انتخاب بهترین قمقمه پلاستیک
چگونه بهترین قمقمه پلاستیکی را خریداری کنیم؟

قمقه پلاستیکی در هر سنی و در هر موقعیتی لازم است. فرقی نمی کند قمقمه دخترانه یا قمقمه پسرانه شما می توانید با توجه به سلیقه تان بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. گاهی اوقات نیاز است آب یا هر نوع نوشیدنی دیگری را برای مدتی در ظرفی نگه داری کرد. این که از چه ظروفی برای نگه داری مایعات استفاده شود؛ بسیار اهمیت دارد. استفاده از قمقمه پلاستیکی نامرغوب به دلیل ترکیبات شیمیایی که دارد برای نگه داری از مایعات انتخاب مناسبی نیست. بنابراین باید از ظروف نگهدارنده باکیفیتی استفاده کرد که سلامت مصرف کننده را ب خطر نیندازد. اشخاص بسته به نیازشان از بطری‌های پلاستیکی مصرف می‌کنند. در ادامه ویژگی‌های یک قمقمه خوب را بررسی می‌کنیم.

کاربرد قمقمه پلاستیکی و انواع آن را بهتر بشناسید

امروزه استفاده از ظروف پلاستیکی برای نگه داری از مواد غذایی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. برخی از این ظروف از مواد سازنده آلوده و بازیافتی ساخته شده و به همین خاطر برای سلامتی مضر هستند. قمقمه پلاستیکی یکی از ظروفی است که در انواع متفاوتی در بازار وجود داشته و کاربردهای متفاوتی دارد. قمقمه‌های جدید از ترکیبات پلیمری ساخته می‌شوند که مقاومت بالایی در برابر سرما،گرما و آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی دارند.

کاربرد قمقمه پلاستیکی و انواع آن را بهتر بشناسید

همان طور که گفته شد، کاربرد قمقمه برای افراد به وسیله ای نوع مصرف ان‌ها مشخص می‌شود. قمقمه دخترانه و پسرانه که برای کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای نگه داری از آب یا هر نوع نوشیدنی دیگری در زمان مدرسه است. این قمقمه ها بهداشتی بوده و برای نگهداری مایعات در طول ساعات مدرسه ساخته شده است. قمقمه های فانتزی بیشتر برای کودکان و نوجوانان مناسب است.

ورزشکاران برای تامین آب مصرفی خود از قمقمه ها کمک می‌گیرند. به علت نوع کاربردی که قمقمه برای ورزشکاران دارد، مقاومت و حفظ دما در محدوده معین دو ویژگی مهم قمقمه های ورزشی است. در واقع قمقمه های ورزشی باید بتوانند آب یا هر نوع مایعات دیگری را خنک نگه داشته و در مواقع افتادن کمترین آسیب را ببینند. کارمندان و کارگران هم برای نوشیدن آب بهداشتی از قمقمه های مختلفی استفاده می‌کنند. قمقمه مناسب برای محل کار باید توانایی پایین نگه داشتن دما برای ساعات طولانی را داشته و با محیط تبادل گرمایی نکند.

قمقمه ها به لحاظ جنسی که دارند، سایز و طراحی انواع متفاوتی دارند. قمقمه ساده پلاستیکی، قمقمه سیلیکونی، قمقمه استیل، قمقمه تاشو، قمقمه نی دار، قمقمه عروسکی و … از جمله متداول ترین قمقمه های موجود در بازار هستند. با استفاده از یک قمقمه مناسب می‌توان در روز به مقدار کافی آب سالم و بهداشتی نوشید.

ویژگی های قمقمه خوب

قمقمه ها ویژگی‌های منحصربه فردی دارند که آن‌ها را برای دسته خاصی از افراد کاربردی می‌کند. اغلب افراد از قمقمه ها برای خنک نگه داشتن مایعات داخل آن استفاده می‌کنند. اما برخی هستند که از قمقمه ها انتظار عایق گرما و سرما بودن را دارند. این افراد باید قمقمه هایی را تهیه کنند که دوکاربری بوده و برای هم گرم نگه داشتن و هم سرد نگه داشتن طراحی شده است. در ساخت این قمقمه ها توجه بالایی به خارج نشدن دما و تبادل دمایی بسیار ناچیز با محیط شده است.

