کاربرد ماژیک هایلایت کجاست؟
کاربرد ماژیک هایلایت کجاست؟

کاربرد ماژیک هایلایت کجاست؟ و چه زمان هایی بهتر است از این ماژیک ها استفاده کنیم؟ هر رنگ از ماژیک هایلایت را برای چه کاری استفاده کنیم؟ و کلا چرا استفاده از این ماژیک های رنگارنگ در هنگام درس خواندن و مطالعه لازم و ضروری می باشد. از پرطرفدارترین لوازم تحریر کاربردی و فانتزی می توان به ماژیک هایلایت اشاره داشت. این ماژیک ها رنگ های جذاب و زیبایی دارند و بسیار کاربردی هستند. می توانید در ادامه کاربرد ماژیک هایلایت را مطالعه نمایید و این محصول را به لیست وسایل تحریر خود اضافه کنید. استفاده از ماژیک هایلایتر در هنگام مطالعه بسیار کمک کننده است.

قبل از هر چیز خوب است بدانید که هایلایتر یا همان ماژیک هایلایت یا به اصطلاح ماژیک علامت زن، در واقع یک نوع قلم نمدی با جوهر مبنی بر آب می باشد. این ماژیک برای علامت گذاری متن مورد استفاده قرار می گیرد. در تهیه این ماژیک از رنگ های شفاف استفاده می شود به طوری که وقتی بر روی متن کشیده می شود متن هنوز خوانایی خود را حفظ می کند و فقط برجسته تر می شوند.

مزایا و کاربردهای ماژیک هایلایت چیست؟

ماژیک هایلایت و یا ماژیک نشانه گذار در میان دانشجویان و دانش آموزان بسیار ترند شده است. اصلی ترین دلیل استقبال از این مدل ماژیک ها راحتی استفاده و کاربردی بودن این محصول است. در ادامه مزایا و اثر گذاری ماژیک هایلایت را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید با ذهنی باز انتخاب و خرید خود را انجام دهید.

مزایا و کاربردهای ماژیک هایلایت چیست؟

صرفه جویی در زمان مطالعه

مهم ترین موضوع این روزها زمان است. صرفه جویی در زمان از اهمیت زیادی برخوردار است. از اولین مزایای استفاده از ماژیک هایلایت صرفه جویی در زمان می باشد. به عنوان یک فرد محصل زمان اهمیت بسزایی دارد. زمانی که نوشته ها و متن های طولانی را علامت گذاری می کنید خوانایی آن بالاتر می باشد. با رنگی کردن هوشمندانه متن، خوانایی و سرعت خواندن مطالب را افزایش می دهید. در زمان مطالعه های بعدی سرعت خواندن محتوا افزایش یافته و در زمان مطالعه صرفه جویی می شود. این ماژیک ها را می توانید در زمان کنکور و دوره های فصلی دروس مورد استفاده قرار دهید.

قسمت های مهم متن را نشانه گذاری کنید

زمانی که می خواهید درس های خود را مرور کنید نشانه گذاری کردن نکات مهم به شما کمک می کند تا خوانایی و کیفیت مطالعه بالاتری را تجربه کنید. حتی می توانید برای هدف گذاری بهتر مطالب، قسمت های غیر ضروری را کنار بگذارید و فقط بخش های هایلایت شده را مطالعه کنید. با این کار یک مطالعه دقیق و با کیفیت را دارید. ضمن اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن یک مطالعه باکیفیت را تجربه می کنید. همچنین زمانی که کتاب مورد علاقه تان را می خوانید می توانید جملات زیبایی که از خواندنش سیر نمی شوید را هم علامت گذاری کنید و وقتی کتاب را باز کردید جملاتی که دوست دارید در مقابل چشم شما خودنمایی کند. به طور کلی می توان گفت استفاده از این نوع ماژیک ها یک نوع خلاصه برداری هم محسوب می شود.

