکی برای جلسه کنکور: از آنجا که زمان کنکور طولانی است برای جلوگیری از ضعف و گرسنگی، افت قند خون و کاهش استرس حتما یک یا چند خوراکی یا مواد قندی همراه خود داشته باشید.
  10. دستمال کاغذی و لوازم بهداشتی: در جلسه ی کنکور، ممکن است، به دلایلی مثل تعریق دست و صورت، دستمال کاغذی و یا لوازم بهداشتی لازم شود. حتما دستمال وپد بهداشتی همراه خود داشته باشید.

قبل از رفتن به آزمون، اطمینان حاصل کنید که همه لوازم نوشتن شما شارژ شده و یا تیز شده‌اند تا روز آزمون هیچ مشکلی پیش نیاید. این موارد کوچک، ولی مهم می‌توانند تأثیر زیادی بر عملکرد شما داشته باشند، پس به آنها توجه کنید.

وسایل ممنوعه در جلسه کنکور

هرسال سازمان سنجش لیستی از وسایل ممنوعه در جلسه کنکور را اعلام می‌کند اگر داوطلبی یکی از این وسایل را همراه داشته باشد، تخلف محسوب شده و جریمه می‌شود. پس داوطلبان کنکورسراسری، هم از نظرعلمی باید آماده رقابت باشند، و هم قوانین جلسه کنکور را نیز بدانند.

 

  • وسایل الکترونیکی: استفاده از تلفن همراه، هدفون، تبلت همراه با کلیه دستگاه‌های الکترونیکی دیگر در طول جلسه کنکور ممنوع است.
  • ساعت هوشمند: ساعت‌های هوشمند علاوه بر نمایش ساعت و تاریخ قابلیت ماشین حساب نیز دارند به همین خاطر آوردن ساعت هوشمند خلاف است.
  • کیف: یکی از وسایل ممنوعه در جلسه کنکور کیف است زیرا امکان حمل کتاب یا وسایل الکترونیک جهت تقلب وجود دارد.
  • ماشین حساب: بردن ماشین حساب به جلسه کنکور امکان پذیر نیست اما سازمان سنجش برای بعضی از رشته‌ها استفاده از ماشین حساب را مجاز کرده است.
  • کتاب و جزوه: آوردن هرگونه جزوه یا کتاب به جلسه کنکور، تخلف محسوب و ممکن است از کنکور محروم شوید.

در صورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه، حوزه مربوطه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن یا آسیب دیدن آنها، نخواهد داشت.

وسایل ممنوعه در جلسه کنکور

سرجلسه کنکور چی بپوشیم؟

با توجه به طولانی بودن آزمون کنکور، انتخاب لباس یا کفشی که راحت باشد، مهم است زیرا بر تمرکز و راحتی شما در طول جلسه آزمون تاثیر زیادی خواهد داشت. در ادامه، تعدادی نکته که می‌توانید در نظر بگیرید را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • کنکور در فصل تابستان برگزار می‌شود، معمولا هوای بیرون گرم و طاقت‌فرساست، بنابراین سعی کنید لباس‌های خنک، نخی، پنبه یا لینن آزاد که جریان هوا را به‌ راحتی عبور می‌دهد بپوشید. خانم‌ها باید برای حضور در جلسه‌ی کنکور از پوشش مقنعه استفاده کنند.
  • لباسی بپوشید که با آن احساس راحتی می‌کنید. مطمئن شوید که لباس شما نه تنگ است و نه خیلی گشاد و به راحتی می‌توانید در طول زمان راحت بنشینید یا بایستید.
  •  زمان برگزاری کنکور سراسری برای هر گروه درسی حدوداً ۱۵۰ دقیقه تا ۱۸۰ دقیقه می‌باشد. برای راحتی خود در طول جلسه، کفش‌هایی با زیره مناسب که راحت و بی‌صدا باشند، انتخاب کنید.

سرجلسه کنکور چی بپوشیم؟

سخن پایانی جلسه کنکور

برای حضور موفق و بدون استرس در جلسه کنکور، باید وسایل مورد نیاز برای رفتن به جلسه کنکور را از قبل آماده کنید. آزمون کنکور یک مرحله مهم و تعیین‌کننده‌ی آینده‌ی تحصیلی شماست و برای موفقیت چندین ماه درس خوانده‌ و زحمت کشیده‌اید. قبل از شرکت در آزمون، فهرست وسایل ممنوعه را دقیقاً مطالعه کنید تا مشکلاتی برای شما پیش نیاید. برای آرامش بیشتر در زمان آزمون، توصیه می‌کنیم که روزهای قبل دانش‌آموزان لیست کاملی از وسایل مورد نیاز خود را تهیه و خرید نمایند.شما می‌توانید برای خرید لوازم مورد نیاز خود به فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه هیس مراجعه کرده و یا بصورت آنلاین لوازم مورد نیاز خود را با تنوع و کیفیتی بالا سفارش بدهید.

اشتراک گذاری