نحوه پاک کردن لاک از روی لباس، فرش و پارچه
نحوه پاک کردن لاک از روی لباس، فرش و پارچه

رسیدگی به ناخن ها جزو علایق بانوان است که با استفاده از لاک زیبایی آن را کامل می کنند. اما در این میان ممکن است لاک بر روی لباس، فرش و یا پارچه ای بریزد که باید اقدام به پاک کردن لاک کنید. اما سوال اصلی اینجاست که بهترین و راحت ترین روش پاک کردن لاک چیست و چگونه می توان لاک را پاک کرد. پاك كردن لاك خشک شده از روي لباس به چه صورت انجام می شود؟ آیا پاك كردن لاك از روي لباس بدون استون امکان پذیر است؟ روش های از بین بردن لاک روی لباس رنگی به چه صورت است؟ به یاد داشته باشید که روش های پاك كردن لاك از روي روتختي با پاك كردن لاك از روي پارچه حریر و یا پاك كردن لاك از روي پارچه سفید متفاوت می باشد. سوالات دیگر که پاسخ هر یک را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

پاك كردن لاك از روي لباس بدون استون

استفاده از استون به همان اندازه لاک، می تواند برای لباس و پارچه مضر باشد پس باید از روش های پاک كردن لاک از روی لباس بدون استون استفاده کنید. در ادامه این روش پاک کردن لاک را بیشتر توضیح می دهیم: نحوه پاک کردن لاک از روی لباس به وسایل خاصی نیاز ندارد. تنها کافی است مایع یا صابون لباسشویی، گوش‌ پاک کن و حوله تمیز را در کنار یکدیگر استفاده کنید.

پاك كردن لاك از روي لباس بدون استون

مراحل انجام کار

قبل از هر کاری لاک اضافی را از روی لباس پاک کنید. در صورتی که لاک به تازگی روی لباس ریخته شده و هنوز خشک نشده است بهتر است با استفاده از یک کاغذ ضخیم یا کارت ویزیت به آرامی لاک را از روی لباس بردارید. دقت داشته باشید این کار به آرامی انجام شود تا مایع لاک بر روی لباس پخش نشود. بعد از برداشتن لاک باقی مانده بر روی لباس؛ باید یک حوله تمیز زیر لباس قسمتی که لکه لاک قرار دارد بگذارید. سپس با استفاده از گوش پاک کن که به صابون و یا مایع لباسشویی آغشته است به آرامی لاک را از روی لباس پاک کنید. زمانی که گوش پاک کن به مواد لاک آغشته شد باید آن را با یک گوش پاک کن تمیز تعویض کنید.


جهت بازدید از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی فروشگاه هیس بر روی لینک کلیک کنید.


بعد از اینکه لکه ایجاد شده لاک را با گوش پاک کن پاک کردید نوبت به شستن لباس می رسد. در نهایت لباس را با استفاده از آب ولرم لکه گیری کنید و کاملا بشویید. این کار باعث می شود لکه لاک از روی لباس پاک شود. پاک کردن لاک قرمز از روی لباس از بقیه دشوارتر می باشد. در صورتی که هنوز لکه ای از لاک باقی مانده باید مراحل را مجددا تکرار کنید.

پاک کردن لاک از روی فرش به چه صورت است؟

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که بانوان با آن مواجه هستند ریختن لاک بر روی فرش است. قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می کنم حتما در هنگام لاک زدن از یک دستمال تمیز استفاده کنید. اما اگر لاک بر روی فرش ریخت حتما قبل از خشک شدن اقدام به پاک کردن جای لاک کنید.  زیرا سختی پاک کردن لاک از روی فرش بعد از خشک شدن کار دشواری است. ولی راه حل هر دو پیش ما می باشد. با ما همراه باشید تا راه حل پاک کردن لاک از روی فرش را به شما بگوییم.

پاک کردن لاک از روی فرش بعد از خشک شدن

در صورتی که لاک روی فرش خشک شده باشد کار کمی دشوار می شود. برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش، باید لاک خشک شده را از روی فرش بردارید. برای خراش دادن لاک از یک قاشق، برس یا مسواک استفاده کنید. در نظر داشته باشید که باید لاک را در جهت خواب فرش از روی فرش بردارید تا الیاف فرش آسیب نبینند. برای این کار می توانید مقداری آب گرم را روی لاک بریزید سپس با استفاده از مسواک آن را بردارید. سپس فرش را جاروبرقی بکشید تا هیچ خرده لاکی روی آن باقی نماند.

پاک کردن لاک از روی فرش به چه صورت است؟

بعد از این مرحله باید از یک پاک کننده مناسب استفاده کنید. در نظر داشته باشید به هیچ عنوان از استون یا سفید کننده برای پاک کردن لاک از روی فرش استفاده نکنید. زیرا الیاف فرش را خراب می کند و فرش تغییر رنگ می دهد. دراین مرحله باید از پراکسید هیدروژن استفاده نمایید. در این مرحله با استفاده از یک پارچه و حوله تمیز باید شروع به پاک کردن لاک کند. حوله را زیر فرش و قسمتی که لاک ریخته بگذارید و با استفاده از پارچه تمیز و پراکسید هیدروژن به آرامی لاک را از روی فرش تمیز کنید. این کار را با ملایمت و به آرامی انجام دهید تا مانع از پخش شدن مواد لاک بر روی فرش شود. در صورتی که پارچه کثیف شد حتما پارچه را عوض کنید و مجدد اقدام به تمیز کردن لاک کنید.

نکته: به هیچ عنوان از پاک کننده زیادی استفاده نکنید و پیش از حد به لکه فشار وارد نکنید تا مواد لاک به درون پرزهای قالی نفوذ نکند.

نحوه پاک کردن لاک از روی لباس

برای پاک کردن لاک از روی لباس به هیچ عنوان از موادی مانند الکل و استون استفاده نکنید. زیرا این مواد در صورت برخورد مستقیم با پارچه ولباس به بافت آن ها آسیب می رساند. اما می توانید از مواد پاک کننده ناخن بدون استون استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است با احتیاط و با استفاده از یک قاشق نازک و یا چاقوی لاک را از روی لباس پاک کنید. سپس لاک پاک کن ناخن را به آرامی روی یک قسمت کوچک، تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ لاک پخش نمی شود. اگر هنوز لکه لاک بر روی لباس باقی مانده، سعی کنید از یک پارچه یا پد تازه استفاده کنید و این کار را تکرار کنید. در این مرحله می‌توانید لباس را بشویید و اجازه دهید تا خشک شود.

نحوه پاک کردن لکه لاک خشک شده

بهتر است همان موقع که لاک خیس است لکه لاک را از روی پارچه و یا لباس خود پاک کنید. بدین صورت کار شما راحت تر می شود و احتمال باقی ماندن لکه بسیار کمتر می شود. لاک ناخن از موادی ساخته شده که رنگی سخت و بادوام داشته باشد. به همین دلیل جای تعجب ندارد که پاک کردن لکه لاک کار دشواری باشد. اگر تا زمانی که لاک ناخن خشک نشده بود، متوجه ریختن لاک خود نشدید، همچنان برای نجات پارچه دیر نیست. می توانید لاک خشک شده را با کمک چاقوی نازک از روی پارچه و یا لباس پاک کنید؛ سپس باقی مانده آن را با آب و صابون بشویید. شاید مجبور باشید مرحله پاک کردن لاک را چند بار تکرار کنید.