قسمت های مهم متن را نشانه گذاری کنید

ماندگاری بالا در ذهن

آیا قصد دارید در آینده‌ محتوایی را ارائه‌ دهید؟ برای اینکه بتوانید یک ارائه باکیفیت داشته باشید باید نکته بندی و قسمت بندی کنید تا بتوانید یک ارائه عالی داشته باشید. برای این کار می توانید از ماژیک هایلایت هم استفاده کنید. کافی است مطالب مهم را که فراموش می کنید را با استفاده از ماژیک علامت گذاری کنید. نه تنها این، بلکه دقیقاً کلماتی که قبلاً در هنگام آماده سازی برجسته شده‌اند، شما را در مسیر درست در طول ارائه یا امتحان خود نگه می‌دارند. بنابراین یکی از بهترین روش های به خاطر سپردن مطلب ارائه استفاده از ماژیک هایلایت می باشد.

ویژگی های ماژیک هایلایت خوب چیست؟

برای اینکه بتوانید یک ماژیک خوب و باکیفیت خریداری نمایید باید در هنگام خرید به این موارد دقت داشته باشید تا بتوانید از نتیجه نهایی خرید رضایت داشته باشید.

قطر نوشتاری:

ماژیک هایلایت دارای قطر نوشتاری متفاوتی می باشد که شما می توانید با توجه به نیازی که دارید قطر درشت یا نازک را به سلیقه خود انتخاب نمایید. نوک ماژیک هایلایتر در سه نوع تخت، گرد و تیز در دنیای لوازم تحریر موجود است. شما کاربران عزیز می توانید با توجه به سلیقه و نیازتان بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

رنگ ماژیک:

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم این محصولات در تنوع رنگی بالایی در بازار لوازم تحریر موجود است. رنگ های صورتی، زرد، آبی و قرمز پرطرفدارترین و در حقیقت پرکاربردترین رنگ در میان طیف رنگی ماژیک هایلایتر است. شما می توانید از چند رنگ در کنار یکدیگر استفاده نمایید تا بتوانید با نشانه گذاری محتوا بهتر بنویسید.

کیفیت:

از مهم ترین مواردی که در انتخاب ماژیک هایلایت موثر است کیفیت محصول می باشد. در زمان خرید به نوع کیفیت جوهر توجه داشته باشید و ماژیکی را انتخاب کنید که جوهر آن پخش نشود. در خرید دقت کنید که ماژیک هایی که بوی الکل شدید دارند و برای شما آزار دهنده هستند را استفاده نکنید.

نوع جوهر:

به طور کلی دو مدل جوهر داریم؛ جوهر مایع و جوهر ژله ای که بسیار هم متداول است. ماژیک های با جوهر مایع در صورتی که دربشان بیشتر از 3 ساعت باز باشد جوهر آن خشک می شود. در مقابل جوهر ژله ای هیچ وقت خشک نمی شود. بنابراین حتی اگر درب آن را باز بگذارید و گم کنید نگران نباشید. به یاد داشته باشید که ماژیک هایلایت با جوهر مایع در صورت تماس با پارچه سریع پاک می شود و لکه ای درست نمی کند. پس در هنگام خرید به نوع جوهر استفاده شده در ساخت نیز دقت داشته باشید.

طراحی بدنه و وزن ماژیک:

برخی بر این باورند که بدنه این ماژیک‌ ها باید طراحی ارگونومیک داشته و مانع از درد انگشتان دست شوند؛ همچنین آنها معتقدند که وزن این محصول باید سبک باشد تا امکان حمل آن آسان شود. اگر می خواهید طولانی مدت از ماژیک ها استفاده نمایید پس بهتر است در هنگام خرید به وزن و نوع بدنه ماژیک هم دقت داشته باشید.

ویژگی های ماژیک هایلایتر خوب چیست؟

استفاده نادرست از ماژیک هایلایت

تا به اینجا از مزایا و کاربرد ماژیک هایلایت آشنا شدید از ویژگی های این مدل ماژیک هم برایتان گفتیم حالا نوبت آن است که از مشکلات و ایرادات ماژیک هایلایتر بیشتر آشنا شوید. زیرا هیچ محصولی بی عیب نیست، پس باید علاوه بر مزایا به معایب کالا نیز توجه داشته باشید.

