ویژگی بهترین ظرف غذای کودک چیست؟
ویژگی بهترین ظرف غذای کودک چیست؟

ظرف غذای کودک جزو الزامات شروع سال تحصیلی است. در واقع داشتن ظرف غذا باکیفیت می تواند نگهداری مواد غذایی را ارتقا ببخشد. بنابراین داشتن ظرف غذای خوب و باکیفیت اهمیت زیادی دارد. در ادامه شما را با مهم ترین ویژگی های ظرف غذای باکیفیت بیشتر آشنا می کنیم تا بتوانید با خیال آسوده برای کودک خود غذای خوشمزه بگذارید و خیالتان بابت ماندگاری غذا راحت باشد. در صورتی که از ظرف غذای مناسب و باکیفیت استفاده نکنید با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. مهمتر از همه اینکه سلامت کودک شما تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین انتخاب و خرید ظرف غذا اهمیت زیادی خواهد داشت.

بهترین ظرف غذا کدام است؟

ظرف غذاهای مختلفی وجود دارد که باید با توجه به نیازتان بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. در ادامه برخی از مهم ترین ویژگی های ظرف غذای کودک را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید از میان انواع ظرف غذای کودک بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

بهترین ظرف غذا کدام است؟

کیفیت ظرف مناسب غذا

زمانی که وسیله ای قرار است توسط کودک مورد استفاده قرار بگیرد اولین چیزی که اهمیت دارد کیفیت ساخت و متریال ساخت آن می باشد. کیفیت ظرف غذای کودک اهمیت زیادی دارد زیرا ارتباط مستقیمی با سلامت کودک دارد. برخی از ظرف های غذا استیل، چدن، شیشه ای، پیرکس، پلاستیک و … می باشد. با توجه به اینکه می خواهید غذای کودک را سرد یا گرم سرو کنید باید جنس ظرف غذا را انتخاب کنید. زیرا شما نمی توانید از ظروف پلاستیکی برای گرم کردن غذا استفاده کنید. بنابراین بهتر است از ظرف غذای پلاستیکی برای میوه و سبزیجات و شکلات استفاده کنید.


جهت بازدید از انواع کیف غذا فروشگاه اینترنتی هیس بر روی لینک کلیک کنید.


سایز و اندازه

از دیگر مواردی که در خرید ظرف غذای کودک اهمیت دارد می توان به سایز و اندازه ظرف غذاست. با توجه به اینکه چند ساعت می خواهید بیرون خانه بمانید و حجم غذایی که می خواهید با خود حمل کنید چقدر است باید سایز ظرف غذای کودک را انتخاب کنید. اگر کودک شما کم سن و سال است و غذای زیادی با خود حمل نمی کنید پس حتما از ظرف غذای کوچک استفاده کنید. در غیر این صورت حجم زیادی از غذا به اطراف ظرف میچسبد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. پس حتما با توجه به نیازتان ظرف غذای مناسب تر را انتخاب کنید.

چند محفظه بودن ظرف غذای کودک

از دیگر مواردی که در هنگام خرید ظرف غذای کودک اهمیت زیادی دارد دارای محفظه های مختلف بودن ظرف می باشد. زیرا ممکن است شما بخواهید مواد غذایی مختلفی را با هم در ظرف غذا بچینید که نباید در کنار هم باشند. از این رو چند محفظه بودن ظرف غذای کودک حائز اهمیت است. بخصوص اگر بخواهید برای مدت زمان طولانی تر بیرون از خانه بمانید.

زیبایی ظرف غذا

کودکان تمایل زیادی به استفاده از لوازم عروسکی و فانتزی از خود نشان می دهند. بنابراین بهتر است از ظرف غذای کیوت و فانتزی استفاده کنید. زیرا با سرگرم کردن کودک به ظرف غذا می توانید غذای او را بدهید و با اشتیاق بیشتری غذا میل کند. بنابراین بهتر است از ظرف غذای فانتزی کودک استفاده کنید. اما در صورتی که کودک شما سن بیشتری داشته باشد نباید از ظروف عروسکی استفاده کنید و با توجه به سلیقه کودکتان از ظرف غذای رنگی و جذاب استفاده نمایید.