پلاستیکی2

اولین و مهم ترین ویژگی برای یک قمقمه داشتن دمای مطلوب برای نگهداری از محتویات و خراب نشدن آن است. دومین مورد جنس قمقمه می‌باشد. قمقمه های فلزی طرفداران زیادی دارند. علت این محبوبیت به مقاومت فیزیکی بالا و بروز ندادن دما به خارج از قمقمه است. بطری‌ها یا قمقمه های فلزی باید ضد زنگ بوده و در گذر زمان دچار خوردگی و پوسیدگی نشود. البته بیشتر از استیل در ساخت این دست از قمقمه ها استفاده می‌شود.

ماده ای به نام بیسفنول آ یا BPA در پلاستیک شناخته شده که برای افراد به ویژه کودکان مخاطره آمیز است. در اکثر کشورهای دنیا استفاده از این ماده برای ساخت ظروف ممنوع شده است. پس سومین ویژگی برای قمقمه های پلاستیکی نداشتن BPA می‌باشد. طبق تحقیقاتی که در سال 2011 انجام شد؛ بطری‌ها و قمقمه های پلاستیکی که فاقد BPA بوده اند، دارای مواد شیمیایی هستند که مشابه استروژن عمل کرده و مضر اند.

پلاستیک به علت متخلخل بودن مقدار زیادی باکتری وارد بدن انسان می‌کند که منجر به بروز انواع بیماری‌ها می‌شود. گاهی اوقات آب یا مایعات مانده در قمقمه طعم و بوی بدی گرفته و قابل مصرف نیست. این مشکل به علت هواکشیدن و آزاد کردن برخی عناصر شیمیایی پلاستیک رخ می‌دهد. چهارمین ویژگی یک قمقمه باکیفیت حفظ طعم و مزه نوشیدنی به همان شکل اولیه است. قمقمه پلاستیکی باجنس خوب کیفیت ماده را تغییر نمی‌دهد.

مزایا و معایب استفاده از قمقمه های پلاستیکی

هر محصول با کاربرد خاصی ساخته شده و مزایایی دارد. با نگاهی دقیق به ساخت هر نوع وسیله می‌توان دریافت که همه محصولات در کنار ویژگی‌های مثبتی که دارند معایبی را نیز شامل می‌شوند. در ادامه واضح تر به بررسی مزایا و معایب قمقمه پلاستیکی می‌پردازیم.

حمل قمقمه

قمقمه ها یا به صورت فردی و تک نفره بوده و یا ظرفیت بیش از یک نفر دارند. طراحی قمقمه به صورتی بوده که مصرف کننده دغدغه حمل و جابه‌جایی آن را نداشته باشد. برای هر نوع استفاده ای می‌توان قمقمه را در هر زمان و مکان به همراه داشت. وزن استاندارد، حجم و اشغال کنندگی قمقمه باید به صورتی باشد که فرد قابلیت حمل آن را به هر شکلی داشته باشد.

بهداشت و ایمنی

یکی از مهم ترین مزیت استفاده از قمقمه ها بهداشتی بودن آب مصرفی است. طراحی قمقمه ها و درب آن‌ها از ورود هر نوع آلودگی و میکروب به داخل آن جلوگیری می‌کند. در نهایت همه افراد می‌توانند از آب سالم و بهداشتی استفاده کنند.