برهم زدن تمرکز

وقتی شما از ماژیک هایلایت استفاده می کنید ذهن شما در هنگام مطالعه درگیر رنگی کردن مباحث است نه مطالعه! در واقع تمرکز اصلی شما بر روی هایلایت کردن و زیبا کردن کتاب درسی است. بنابراین اصلی ترین مشکلی که می توانید با ماژیک هایلایت داشته باشید همین بر هم زدن تمرکز می تواند باشد.

ندانستن نکات واقعا مهم دروس

شاید شما هایلایت کردن را خیلی دوست داشته باشید و شاید هم چند ماژیک مختلف را برای هایلایت کردن کنار دست خودتان گذاشته باشید! اما باید بدانید، عادت خط کشیدن زیر نکات مهم و استفاده از ماژیک یا وسایل مشابه برای علامت گذاری و خط کشی کاملا اشتباه است! شما تا تمام فصل را نخوانید، در موقعیتی نیستید که بتوانید در مورد این که کدام نکات مهم هستند قضاوت کنید. این کار یعنی علاومت گذاری نکات مهم، یادگیری را به تعویق می اندازد. با این روش شما به جای فهمیدن مطلب، صرفا آن را رنگ آمیزی می کنید. پس اگر می خواهید از این ماژیک استفاده کنید قبل از هر چیز باید محتوای کل کتاب را مطالعه نمایید.

تغییر نقاط ضعف و منعطف نبودن این روش

آیا امکان ندارد در آینده، مطلبی که الان در آن ضعف دارید و هایلایت می کنید را یاد بگیرید و تبدیل به نقطه قوت شما شود؟ آیا قرار است همیشه در این مباحث ضعف داشته باشید؟ خب معلوم است که شما پس از مرور، بسیاری از مطالبی را که هایلایت کرده اید به طور کامل یاد میگیرید. بنابراین باید از روشی استفاده کنید که منعطف و قابل تغییر باشد. شما قرار است تا مدت ها از این کتاب و نوشته استفاده نمایید، پس توجه داشته باشید کجای کتاب را علامت می زنید زیرا قابل پاک شدن نیست.

دادن وزن و اهمیت یکسان به همه مطالب

خط کشی و علامت گذاری به تمام مطلب وزن و اهمیت یکسانی می بخشد و تمرکز را به هم می زند. آیا تا به حال سعی کرده اید کتابی را که با ماژیک خط کشی و رنگ آمیزی کرده اید بخوانید؟ با این کار، تمرکز شما روی برخی از قسمت های دروس است در حالیکه باید تمرکزتان روی همه آن باشد.

خرید انواع ماژیک هایلایتر از فروشگاه اینترنتی هیس

شما می توانید انواع مدل های متنوع ماژیک هایلایت را در فروشگاه هیس مشاهده نمایید و از میان بهترین های هیس باکیفیت ترین و بهترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. فروشگاه هیس به دلیل اینکه خود وارد کننده مستقیم از کشور چین است، با حذف تمامی واسطه ها توانسته تمامی قیمت های خود را ارزان تر از همه جا ارائه می دهد. شما می توانید ماژیک هایلایت مورد نیاز خود را به صورت تک و یا عمده از فروشگاه هیس خریداری نمایید. با خرید عمده از تخفیف های پلکانی فروشگاه اینترنتی هیس نیز بهره مند می شود. شما می توانید از تخفیف های مناسبتی مثل بلک فرایدی و یا روز مادر نیز استفاده نمایید.

آخرین سخن

کاربرد ماژیک هایلایت را در این مقاله مطالعه کردید و قطعا شما نیز نیاز به استفاده از این وسیله تحریر را در هنگام مطالعه احساس کرده اید. استفاده از این ماژیک های رنگارنگ باید درست و اصولی انجام شود. در صورت استفاده پیش از حد قطعا موجب حواس پرتی و عدم تمرکز در فرد مصرف کننده می شود. بنابراین در هنگام استفاده به نکاتی که باید در هنگام استفاده در نظر داشته باشید نیز دقت داشته باشید. در صورتی که شما نیز تجربه استفاده از این وسیله کاربردی را دارید خوشحال می شویم نظر خود را با ما و سایر کاربران به استراک بگذارید.