چند محفظه بودن ظرف غذای کودک

جنس ظرف غذا

برای کودکانی که به تازگی غذا خوردن را شروع کرده اند از ظرف غذای پلاستیکی و نشکن استفاده کنید. به کودک اجازه دهید غذایش را به تنهایی میل کند. برای این کار حتما از ظروف غذای نشکن و بدون زدگی و تیزی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی ظرف را در اختیار کودک قرار دهید. اما در صورتی که می خواهید غذای کودک را گرم کنید از ظروفی استفاده کنید که قابلیت گرم کردن در مایکروویو را داشته باشد.

ظرف غذای کودک سیلیکونی می تواند بهترین انتخاب باشد:

ظرف غذای سیلیکونی یکی از بهترین گزینه های خرید ظرف غذا برای کودک محسوب می شود. از مهم ترین ویژگی های ظرف غذای سیلیکونی کودک می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای طرح، رنگ و ابعاد متنوعی می باشد.
  • به دلیل جنسی که دارد، به هیچ عنوان نمی شکند.
  • در برابر بو و لکه غذا از خود مقاومت خوبی نشان می دهد.
  • هیچگونه مواد پلاستیکی در ظروف سیلیکونی استفاده نشده است.
  • قابل استفاده در فریزر، اجاق گاز، مایکروویو و ماشین ظرفشویی می باشد.
  • برخی از این ظروف غذای کودک دارای بندی هستند که شما می توانید میزان حجم غذای کودک را اندازه گیری کنید.

بهترین و بدترین ظرف نگهدارنده غذا کودک کدام است؟

بعد از کیفیت غذا اولین چیزی که اهمیت دارد نحوه نگهداری از مواد غذایی می باشد. بنابراین بهترین راه برای نگهداری از مواد غذایی در واقع همان ظرف غذای کودک می باشد. اما به راستی بهترین و بدترین ظرف غذا کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟

قفل و چفت شدن درب ظرف غذا اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین توجه داشته باشید که ظرف غذا حتما بسته شود. برخی ظروف ارزان قیمت هستند که خیلی زود درب آن ها خراب می شود. با بسته نشدن کامل درب ظرف غذا در معرض باد و آلودگی قرار می گیرد و خراب می شود. بنابراین بهترین ظرف غذای کودک دارای قفل های محکمی می باشد.

بهترین و بدترین ظرف نگهدارنده غذا کودک کدام است؟

بهترین ظرف نگهدارنده غذای کودک را باید بتوانید در یخچال و یا مایکروویو مورد استفاده قرار دهید. اما به یاد داشته باشید درب ظرف غذا را حتما به صورت دستی بشویید زیرا ماشین ظرفشویی نمی تواند به خوبی گوشه کنار درب را بشوید. بنابراین حتما به صورت دستی بشویید. بهترین ظرف غذا باید دارای محفظه زیادی باشد تا بتوانید به راحتی مواد غذایی مورد نیازتان را درون ظرف جای دهید. زیرا به راحتی می توانید هر غذایی را در جای مخصوص به خود جای گذاری کنید.

ظرف غذای خوب باید دارای عایق سرما و گرما باشد تا بتوانید مواد غذایی خود را در برابر آلودگی ها محافظت کنید. در صورتی که ظرف دارای عایق نباشد ممکن است غذا فاسد شود و کودک شما در اثر خوردن غذا بیمار شود. بنابراین داشتن ظرف های دارای عایق از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

آخرین سخن درباره ویژگی بهترین ظرف غذای کودک

در نهایت به شما بگوییم استفاده از ظرف غذا برای کودک ضروری است. شاید کودک در هر ساعت از شبانه روز گرسنه شود و شما باید همیشه غذای سالم و تازه داشته باشید. برای این منظور استفاده از ظروف کودک لازم و ضروری است. این ظروف ابعاد متفاوتی دارند که می توانید از میان تنوع بالا بهترین و مناسب ترین گزینه را از میان محصولات فروشگاه هیس خریداری نمایید.

اشتراک گذاری