پلاستیکی3

به خطر انداختن سلامتی

متاسفانه برخی از تولیدکنندگان برای حفظ منافع خود از مواد سازنده نامرغوب استفاده می‌کنند. در نتیجه پلاستیک قمقمه بهداشتی نبوده و برای سلامت انسان مخاطره آمیز است. قمقمه های پلاستیکی ارزان استقامت مطلوبی نداشته و در برابر نور خورشید، گرما یا حتی استفاده طولانی مدت مواد شیمیایی را آزاد کرده و سلامت انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اثرات زیست محیطی

پلاستیک‌ها از بین نرفته و زمانی که کارکرد خود را از دست بدهند، دور ریخته می‌شوند. این پلاستیک‌ها در طبیعت تجزیه نشده و ضایعات قابل توجهی را تولید می‌کند. مشکل دفع پلاستیک و دفن آن‌ها یکی از معایب قمقمه های پلاستیکی می‌باشد.

مقرون به صرفه

قمقمه پلاستیکی چندین بار و برای مدت طولانی قابل استفاده است. تنها در صورتی از رده خارج می‌شود که دچار شکستگی یا نشتی شود. این نگهدارنده‌های مایعات کیفیت مواد را بهتر حفظ کرده و بی خطرتر هستند. با خرید یک قمقمه می‌توان از اتلاف هزینه برای چندین نمونه مشابه جلوگیری کرد.

استفاده بهداشتی

بطری‌های پلاستیکی گزینه نامناسبی برای نگهداری از آب و مایعات می‌باشد. زیرا نگه داری طولانی مدت آن، آزاد شدن مواد شیمیایی و استفاده یک بار مصرفی خطرات زیست محیطی را شامل می‌شود. قمقمه پلاستیکی امکان تعویض محتویات داخلی را دارد. توسط یک شخص مورد استفاده قرار گرفته و مصرف شخصی دارد. پایدار بوده و در برابر نور خورشید یا گرما مایعات درون قمقمه را فاسد نمی‌کند. از ورود میکروب‌ها جلوگیری کرده و بستر را برای انتقال انواع بیماری‌ها از شخصی به شخص دیگر یا از محیط به شخص فراهم نمی‌کند.

راهنمای خرید قمقمه

برای این که خرید مطمئنی داشته باشید؛ ابتدا هدف خودتان را از تهیه قمقمه پلاستیکی مشخص کنید. اگر می‌خواهید قمقمه ای را خریداری کنید که نگهدارنده مایعات گرم و سرد باشد، بهتر است قمقمه های استیل را تهیه کنید. قیمت قمقمه پلاستیکی نشان دهنده کیفیت آن است. در واقع هیچ گرانی بدون دلیل نیست. قمقمه ارزان از طراحی‌های خاص و مواد سازنده مرغوب برخوردار نیستند. بنابراین نباید تنها از روی ظاهر قضاوت کنیم.

با بررسی طرح و نوع قمقمه ها با یک دیگر می‌توان به نتیجه گیری خوبی رسیده و یک قمقمه باکیفیت با کاربری مناسب را خریداری نمود. پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های معتبر برای خرید اقدام کنید. با مشاهده مدل‌ها و مقایسه قیمت آن در چندین فروشگاه می‌توانید جنس بهتر و مقرون به صرفه تر را بیابید. اگر قصد خرید قمقمه را دارید می‌توانید به سایت هیس مراجعه کنید. این فروشگاه به صورت حضوری و غیرحضوری فعال بوده و بهترین‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. صاحبان فروشگاه‌ها و کسب و کارهای آنلاین می‌توانند برای خرید عمده قمقمه پلاستیکی از مجموعه هیس از تخفیفات ویژه ای بهره‌مند شوند.

سخن پایانی درباره خرید قمقمه پلاستیکی

یکی از مدل‌های پر فروش قمقمه مدل‌های فانتزی هستند که برای رده سنی کودک و نوجوان مناسب اند. با انتخاب صحیح می‌توان نوشیدنی‌های گرم یا سرد را به صورت تازه و همان طعم اولیه مصرف نمود. قمقمه پلاستیکی در طرح‌های مختلف برای انواع سنین در بازار قابل خریداری می‌باشد. ویژگی‌های یک قمقمه خوب را در نظر گرفته و ارزیابی نمونه مورد نظر را بر اساس آن انجام دهید. پس از ارزیابی کیفی آن برای خرید اقدام کنید. از همراهی شما کاربران عزیز سپاس گزاریم.